Shelly als electrische voordeuropener (klassieke sluitplaat)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal2900
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-09 23:43
Mijn vraag
Hoi, ik had een analoge Btcino deurintercom met binnenshuis 3 binnenstations.
Ik heb nu een Google Nest doorbell (2de gen) . Deze werkt naar wens, maar....
We willen graag de bestaande bekabeling op de 3 verdiepen gebruiken om te binnenstations wel te verwijderen, maar de functionaliteit van de deuropener (klassiek knopje op de intercom) nog wel te behouden.
Ik zou de 12v draad met een pulse push button kunnen verbinden (dat lukt = getest), maar ik zou dit liever optimaliseren met een bv een wifi push button. Dus setup zou zijn : een slimme swicht met 3 x (of nog meer) slimme push buttons. Deze knoppen kan ik dan naast de Google hub (waar de Google deurbel het beeld naar streamt) leggen in plaats van de "deur open knoppen" persé te moeten bevestigen op de voormalige locatie van de binnenstations.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nu = Google Nest Doorbell + op elke verdieping een Google Hub
Ik heb al eens gezocht op de Shelly smart zaken, maar vind door de bomen het bos niet meer

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De deuropener kan ik momenteel al wel activeren met de bestaande Btcino bekabeling (oude 7 draads systeem, maar heb de 2 relevante kabeltjes al gevonden)

Alvast dank,
Pascal

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodenbak
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 07-03-2024
Als zo'n deuropener (op arbeidsstroom) enkel een 12V puls nodig heeft, zou ik denken dat je evt. in een Homey of HA de shelly op 1 seconde kan instellen. Ik gok maar, geen idee of dat echt gaat werken. En je spreekt enkel over Google, geen idee of je daar zoiets kan instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:51
Rodenbak schreef op woensdag 29 november 2023 @ 04:33:
Als zo'n deuropener (op arbeidsstroom) enkel een 12V puls nodig heeft, zou ik denken dat je evt. in een Homey of HA de shelly op 1 seconde kan instellen. Ik gok maar, geen idee of dat echt gaat werken. En je spreekt enkel over Google, geen idee of je daar zoiets kan instellen.
Je kunt op de Shelly zelf al instellen dat deze een bepaalde tijd (bv. 1 seconde) na het inschakelen weer uitschakelt.

@Pascal2900: Ik denk dat je naar de Shelly 1 / Shelly Plus 1 moet kijken. Deze heeft een relais dat niet gekoppeld is aan de voeding (ofwel; je zet geen 230Volt op je deuropener). Vervolgens kun je vanalles gebruiken om de Shelly te activeren:
  • De Shelly app
  • Iets dat de URL van de Shelly aanroept
  • Een drukknop met een Shelly i4
  • Een Shelly Button 1 of Shelly BLU Button 1 (soort sleutelhanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal2900
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-09 23:43
Hoi ,
Bedankt voor de tips, ik ga zeker wat verder zoeken met jullie input Mocht het gelukt zijn , dan laat ik het ook weten
Pascal