nieuwe router?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-07 19:22
Geachte Tweakers,

ik ben van plan om een nieuwe Router te kopen om hiermee draadloos VR te gamen. (Quest 3) Ik lees veel over een dedicated router. Nu heb ik hier niet zoveel verstand.

even wat informatie: Mijn Game setup staat op zolder (derde verdieping) Mijn Router (van Tmobile) Staat beneden in de woonkamer. Daarnaast heb ik een TP-Link AC1200 Mesh systeem wat vooralsnog prima werkt.

Boven heb ik een internetkabel die ik eventueel aan zou kunnen sluiten. Nu ben ik ook nog een gierige nederlander die niet te veel geld uit wil geven aan een nieuwe router. €100-€150 ongeveer. Mits dit allemaal mogelijk is natuurlijk.

Dank jullie wel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 14:36

DataGhost

iPL dev

Je hebt een systeem wat prima werkt zeg je. Wat is dan concreet het probleem wat je nu hebt? Waarom denk je dat je een nieuwe router nodig hebt? Een router heeft overigens behoorlijk weinig te maken met VR gamen namelijk, dus het lijkt alsof het een en ander in je verhaal ontbreekt. Gewoon een apparaat kopen zonder reden is doorgaans niet heel nuttig.

Verder in het algemeen: wifi is "kak", mesh (over wifi) is kakker. Als je iets bekabeld kan aansluiten doe je dat bij voorkeur. Wellicht bespaar je daarmee nog eens de aanschaf van een nutteloos apparaat.

[ Voor 20% gewijzigd door DataGhost op 03-11-2023 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:56

D4NG3R

kiwi

:)

Ik doe de aanname dat je met draadloos VR gamen bedoelt dat je het wil streamen vanaf je PC/laptop naar de VR headset?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 14:36
benjamin19 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:58:
Nu ben ik ook nog een gierige nederlander die niet te veel geld uit wil geven aan een nieuwe router. €100-€150 ongeveer.
Als je gierig bent, kan je beter €0 uitgeven. Als het nu al prima werkt. dan werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benjamin19
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-07 19:22
D4NG3R schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:08:
Ik doe de aanname dat je met draadloos VR gamen bedoelt dat je het wil streamen vanaf je PC/laptop naar de VR headset?
Yes! vergeten te vermelden inderdaad.

dat ik zonder kabel met mijn Quest 3 kan gamen in een verdieping beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:17
dat ik zonder kabel met mijn Quest 3 kan gamen in een verdieping beneden.
Wel handig op dat even in je startpost erbij te zetten.

Ik heb dezelfde plannen en een vergelijkbare situatie dus ik lees deze even mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:56

D4NG3R

kiwi

:)

Volstaat het huidige netwerk er niet voor dan?

Zo nee is het een kwestie van een access point in de ruimte plaatsen zo dicht mogelijk op de plek waar je gaat gamen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:49
Maar zou je niet beter eerst kunnen proberen hoe het werkt met je huidige setup voordat je geld uitgeeft?
Pagina: 1