Alleen warme lucht VW Polo '02

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boostie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:16
Mijn Polo (VOLKSWAGEN POLO (9N_, 9A_) | 2001.10-2009.11 - 1.4 16V - 1390ccm 75pk ) blaast de laatste tijd alleen nog maar warme lucht ondanks dat de airco aanstaat. De problemen zijn wat sporadisch. Zo kan het zijn dat het tijdens het rijden een halfuur snikheet is, maar dan plotseling de airco het weer een paar minuten doet waardoor het wel koud wordt. Vrij snel wordt het echter weer heet. Zo gaat het steeds op en af waarbij het aantal minuten warm/koud verschilt. Ook als ik de ventilatiestand op 0 zet blijft er warme lucht de auto instromen. Stroeve klepjes o.i.d.?

Enig idee waar ik het moet zoeken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-04 23:41
Je airco is lek, je compressor is versleten of problemen met de elektra.

Maar wat heb je zelf al gevonden en gedaan? Op internet vind je veel antwoorden of in ieder geval mogelijke oorzaken. Als je er geen verstand van hebt kan je het beste langs een garage.

[ Voor 7% gewijzigd door corporalnl op 03-11-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
De airco verwarmt niet.
Verwarming komt via de thermostaat.
Wellicht is die niet lekker meer?

Dat er warme lucht blijft stromen met de ventilator op "0" is niet zo raar, want rijwind zorgt ook voor een doorstroming van de lucht.
Alleen kan je met de ventilator dat nog flink versterken.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:52
Dat is een vrij bekend probleem bij de 9N en 9N3, de stelmotor die de klep tussen de koude en warme lucht regelt werkt dan niet meer goed. Het is een rotklusje omdat je er slecht bij kan maar met wat geduld en dunne handen wel goed te doen! Duidelijke handleiding is hier te vinden: https://uk-polos.net/viewtopic.php?t=52145. Als je een tool hebt om de auto uit te lezen dan kan je zien of de positie van de klep niet overeenkomt met wat de auto wil, dan weet je zeker dat dat het probleem is.