Mijn kennis is niet toereikend voor onderstaand, wellicht dat er hier wat mensen iets zinnigs op kunnen zeggen.
De controller van mijn warmtepomp geeft steevast een 1.2 graden C lagere temperatuur weer dan daadwerkelijk het geval is. Er zijn meer tweakers -lang niet alle- die daar last van hebben, en ik wil toch eens kijken of de foutieve readout (vind ik) te omzeilen valt.
Dit is de sensor https://mm.digikey.com/Vo...45/HT_DS_SHT3x_ARP_V3.pdf
:strip_exif()/f/image/hT57ROuCxXD3XayIswCB57f5.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij zit surface mount op een meerlaags PCB. Ik heb meer dan prima (JBC) soldeerspul, maar 8 pins en een die pad kan ik er niet mee weghalen. Althans, ik denk niet zonder schade aan te richten. Mocht dat lukken dan zou ik er gewoon 3 bij Farnell bestellen en hopen dat die goed werkt.
Keer ik het board om
:strip_exif()/f/image/4K8HRg8NDox4hPg2omtcuIu1.jpg?f=fotoalbum_large)
dan kom ik zo te zien op pagina 8 van de datasheet.
Kleine casings, maar die krijg ik er echt wel netjes af.
Nu is mijn ijdele hoop dat door hier een toevoeging of wijziging aan te brengen ik tot een -voor mij- betere meetwaarde kom.
hoedoedegedah?
De controller van mijn warmtepomp geeft steevast een 1.2 graden C lagere temperatuur weer dan daadwerkelijk het geval is. Er zijn meer tweakers -lang niet alle- die daar last van hebben, en ik wil toch eens kijken of de foutieve readout (vind ik) te omzeilen valt.
Dit is de sensor https://mm.digikey.com/Vo...45/HT_DS_SHT3x_ARP_V3.pdf
:strip_exif()/f/image/hT57ROuCxXD3XayIswCB57f5.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij zit surface mount op een meerlaags PCB. Ik heb meer dan prima (JBC) soldeerspul, maar 8 pins en een die pad kan ik er niet mee weghalen. Althans, ik denk niet zonder schade aan te richten. Mocht dat lukken dan zou ik er gewoon 3 bij Farnell bestellen en hopen dat die goed werkt.
Keer ik het board om
:strip_exif()/f/image/4K8HRg8NDox4hPg2omtcuIu1.jpg?f=fotoalbum_large)
dan kom ik zo te zien op pagina 8 van de datasheet.
Kleine casings, maar die krijg ik er echt wel netjes af.
Nu is mijn ijdele hoop dat door hier een toevoeging of wijziging aan te brengen ik tot een -voor mij- betere meetwaarde kom.
hoedoedegedah?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.