Aansluiten ARGB Fans op asrock-a620m

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiHearts
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05-2024
Hi mede tweakers,

Ik heb een computer samengesteld voor iemand met een AS Rock a620m-hdv-m2 moederbord.
Tijdens het samenstellen is er geen rekening gehouden met het led verlichting.

Nu is er na de bouw toch de wens gekomen om er een aantal RGB Fans aan te sluiten om de kast wat mooier te verlichten.
Daarvoor heb ik 3 Sharkoon Shark Blades en een ARGB Hub.

De normale 3 pins stekker van de fan gaat op het moederbord, en deze gaan ook draaien wanneer de pc aan gaat en de ARGB stekker van de fan gaat in 1 van Hub poorten. De hub zelf word gevoed door een SATA aansluting.

Alleen nu gaan de leds niet branden, dus de fans draaien wel, maar geen leds.

Iemand ervaring hiermee, vergeet ik wat, of tips hoe ik wel de fans kan laten branden?

Alvast bedankt voor de reactie

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-06 11:29
Die SATA aansluiting zorg alleen voor voeding. Verder doet die niets.

Het kaartje heeft 12 aansluitingen. 1 van die 12 aansluitingen gebruik je om hem mee aan het moederbord te koppelen. Met bijgeleverd kabeltje. Voor de juiste aansluiting op het moederbord moet je ff in het boekje kijken. Maar ik gok linksonder. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MzZoD8RJ-mmPdhxOmUtvPaVG0wk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqQGGvcqOap9YZCe4M39kHmy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Nickname55 op 02-11-2023 17:34 ]

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiHearts
Dank je voor het meedenken

Ik had ook al in de manual gekeken.

Daar staat alleen de aansluiting voor de CPU Fan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zGkXuH0h9cuzn3CML2Wfk-8k6Bo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vpGuIX4Y37nnBPSrv9wtCLp2.png?f=user_large

en de case fans:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hM38APNj5AOpjzWpM-kA_prHiU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3ngi6HtSCiUPjm7mRra3xYd4.png?f=fotoalbum_large

Maar ik daar dus geen specifieke ARGB aansluiting vinden, of moet ik bv proberen om 1 van de aanslutingen van de case fans aan te sluiten op de hub ? en dan de fan op de hub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickname55
NiHearts schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:50:
Maar ik daar dus geen specifieke ARGB aansluiting vinden, of moet ik bv proberen om 1 van de aanslutingen van de case fans aan te sluiten op de hub ? en dan de fan op de hub.
Nee, dat kan niet. Ik zal ook ff kijken.

Euhm... \n ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickname55
Ok. Dat moederbord heeft geen RGB header. Wat ik rood omcirkeld heb op mij plaatje is een UART. Een soort seriële poort ofzo. Heeft in ieder geval niets met RGB te maken.

Aan die RGB hub heb je dus niets. Wat je nodig hebt is een RGB controller. Deze zit op het moederbord aangesloten op een USB 2.0 header. Heb je er daar nog 1 van vrij? Op de meeste moederborden zitten er wel 2 op.

Een voorbeeld van een RGB controller is bijvoorbeeld:
https://www.megekko.nl/pr...Master-RGB-LED-Controller
Dit is een type waar je dus alleen de RGB stekkertjes van de ventilatoren op aan sluit. De de 3 pins voedingsstekkers sluit je op het moederbord aan.

Er zijn ook RGB controllers waar je zowel de RGB stekkertjes als ook de voedingsstekkers van de fans op aansluit. In Windows installeer je dan een programma waarmee je alles leuk in kan stellen.

[ Voor 39% gewijzigd door Nickname55 op 02-11-2023 19:35 ]

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiHearts
Top, dit lijkt er inderdaad op wat ik nodig heb.
Dan ga ik me hier even in verdiepen, bedankt voor de ondersteuning.
Pagina: 1