Wijziging User Review - cmegens Sodality

Pagina: 1
Acties:
  • 784 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Sodality heeft een negatieve review bij mij geplaatst als reactie op een negatieve review die ik bij hem geplaatst heb.

Ik heb de review bij Sodality geplaatst omdat hij een advertentie had geplaatst van een CPU die hij van mij had gekocht, maar nog niet ontvangen. Ik had hierbij heel duidelijk en specifiek vermeld dat deze CPU defect was en deze dus voor een zeer lage prijs (50 euro) aangeboden. Sodality heeft deze CPU, voordat hij hem ontvangen had en dus had kunnen zien wat het defect was, meteen te koop aangeboden voor 300 euro. Daar voelde ik me nogal ongemakkelijk bij aangezien er nu iemand gedupeerd ging worden door mijn oude CPU.

Dit via DM aangekaart en via een review mensen proberen te waarschuwen deze CPU niet te kopen voor dit geld. Ik heb er geen problemen mee als Sodality de CPU repareert en dan met winst verkoopt, maar hij had hem nog geeneens ontvangen, dus van reparatie was geen sprake. Dan probeer je mensen dus op te lichten, door een defecte CPU te verkopen met alleen de melding: "Wordt geleverd in de staat zoals deze te zien is op de foto's".

Sodality wil daar niks van weten, gooit het op een misverstand en speelt de onschuldige. Een discussie om dit op te lossen is niet mogelijk. Plaatst vervolgens een review op mijn profiel waar hij de waarheid verdraait.
Ik heb hem hier op aangesproken mij hij reageert niet meer op DMs.
Ik wil deze review verwijderd hebben. Als dat als consequentie heeft dat mijn review op zijn profiel ook verwijderd wordt dan so be it.

Link naar de review van Sodality:
https://tweakers.net/aanbod/rating/1226026/

Mijn review: https://tweakers.net/aanbod/rating/1225662/

[ Voor 3% gewijzigd door cmegens op 08-11-2023 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodality
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 02:26
Ik heb je toegezegd niet meer te reageren op je DM's omdat je niet voor rede vatbaar bent. Ik ga hier verder ook geen additionele aandacht aan besteden. Het is aan Tweakers om hier een nette oplossing voor te vinden. Het zijn immers gewoon reviews, die mensen met waarheid kunnen plaatsen. Ze kunnen wat mij betreft beiden prima blijven staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cmegens
Mensen kunnen reviews met waarheid plaatsen, of de waarheid verdraaien. Het schoot mij niet in het verkeerde keelgat dat je de CPU met winst wilde verkopen als je deze gerepareerd had. Het schoot mij in het verkeerde keelgat dat je hem te koop had gezet voordat je deze ontvangen had, voordat je wist of je deze überhaupt kon repareren, met de opmerking erbij: “wordt geleverd zoals op de foto”. Geen opmerking dat deze defect was, dat je hem nog moest repareren, maar gewoon zoals ik de CPU op de foto had gezet, want je had mijn foto’s gebruikt. En dat waren foto’s van een defecte CPU, met een afgebroken pin. Niet een gerepareerde CPU.

Dan kan ik niet anders dan denken dat je mensen probeert te bedonderen en daar heb ik je aangesproken.

Niets van dit verhaal wordt gereflecteerd in jouw review, je verzwijgt je eigen gedrag/fout en geeft mij de schuld. Dat vind ik nogal de waarheid verdraaien. Ik probeerde enkel er voor te zorgen dat er niet nog iemand door deze CPU gedupeerd zou worden. Ik heb in de advertentie duidelijk het verhaal uitgelegd en hoe ik zelf met deze CPU bedonderd was. Je wist dat ik al genoeg buikpijn had van het hele verhaal, dus dan had je dit wel wat netter mogen afhandelen. Het feit dat andere geïnteresseerde tweakers in mijn DM’s ook verbaasd waren over je advertentie en gang van zaken zegt ook wel wat.

