Mesh netwerk icm powerline lan adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 07-09 16:22
Omdat mijn WiFi bereik op zolder erg slecht was, heb ik van Ziggo TP-Link Deco's ontvangen. De basisunit staat in de woonkamer aangesloten op de modem en de satelliet staat op de slaapkamer. Hierdoor heb ik nu ook goede WiFi op zolder.

Ik heb sinds kort echter ook een TP-Link AV600 Powerline adapter op zolder in het stopcontact zitten, waar de omvormer van de zonnepanelen op aangesloten zit.

Is het aan te raden om de Deco's op één of andere manier aan te sluiten op de PowerLine adapter op zolder? Dan heb ik hopelijk geen satelliet meer op de slaapkamer staan en misschien wordt de verbinding dan wel sterker?

Ik hoor graag jullie mening!

[ Voor 4% gewijzigd door buzzs op 03-11-2023 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:00
Dan doe je de aanname dat Powerline sneller / stabieler is dan Wifi.
De resultaten van Powerline kunnen enorm verschillen van geval tot geval, maar in mijn ogen is Powerline over het algemeen slechter en instabieler dan Wifi.
Nu heeft je omvormer erg weinig nodig van je internet, dus van je Powerline.
Als het werkt, zoals het nu werkt, zou ik er niets aan veranderen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Steek je PC met draad in die powerline adapter op zolder en doe een speedtest. Haal je 100% van de door Ziggo geadverteerde snelheid dan is het niet nadelig om dat wifi-ding van hun via de powerline op zolder aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moxegy
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:04
Het kan inderdaad, heb zelf Deco M5's waarvan er een via de powerline verloopt en in de app ook weergeeft dat hij bedraad is verbonden.(Eth Backhaul).

Echter is inderdaad de vraag of dit stabieler is dan gewoon via WiFi backhaul.
Naar mijn ervaring zeggen speedtests niet of de verbinding ten alle tijden stabiel is, zo wil mijn powerline adapter heel af en toe weg vallen en dit zie ik niet terug in een speedtest. (Zitten op dezelfde groep/kabel en wordt begin volgend jaar veranderd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:29
Volgens mij heeft die AV600 ook wifi dus ik zou die gewoon gebruiken aangezien je zelf zegt dat je goede wifi op zolder hebt.
Uiteraard wel als wireless bridge configureren.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.