Jrz schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:22:
[...]
Dan kan je bij geen enkele provider een "vast" ip adres krijgen. Die moet je dan lekker zelf aanvragen en laten routeren. Er zijn altijd voorwaarden ter indekking,. Er staat voor de rest niets over in de voorwaarden, precies zoals freedom.
Nutteloze discussie dit hele topic op deze manier.
Nutteloos is jouw commentaar op deze wijze.
https://www.kpn.com/zakelijk/kpn-een-mkb/vast-ip-adres.htm
Deze dienst kan je ALLEEN afsluiten als je een bedrijf hebt.
Dat je consumenten ip niet wijzigt bij een storing of nieuw modem is komt omdat het bij KPN aan je klantnummer hangt.
Verandert je klantnummer, dan krijg je een nieuw IP adres. Of als men het achterliggende netwerk opnieuw inricht kan je een brief krijgen dat je een modem reset dient te doen na dd-mm-yyyy
Waarom weet ik dit? Nou 1 ik heb 10 jaar voor deze groene toko gewerkt en 2 ik pas al 10 jaar sinds ik er weg ben - opzeggen/opnieuw aanmelden toe. Ik heb de afgelopen 10 jaar elk jaar een nieuw klantnummer gekregen omdat KPN te lui was om bestaande klanten een leuke deal te bieden voor een jaar bijtekenen.
Dat is pas sinds dit jaar dat ze mijn korting uit zichzelf hebben vernieuwd maar dat is een andere discussie.
Dus is het een vast ip? Soort van, heb je een probleem als het verandert, ligt aan je eigen skills en moet je hiervoor een “achterdeurtje” maken, dat is zeker aan te raden als 365 x 24 je altijd toegang wilt hebben tot je eigen ip: eenmaal weg is niet meer terug namelijk.
Daarom betaal je als ondernemer een paar euro per maand zodat je IT-er niet gek wordt als je een IP change krijgt en je halve zaak plat ligt.
Dat wat je zegt klopt dus niet en daar spreekt men je op “aan”. Het is “semi” vast als ja it’s nice to have maar niet klagen als het verandert.
Andere reden waarom je een nieuw ip kan krijgen is bijvoorbeeld vanuit het abuse team als je bijvoorbeeld zo slim bent geweest als streamer je IP bloot te geven en je verbinding wordt constant “misbruikt” zo zijn er meerdere maar deze heb ik ooit ook een x mogen toepassen.
[
Voor 6% gewijzigd door
logix147 op 05-11-2023 16:20
]