Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ororo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-07 22:53
Dag Allen,

Ik heb een Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 Master 10G die tijdens het gamen gewoon ermee stopt.
Ik krijg dan volgens event viewer de foutmelding nvlddmkm, het spel terug opstarten werkt dan weer eventjes.

Ik heb een 1200 watt platinum voeding, i5 12400F, 32GB DDR4, en wat ssd's.
Ik heb de kaart al eens opgestuurd voor RMA *knip* de eerste keer dat ik hem RMA had gestuurd was hij zogezegd "gerepareerd" niet dus!
Ik heb het dan opnieuw opgestuurd en nu zeggen ze dat er geen problemen zijn geconstateerd, alhoewel ik duidelijk heb aangegeven dat ik nog steeds hetzelfde probleem heb.

Ik heb nu gevraagd wat ze de eerste keer gedaan hebben aan de kaart aangezien hij de status gerepareerd heeft.

Iemand enige tip?
Met mijn ASUS RTX 3070 Strix heb ik helemaal geen problemen, dat is de kaart van mijn backup PC die ik nu gebruik, dus aan mijn systeem gaat het niet liggen.

[ Voor 2% gewijzigd door br00ky op 03-11-2023 12:58 . Reden: winkelnaam voegt niks toe ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:50
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Deze staan er met een reden.

Begin vooral eerst je volledige setup te plaatsen.

Wat bedoel je met ermee stopt? Valt hij uit, loopt het spel vast etc etc.
Wat doen je temperaturen, wat is de load, bij bepaalde games of alle games.
Er mist een hoop info.

[ Voor 11% gewijzigd door corporalnl op 03-11-2023 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:49
Je kan met wat stresstesten uitproberen of je temperatuur niet te hoog wordt en je voeding voldoende sterk is om de kaart te blijven voeden.

Maar, gezien je klachten, vermoed ik eerder een software probleem / driver probleem.

Probeer eens een clean install van je Nvidia driver.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:23
Je hebt een backup systeem die goed draait. Wissel dan gewoon de kaarten een om dan kan je zien of beide an goed werken of ineens je backup systeem niet en de andere wel.

Kun je redelijk eenvoudig zien of het echt aan de kaart kan liggen?

En check idd je temperaturen (vooral ook de hotspot van je gpu). Gigabyte komt wel vaker langs met koeling problemen door slechte pads/pasta.

[ Voor 23% gewijzigd door meljor op 03-11-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Er zijn best veel andere mensen te vinden met dezelfde soort problemen met een Nvidia RTX 3000 serie kaart als je zoekt op ''NBLDDMKM error''. Dit is vrijwel altijd een software/compatibility probleem en geen hardware issue. Dit zou ook verklaren waarom de winkel het probleem niet kan reproduceren met hun eigen testsysteem.

Wellicht dat je de oplossing van deze persoon kan proberen, er lijkt geen eenduidige oorzaak te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 03-11-2023 12:59 . Reden: naam van de winkel noemen voegt niks toe ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ororo
Ik heb het net ontvangen.
Ga eens zien wat het zegt nadat ik die stappen heb ondernomen.
Het rare is dat mijn andere videokaart dit niet heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
Laat even weten hoe het gaat en wat de oplossing was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ororo
meljor schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:32:
Laat even weten hoe het gaat en wat de oplossing was.
De bios switch op andere stand gezet en tot nogtoe geen problemen. Hout vasthouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
Ororo schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:48:
[...]

De bios switch op andere stand gezet en tot nogtoe geen problemen. Hout vasthouden :)
Op je moederbord of op je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ororo
Op de vga, heeft zo een switch voor silent bios /2e bios. Nog geen lange sessies gespeeld en geen Warhammer waar het probleem zich het meest voordeed tho
Pagina: 1