Ik heb speciaal de s21fe gekozen voor de dualsim functie.
En bij bellen op sim1 of sim2 doorgifte andere lijn en continuering 4g netwerk.
Dit heeft feilloos gewerkt een tijdje.
Toen kwam 5g en gingen de twee (verschillende) providers over naar 5g ene was al 5g andere werd t later.
De 5g internet kwaliteit was niet beter dan 4g door netwerk issue's(capacteit vd palen denk ik.)
Maar op wat momentjes na deed bellen en FM en andere berichten via mobiel internet het wel.
Na wat samsung systemupdates is het nu dat ondanks de juiste settings, bellen met andere sim dan waar de mobiele data van aanstaat internet offline gaat.
Heb jullie daar ook last van? (Is t Samsung update gerelateerd?)
En hebben jullie een workaround gevonden?
Ik zou sim1 en sim2 kunnen wisselen als test maar dan moet ik volgens mij alles opnieuw instellen kwa preset welke sim bellen voor welk contact.
Settings in de simmobiele data is overigens versoberd tussen de samsungupdates door.
Oproepinstellingen
Enige keuze is "dubbele sim altijd aan"
Wat wisselgesprekken doorstuurt ook tussen sims.
Gegevenswisseling en backup
Ook maar 1 keuze.
:strip_exif()/f/image/31xiJ8UjQv69hNUDbL8871Vf.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard die wifi functie geprobeerd als alternatief.
Sim1
Bellen via wifi keuze voorkeur wifi of voorkeur mobiele netwerk
Sim2
Voorkeur wifi voorkeur mobiele netwerk en voIP.
:strip_exif()/f/image/jjsxlD23Cqkkh8xPT4TULEIE.jpg?f=fotoalbum_large)
Indien je schuif uitschakelt bij sim 2krijg je dit te zien:
:strip_exif()/f/image/5RL0wXYpILMvCwYexhMVu98K.jpg?f=fotoalbum_large)
De oorspronkelijke keuze waar de sim in ging slot 1 of 2 was vanwege de mogelijkheden die t simkaartje kon leveren de tmobile was geavanceerder dan de yfone. (althans dat denk ik.) was voor dit toestel flink want experimenteren omdat de Oppo a74 5g helemaal niet om kon gaan met dualsim en Android Auto.
En zeker geen internet kon switchen.
Voordat ik van alles op mn hals haal met samsung support en sim wisselen en "factory reset" wat die helpdeskers altijd aanraden omdat dat het makkelijkste is als advies.
Wil ik eerst even kijken of hier gebruikers zijn die het zelfde ervaren of het hadden en een oplossing hebben.
Ik heb de indruk dat de 5g er iets mee te maken heb maar 1op g4 zetten werkte niet.
En blijkbaar is yfoon ook al als setting naar 4g.
En bij bellen op sim1 of sim2 doorgifte andere lijn en continuering 4g netwerk.
Dit heeft feilloos gewerkt een tijdje.
Toen kwam 5g en gingen de twee (verschillende) providers over naar 5g ene was al 5g andere werd t later.
De 5g internet kwaliteit was niet beter dan 4g door netwerk issue's(capacteit vd palen denk ik.)
Maar op wat momentjes na deed bellen en FM en andere berichten via mobiel internet het wel.
Na wat samsung systemupdates is het nu dat ondanks de juiste settings, bellen met andere sim dan waar de mobiele data van aanstaat internet offline gaat.
Heb jullie daar ook last van? (Is t Samsung update gerelateerd?)
En hebben jullie een workaround gevonden?
Ik zou sim1 en sim2 kunnen wisselen als test maar dan moet ik volgens mij alles opnieuw instellen kwa preset welke sim bellen voor welk contact.
Settings in de simmobiele data is overigens versoberd tussen de samsungupdates door.
Oproepinstellingen
Enige keuze is "dubbele sim altijd aan"
Wat wisselgesprekken doorstuurt ook tussen sims.
Gegevenswisseling en backup
Ook maar 1 keuze.
:strip_exif()/f/image/31xiJ8UjQv69hNUDbL8871Vf.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard die wifi functie geprobeerd als alternatief.
Sim1
Bellen via wifi keuze voorkeur wifi of voorkeur mobiele netwerk
Sim2
Voorkeur wifi voorkeur mobiele netwerk en voIP.
:strip_exif()/f/image/jjsxlD23Cqkkh8xPT4TULEIE.jpg?f=fotoalbum_large)
Indien je schuif uitschakelt bij sim 2krijg je dit te zien:
:strip_exif()/f/image/5RL0wXYpILMvCwYexhMVu98K.jpg?f=fotoalbum_large)
De oorspronkelijke keuze waar de sim in ging slot 1 of 2 was vanwege de mogelijkheden die t simkaartje kon leveren de tmobile was geavanceerder dan de yfone. (althans dat denk ik.) was voor dit toestel flink want experimenteren omdat de Oppo a74 5g helemaal niet om kon gaan met dualsim en Android Auto.
En zeker geen internet kon switchen.
Voordat ik van alles op mn hals haal met samsung support en sim wisselen en "factory reset" wat die helpdeskers altijd aanraden omdat dat het makkelijkste is als advies.
Wil ik eerst even kijken of hier gebruikers zijn die het zelfde ervaren of het hadden en een oplossing hebben.
Ik heb de indruk dat de 5g er iets mee te maken heb maar 1op g4 zetten werkte niet.
En blijkbaar is yfoon ook al als setting naar 4g.
:strip_exif()/f/image/7X72220CEQdkJCUrtPMIFMcD.jpg?f=fotoalbum_large)
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....