Dag iedereen,
Voor een winkel (die aan de woning hangt) ben ik op zoek naar een oplossing voor een 'bel' die ook notificatie naar de gsm kan sturen. Ik zou hiervoor met HomeAssistant werken.
De huidige situatie moet ook wel blijven werken..
huidige situatie:
Schakelaar om de bel uit te schakelen.
De bel hangt in de winkel (bij de kassa).
Oog aan schuifdeur die de bel doet gaan.
Drukknop buitend bij de deur schuifdeur die de bel doet gaan (voor afhalingen buiten openingsuren).
Nu is het zo dat enkel in de winkel een bel is en niet in het aanhangend huis/tuin. Dus als je in het huis/tuin bent kan je de bel niet horen.
Er is wel overal wifi / netwerk (zowel in huis als in de winkel)
Daarom dacht ik om met shelly te werken.
de bel werk nu op 12VAC
hieronder zit een schema van hoe ik het zou doen (zwart is de huidige situatie, rood is wat ik zou toevoegen om het te kunnen koppelen met Home Assisant te maken.
(ik vind zelf geen modules die 12VAC als input nemen die ik eenvoudig met HomeAssistant kan koppelen
daarom via deze kleine omweg:
/f/image/WhAgVUTOuaxjRYMk5s5Gs0x3.png?f=fotoalbum_large)
Graag had ik jullie mening hierover gehad. Is dit een goeie oplossing, of is er een manier dat ik zonder de relais kan werken? (een of andere module die ik niet ken).
btw,
ik zie dat mijn schema de voeding voor de shelly N en L omgedraaid zijn
maar principe blijft gelijk
Voor een winkel (die aan de woning hangt) ben ik op zoek naar een oplossing voor een 'bel' die ook notificatie naar de gsm kan sturen. Ik zou hiervoor met HomeAssistant werken.
De huidige situatie moet ook wel blijven werken..
huidige situatie:
Schakelaar om de bel uit te schakelen.
De bel hangt in de winkel (bij de kassa).
Oog aan schuifdeur die de bel doet gaan.
Drukknop buitend bij de deur schuifdeur die de bel doet gaan (voor afhalingen buiten openingsuren).
Nu is het zo dat enkel in de winkel een bel is en niet in het aanhangend huis/tuin. Dus als je in het huis/tuin bent kan je de bel niet horen.
Er is wel overal wifi / netwerk (zowel in huis als in de winkel)
Daarom dacht ik om met shelly te werken.
de bel werk nu op 12VAC
hieronder zit een schema van hoe ik het zou doen (zwart is de huidige situatie, rood is wat ik zou toevoegen om het te kunnen koppelen met Home Assisant te maken.
(ik vind zelf geen modules die 12VAC als input nemen die ik eenvoudig met HomeAssistant kan koppelen
daarom via deze kleine omweg:
/f/image/WhAgVUTOuaxjRYMk5s5Gs0x3.png?f=fotoalbum_large)
Graag had ik jullie mening hierover gehad. Is dit een goeie oplossing, of is er een manier dat ik zonder de relais kan werken? (een of andere module die ik niet ken).
btw,
ik zie dat mijn schema de voeding voor de shelly N en L omgedraaid zijn
[ Voor 3% gewijzigd door thomke op 02-11-2023 21:08 . Reden: foutje in schema gezien ;) (L en N voeding Shelli I4 module zijn omgedraaid) ]