BOINC client onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Ik heb tijdens Stampede 21 meegedaan met Universe@Home en heb daarvoor de BOINC client onder WSL (Ubuntu Linux, shell only) gebruikt adhv deze guide van @Panzer_V

Nu wordt het buiten weer kouder en wat warmte onder mijn bureau is wel fijn, dus ik wil mijn desktop weer aan het werk zetten. Alles is nog geconfigureerd en klaar om te gaan, maar... ik heb aan het eind van de Stampede de client kennelijk zo ingesteld dat ie geen nieuw werk meer ophaalt, om zo de queue netjes leeg te kunnen draaien. Hoe stel ik de BOINC client zo in dat ie weer nieuw werk ophaalt?
Ik heb de commandline help van zowel boinc als boinccmd doorgenomen en op internet gezocht, maar nog geen antwoord gevonden.

PS
Ik heb de titel expres algemeen gehouden aangezien er geen recente topics lijken te zijn over Boinc gebruik onder Linux. Misschien dat er behoefte is aan een algemeen topic?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:39
Hi @MadMarky , als je de grafische weergave boinctui geinstalleerd heb staan open je deze. Daarna kan je grafisch uit het menu het vinkje "accept new work" weer aanzetten.

Mocht je boinctui niet geinstalleerd hebben staan moet je dat even doen. Zal iets zijn van
code:
1
sudo apt-install boinctui

Het is ook mogelijk via de commandline. Moet je op de wiki van boinc het correcte commando opzoeken. Boinctui is eenvoudiger.

[ Voor 17% gewijzigd door Panzer_V op 03-11-2023 12:22 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Topicstarter
Boinctui was ook nog wel een ding om aan de praat te krijgen. Deze kon steeds geen host vinden maar bleek nog een wachtwoord te moeten hebben, die lokaal in de gui_rpc_auth.cfg te vinden was.
Na het aanmelden van boinctui eens rondgekeken, maar die heeft nergens een optie voor het ophalen van werk? Enkel suspend/resume en wat algemene preferences.

Gelukkig heb ik het, na voor de zoveelste keer door de commandline opties te zijn gegaan, toch gevonden. De optie gebruikt niet de naam of terminologie die je verwacht (iets met tasks?) en dat maakt het lastiger te vinden.

Maargoed het equivalent van "allow new tasks" uit de GUI is dus:

code:
1
boinccmd --project https://universeathome.pl/universe/ allowmorework

Geen nieuw werk meer toestaan kan met dezelfde opdracht en de nomorework optie.

Zucht...hopelijk heeft in de toekomst iemand hier nog iets aan.

🖥️ | 🚗