Ik ben verhuisd naar een nieuw huis met stadsverwarming. Ik wil een slimme thermometer installeren maar gezien mijn beperkte kennis lijkt het er op dit moment niet op dat er een 2-wegklep is dus deze wil ik graag zelf installeren. Van wat ik tot nu toe heb gelezen lijkt het erop dat de klep kan worden geinstalleerd op de toevoer naar de thuisleiding, of op de herstelde thuisleiding (laatste 2 leidingen van de warmtewisselaar).
/f/image/ZiIfOBPyI4T9VDRnY1Cnj9Mu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nIvGg4PlBrlpHY3aIL4TFosu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lrxSp2YtUjEN26hkCFJoy6H0.png?f=fotoalbum_large)
1. Zou de toevoer naar de huisleiding het meest zinvol zijn voor een huis met alleen radiatoren?
2. Ik geloof dat een Honeywell VC8015 geschikt is voor stadsverwarming? (of is de 8615 beter)
3. Deze kleppen lijken altijd in horizontale positie te zijn gemonteerd, wat niet mogelijk lijkt met mijn pijpconfiguratie. Moet ik kijken of ik de klep elders kan installeren? Welke andere locaties heb ik als optie?
4. Als ik deze klep eenmaal heb geïnstalleerd en aangesloten op een slimme thermostaat in mijn woonkamer, heb ik dan gelijk als ik zeg dat als de thermostaat om verwarming vraagt, de klep opengaat? Wat als ik later slimme TRV's installeer voor de radiatoren in andere kamers? Zou ieder van hen dan zelfstandig de 2-wegklep bellen voor warm water?
5. Moet ik het huidige apparaat dat is aangesloten op de blauwe kraan die met één draad is verbonden met de analoge thermostaat volledig verwijderen?
Alvast bedankt. Hopelijk kan ik wat begrip krijgen voor deze situatie
/f/image/ZiIfOBPyI4T9VDRnY1Cnj9Mu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nIvGg4PlBrlpHY3aIL4TFosu.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/lrxSp2YtUjEN26hkCFJoy6H0.png?f=fotoalbum_large)
1. Zou de toevoer naar de huisleiding het meest zinvol zijn voor een huis met alleen radiatoren?
2. Ik geloof dat een Honeywell VC8015 geschikt is voor stadsverwarming? (of is de 8615 beter)
3. Deze kleppen lijken altijd in horizontale positie te zijn gemonteerd, wat niet mogelijk lijkt met mijn pijpconfiguratie. Moet ik kijken of ik de klep elders kan installeren? Welke andere locaties heb ik als optie?
4. Als ik deze klep eenmaal heb geïnstalleerd en aangesloten op een slimme thermostaat in mijn woonkamer, heb ik dan gelijk als ik zeg dat als de thermostaat om verwarming vraagt, de klep opengaat? Wat als ik later slimme TRV's installeer voor de radiatoren in andere kamers? Zou ieder van hen dan zelfstandig de 2-wegklep bellen voor warm water?
5. Moet ik het huidige apparaat dat is aangesloten op de blauwe kraan die met één draad is verbonden met de analoge thermostaat volledig verwijderen?
Alvast bedankt. Hopelijk kan ik wat begrip krijgen voor deze situatie