Ik heb je ook nog een andere oplossing geboden om dit geschil op te lossen, maar je was in de DM’s niet voor rede vatbaar en een gesprek was niet mogelijk. Je was in je kuif geschoten dat ik je hier op aansprak en probeerde het te down playen als vergissing. Zelfs als het een vergissing was kun je ook rekening houden met hoe het over komt bij mij en dat ik alleen maar probeer mensen te behoeden voor oplichting. Had je een review geplaatst met 1 ster waarbij je eerlijk was geweest over je eigen aandeel dan had ik daar nog wel vrede mee gehad, dan kunnen mensen zelf bepalen wat ze daar van vinden. Maar je doet nu net in je review of je de CPU al gerepareerd had, terwijl je nog geeneens wist wat er defect was. Je zegt dat ik boos ben over dat je winst wil maken, terwijl ik boos was dat je mensen probeerde op te lichten. Nogal een verschil.

Dan zeg ik: allebei de reviews weg en probeer hier de volgende keer aub beter mee om te gaan. Ben bewust van hoe je acties over komen op een ander.

[ Voor 47% gewijzigd door cmegens op 07-11-2023 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sodality
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 02:26
Ik kan mij oprecht niet duidelijk maken of je bovenstaand bericht nou aan het typen bent om te communiceren naar mij, of jezelf te verklaren naar de moderator die dit gesprek gaat lezen en dan hopelijk handelt in jouw voordeel. Ik heb meermaals aangegeven hier gaan verdere input in te willen steken. Dit gaat dan ook mijn laatste informatie zijn. Dit heb ik tevens in ons persoonlijk gesprek aangegeven, waarna je me keer op keer niet met rust kan laten.

Tevens vind ik het oprecht jammer dat je hier publiekelijk in discussie gaat terwijl ik meermaals in mijn DM's heb aangegeven niet netjes gehandeld te hebben door de advertentie vast te plaatsen alvorens de CPU ontvangen te hebben. Dit is voorbarig geweest van mijn kant en dit ga ik zeker niet ontkennen.

Deze argumentatie heb je gekregen, tevens met meermaals mijn oprechte excuses voor het te vroeg plaatsen van de advertentie. Ik ben geen oplichter, en handelde puur uit winstoogmerk. Dit is denk ik ook wel te zien aan alle voorgaande reviews. Je denkt toch zeker niet dat ik mijn reputatie/credits van mijn Tweakers account weg ga gooien voor een paar hondert euro?

Om dan vervolgens te zeggen dat ik niet voor rede vatbaar bent terwijl je zelf enorm aggressief blijft lastig vallen, en aan het gaslighten bent, en de situatie niet kan laten rusten kan ik niet in nette woorden uitdrukken. De reviews mogen wat mij betreft blijven staan. Als je met gestrekt been ingaat moet je ook de realiteit onder ogen kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmegens
Ik volgt hier enkel de procedure om een onterechte review aan te kaarten. Dat dat publiek is kan ik niets aan doen. Dat het zo publiek is komt vooral omdat jij niet een gesprek hierover wil voeren.

De enige die aan het gaslighten is ben je zelf, door net te doen alsof je niets fout hebt gedaan. Vanaf je eerste reactie was je de situatie aan het downplayen. Als je het dan hebt over de realiteit onder ogen zien, schiet je zelf ernstig te kort. En heb ons gesprek nog eens terug gelezen, ik ben nergens agressief geweest. Boos zeker, agressief zeker niet.

Had je netjes je verantwoordelijkheid genomen en het mij opgelost dan had ik mijn review wellicht wel ingetrokken. Zoals aangegeven, deze heb ik vooral geschreven om mensen te behoeden voor oplichting. Net zo goed als een melding hier en op marktplaats. Dat je daarna uit rancune een leugenachtige review bij mij plaats brengt ons hier en nu.

[ Voor 72% gewijzigd door cmegens op 08-11-2023 01:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jazzozo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-09 17:14
Blijkbaar is “de huid niet verkopen voordat de beer geschoten is” niet iets wat iedereen van zijn ouders heeft geleerd.

@Microkid Voordat het gekibbel voortborduurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:17

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@cmegens Het is niet aan jou om een beoordeling te schrijven over iets dat de koper na aankoop met het product doet. De verdere verkoop is niet via Tweakers verlopen, dus nog een reden om geen beoordeling toe te staan.
Beide beoordelingen zijn derhalve verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.