Ik heb een p200 + 256mb + 20gig 7200rmp op een adsl internet verbining. Is dit genoeg om een beetje redelijke UT server op te draaien voor mij en m'n maatjes? (stuk of 4 man)
als je een basicabo hebt dan is je uploadsnelheid te laag en kan je max 2 spelers hosten
Hoeveel moet je upload dan zijn?Op woensdag 05 september 2001 21:37 schreef Narf het volgende:
als je een basicabo hebt dan is je uploadsnelheid te laag en kan je max 2 spelers hosten
There is no magic.
Basic heeft een upload van 'maar' 64kbit. Per speler heb je ongeveer 3kb/sec nodig, dacht ik.
Vandaar.
When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.
het ligt aan hoe je netspeed staat. Netspeed 10000 is 10000 b/s up en down en is standaard voor cable. Als je dus een server wilt draaien heb je players*netspeed aan upload nodig. Dus als je een normale server wilt neerzetten voor 10 players heb je al een upload en download nodig van 100 kb/s in theorie dus. en dat wil zeggen dat je minimaal toch een megabit upstream moet hebben.
Je kan je server ook instellen op netspeed 5000. Dan heb je 4x5000 is ongeveer 20 kilobyte/seconde aan upstream nodig. Sommige providers leveren 32 kilobyte/seconde, dan zou het wel kunnen.Op donderdag 06 september 2001 11:31 schreef RaVeNgEr het volgende:
het ligt aan hoe je netspeed staat. Netspeed 10000 is 10000 b/s up en down en is standaard voor cable. Als je dus een server wilt draaien heb je players*netspeed aan upload nodig. Dus als je een normale server wilt neerzetten voor 10 players heb je al een upload en download nodig van 100 kb/s in theorie dus. en dat wil zeggen dat je minimaal toch een megabit upstream moet hebben.
Als de vierde man jezelf zou zijn, dan zou 3*5000 dus ongeveer 16kB/s genoeg zijn voor 3 mensen van buitenaf. De meeste kabelproviders leveren dat wel. Maar helaas zijn er genoeg providers die slechts 8 kB hebben. Dan is zou je met een beetje tweaken maximaal 2 spelers kunnen hosten zoals Narf al zei.
Verwijderd
dat is dan wel heeel krap.Op donderdag 06 september 2001 12:20 schreef Nibbles het volgende:
[..]
Je kan je server ook instellen op netspeed 5000. Dan heb je 4x5000 is ongeveer 20 kilobyte/seconde aan upstream nodig. Sommige providers leveren 32 kilobyte/seconde, dan zou het wel kunnen.
Als de vierde man jezelf zou zijn, dan zou 3*5000 dus ongeveer 16kB/s genoeg zijn voor 3 mensen van buitenaf. De meeste kabelproviders leveren dat wel. Maar helaas zijn er genoeg providers die slechts 8 kB hebben. Dan is zou je met een beetje tweaken maximaal 2 spelers kunnen hosten zoals Narf al zei.
Officieel leveren chello & @home 16K up, maar ik (en andere die mij af en toe ook wat zenden) komen daar niet aan.
op z'n hoogst 15K maar meer echt niet.
Zelf haal ik meestal maar 13K up met m'n chello verbindinkje!
dus je kunt beter gewoon 2 players doen lijkt me...
Pagina: 1