Buren halen pakket niet op.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Topicstarter
Een paar weken geleden heb ik naast mijn eigen PostNL pakketje nog een pakket ontvangen voor buren die blijkbaar niet thuis waren. Omdat het pakket niet werd opgehaald ben ik een paar keer lang geweest om het pakket af te geven maar niemand doet open. Twee weken geleden heb ik ook een berichtje geprint en in de brievenbus gedaan met de vraag of ze het pakket asap willen ophalen.

Tot op heden geen reactie en geen leven te bekennen in dat huis en we zijn nu bijna twee maanden verder, wat is nu het beste om te doen zit ik voor de rest van mijn leven aan dit pakket vast of zijn er andere mogelijkheden.

Extra info, het pakket is echt van heel wat huizen verderop, ik ken mijn naasten buren wel maar niet de hele straat zo sociaal ben ik ook weer niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-04 21:20
Als het bij de buren wordt afgeleverd, is het pakketje daarmee ook bezorgd.' De verantwoordelijkheid ligt dan dus niet meer bij PostNL. De spullen liggen voor rekening en risico van de koper bij de buren.

Ik zou het gewoon in een vuilniszak doen en voor hun deur neerleggen.

[ Voor 14% gewijzigd door alwind op 02-11-2023 20:37 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Gewoon retour sturen bij PostNL, zie onderaan deze pagina: https://www.postnl.nl/klantenservice/retour-sturen/pakket/
Heb je een pakket ontvangen waar het adres van iemand anders op staat? Dan kun je het naar een PostNL-punt brengen. Je betaalt in dat geval geen verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heel vervelend. Je zou kunnen navragen of ze misschien met vakantie zijn en het pakketje nog even aan te houden. Anders contact opnemen met PostNL via https://www.postnl.nl/kla.../verkeerd-bezorgd/pakket/.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:13
Even wat anders, geen leven te bekennen in het huis. Weet je of ze op vakantie zijn? Is het een ouder iemand?

Reden dat ik het vraag is omdat ik een tijd terug een documentaire heb gevolgd over Frisse Kater, een schoonmaakbedrijf in het geval van lijkvindingen. Heel veel mensen weten helemaal niet wat er zich afspeelt bij de buren, en nemen het maar voor lief dat het zo rustig en stil is. Na 2 maanden zou je wel iets gaan ruiken neem ik aan, maar ik vind het wel vreemd dat iemand 2 maanden weg is zonder dat buren dit weten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 25-04 16:26
Orangelights23 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:35:
Even wat anders, geen leven te bekennen in het huis. Weet je of ze op vakantie zijn? Is het een ouder iemand?

Reden dat ik het vraag is omdat ik een tijd terug een documentaire heb gevolgd over Frisse Kater, een schoonmaakbedrijf in het geval van lijkvindingen. Heel veel mensen weten helemaal niet wat er zich afspeelt bij de buren, en nemen het maar voor lief dat het zo rustig en stil is. Na 2 maanden zou je wel iets gaan ruiken neem ik aan, maar ik vind het wel vreemd dat iemand 2 maanden weg is zonder dat buren dit weten.
Dit inderdaad, ik zou de lokale politie bureau even bellen om dit doorgeven. Misschien dat de wijk agent even een kijkje kan nemen. Relatief een verdachte situatie, 2 maanden is wel erg lang!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:54
Aangezien het niet je directe buren zijn (aantal huizen verderop zeg je) zou ik nog eens een poging doen bij de directe buren van diegene. Misschien dat die iets meer weten.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

als er geen vliegen op de ramen zitten zal het wel meevallen. Genoeg ouderen die de hele zomer of winter op de camping of aan een costa zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 21:36

TeeDee

CQB 241

*knip* Offtopic. Je hoeft niet te reageren als je niets hebt toe te voegen aan het topic.

[ Voor 72% gewijzigd door Yorinn op 03-11-2023 22:43 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ken je de buren niet? Zo nodig zoeken naar afzender. Heb zelf ooit maanden lang een pakketje van de buurvrouw gehad. Ziggo stuurde een modem terwijl ze uitgezonden was.

Zolang het geen problemen geeft briefje in de bus en wachten zou ik persoonlijk doen. Misschien buren aan de andere kant van de buren vragen of ze iets weten.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
*knip* Offtopic. Dit voegt niets toe. Retour geven aan PostNL :) .

[ Voor 40% gewijzigd door Yorinn op 03-11-2023 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 17:56
Retour afzender als die bekend is en het pakket in de weg ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:45
alwind schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:34:
Als het bij de buren wordt afgeleverd, is het pakketje daarmee ook bezorgd.' De verantwoordelijkheid ligt dan dus niet meer bij PostNL. De spullen liggen voor rekening en risico van de koper bij de buren.

Ik zou het gewoon in een vuilniszak doen en voor hun deur neerleggen.
In de meeste gevallen is de verkoper verantwoordelijk om de goederen tijdig en veilig bij de koper te krijgen. Dit is (nog) niet gebeurd, dus volgens mij ligt de verantwoordelijkheid nogsteeds bij de verkoper. De koper heeft met TS of postNL weinig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Mania-92 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 06:12:
[...]

In de meeste gevallen is de verkoper verantwoordelijk om de goederen tijdig en veilig bij de koper te krijgen. Dit is (nog) niet gebeurd, dus volgens mij ligt de verantwoordelijkheid nogsteeds bij de verkoper. De koper heeft met TS of postNL weinig te maken.
Dat is nog niet zo heel simpel dat ligt eraan of er voor getekend is:
Pakket kwijt na bezorging bij de buren?

Het kan voorkomen dat uw pakket bij de buren wordt bezorgd. U krijgt dan een briefje in de brievenbus waarop staat waar uw pakket is afgeleverd. Wanneer u het pakket ophaalt, blijken uw buren echter van niets te weten. Wat nu?

Alleen als uw buren daadwerkelijk voor ontvangst hebben getekend, draagt u zelf als koper het risico vanaf het moment dat uw bestelling is bezorgd. Hebben uw buren niets getekend en is uw pakket kwijt? Dan is de verkoper verantwoordelijk.

Heeft u bij uw bestelling aangegeven dat uw pakketje bij de buren mag worden bezorgd en is uw pakket kwijt? Ook dan geldt of er wel of niet is getekend voor ontvangst.
https://www.arag.nl/consu...-of-niet-bezorgd-wat-nu-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Wellicht mostert na de maaltijd maar dit soort gedoe icm de verantwoordelijkheid die op mij komt te rusten neem ik uit principe al enkele jaren geen enkel pakket meer aan van welke buur dan ook.

Kan je de webshop niet gaan mailen en vragen wat te doen? Op die manier schuif je de verantwoordelijkheid weer terug naar de webshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-04 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bel eens aan bij de buren van die buren, kan prima dat iemand direct naast hun weet of ze nu toevallig overwintering zijn in Spanje. Wij hebben diverse mensen in de buurt die rond deze tijd zijn vertrokken richting zuidelijke gebieden in hun vakantiehuisje, maar dan is er altijd een familielid, buurman of ander persoon in de buurt die er vanaf wist. Ergens logisch dat je het niet aan de grote klok gaat hangen, ook inbrekers krijgen daar natuurlijk lucht van :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1