Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAX23E
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:50
Ik ben met een project bezig waar ik een eigen marco keypad maak. Met elke toets kan je dat de gewenste actie uitvoeren of programma openen. Elke toets krijgt een eigen logo

Voor de drukknoppen heb ik speciale drukknoppen met een transparant kapje waaronder je een eigen afbeelding kunt plaatsen van maximaal 12mm.

Ik dus zoek naar een manier om makkelijk logo's van 12mm te maken om vervolgens alle logo's in een A4 formaat op te slaan. Alleen moeten de logo's dan wel echt 12mm zijn bij het uitprinten. Het document wil ik online beschikbaar maken voor anderen.

Heeft iemand hiervoor een oplossing? Ik heb de mogelijkheid om gebruik te maken van Photoshop, Adobe illustrator en andere Adobe programma's. Alleen heb ik daarvan een klein beetje kennis van, maar dat is opzich geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:02

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb nooit met illustrator gewerkt, maar kan je niet gewoon een nieuw document openen, en dan de afmetingen ingeven?

OF je maakt nieuwe afbeelding van 12 bij 12 mm of je pakt a4 als instelling en tekent daar je logos in van 12 bij 12 mm.

Welke
(pagina)instellingen heb je met illustrator?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Visio of Libreoffice draw zouden dit moeten kunnen op schaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
In Illustrator kun je gewoon de maten bovenin de balk opgeven in bijv. millimeters en dan maakt hij dat vak gewoon bijv. 12x12 mm.

Bij het afdrukken kies je dan om niet te schalen. Meestal staat die functie aan om precies binnen de bladspiegel te blijven, maar zolang je niet tegen de randen van het papier je ontwerp hebt staan, kun je de schaling gewoon uitzetten en komt het exact in jouw maten op papier.

Dit soort dingen doe ik al eeuwen met bijv. uitnodigingskaarten, visitekaartjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 20:13
Dit kan in Illustrator, maar net zo goed in Word (of LibreOffice). Gewoon objecten maken van 12 mm inderdaad. Keuze of je dit in vector of rasterformaat doet maakt daarbij niet zo uit (al moet je bij raster wel voldoende pixels hebben, minstens 300dpi).
Het enige wat een probleem kan zijn is als iemand je bestand print zonder te letten op de grootte in het printmenu (standaard wordt een A4 net wat kleiner gemaakt, zodat het hele A4 binnen de printmarges vallen).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAX23E
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:50
Bedankt voor jullie hulp. Ik zal dit eens gaan proberen of dit goed werkt.
Pagina: 1