Welke Microsoft licenties kan je op VMware gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefis
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-09 15:35
Ik werk als Microsoft reseller en krijg van klanten regelmatig de vraag of de licentie ook op VMware werkt, denk hierbij aan:
  • Windows Server 2016/19/22
  • Microsoft SQL Server 2016/19/22
  • Microsoft Office 2019/22 Standard
  • Microsoft Office 2019/22 Professional Plus
Helaas heb ik zelf geen VMware account en is het onmogelijk om met VMware in contact te komen als je daar geen klant bent dus kan ik ook geen aanvullende informatie opvragen. Online zie ik wel filmpjes dat mensen bijv een Windows Server installeren, daarvan weet ik dus ook zeker dat het kan.

Echter weet ik dus niet of elke (2016+) OLP Office licentie ook op VMware kan of bijvoorbeeld alleen de Professional Plus versies.

TL;DR:
Welke Microsoft licenties kan ik wel of juist niet op VMware gebruiken?

Beste antwoord (via boefis op 03-11-2023 10:21)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28

PD2JK

ouwe meuk is leuk

OLP kan en mag je gewoon gebruiken op VMware.

Datacenter en Standard is wel per-core licensing, daar moet je wel rekening mee houden.

Tevens mag je het OS twee keer installeren.
Bij Hyper-V één keer 'fysiek', en je mag 'm daarna nog eens virtueel draaien.
Bij VMware dus twee keer virtueel, bijvoorbeeld één domain controller en één print server.

Office OLP mag je ook gebruiken op VMware, per user een licentie uiteraard. Maar wat ga je hier doen, VDI / Citrix / RDS ?

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 03-11-2023 09:45 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Met wat van VMware moet het samen werken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28

PD2JK

ouwe meuk is leuk

OLP kan en mag je gewoon gebruiken op VMware.

Datacenter en Standard is wel per-core licensing, daar moet je wel rekening mee houden.

Tevens mag je het OS twee keer installeren.
Bij Hyper-V één keer 'fysiek', en je mag 'm daarna nog eens virtueel draaien.
Bij VMware dus twee keer virtueel, bijvoorbeeld één domain controller en één print server.

Office OLP mag je ook gebruiken op VMware, per user een licentie uiteraard. Maar wat ga je hier doen, VDI / Citrix / RDS ?

[ Voor 14% gewijzigd door PD2JK op 03-11-2023 09:45 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefis
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-09 15:35
@jadjong
Goede vraag, mijn kennis van VMware is zo goed als nul en elke klant gebruikt het natuurlijk voor wat anders dus hier kan ik helaas geen concreet antwoord op geven.

@PD2JK
Zelf maak ik dus geen gebruik van VMware, wel weet ik dat je het per user moet licenseren e.d..

Maar wat ik dus uit je antwoord ophaal is dat je (ervan uitgaand dat het bijv geen 2012 licentie is) in principe elke OLP licentie op VMware kan gebruiken en er dus verschillende manieren zijn waarvoor het gebruikt kan worden: VMI, Citrix en RDS.

Ik heb nu al meer wijzer dan dat ik de afgelopen dagen op Google ben geworden, bedankt voor zo ver!