Beste Tweakers,
Iemand heeft mij gevraagd om te kijken naar een nieuwe PC build die gebruikt zal worden voor office, exact boekhouding, sketchup en hier en daar wat in Photoshop en InDesign.
Zelf ben ik niet bekend met Sketchup dus ik heb eigenlijk geen idee hoe zwaar dit is en of dit juist op de cpu of gpu draait.
Hij bestelt de PC bij een lokale IT partner. Zij hebben hem de volgende informatie gestuurd qua componenten:
Lenovo ThinkStation P3 Ultra Mini Tower
Processor: Intel Core i7-13700K
Werkgeheugen: 16GB
Opslag: 512GB SSD PCI-X 4.0
Grafische kaart: Nvidia Quadro T1000 8GB
Windows 11 Pro
Afmetingen HxBxD: 20,2 x 8,7 x 22,3 cm
Aansluitingen: 3X Displayport, 5X USB3.2 (type A) 2X LAN, WiFi, Bluetooth
Toetsenbord en muis
Ik weet dus niet voor welk moederbord is gekozen.
Het budget is om en nabij de 1500 euro.
De vraag is vooral de GPU. Ik ben zelf helemaal niet bekend met deze videokaart van Nvidia. Draait deze goed genoeg voor bijv een Sketchup?
Zelf zou ik denken dat je voor dit budget voor meer werkgeheugen, opslag en een andere videokaart zou gaan?
Graag jullie hulp!
Iemand heeft mij gevraagd om te kijken naar een nieuwe PC build die gebruikt zal worden voor office, exact boekhouding, sketchup en hier en daar wat in Photoshop en InDesign.
Zelf ben ik niet bekend met Sketchup dus ik heb eigenlijk geen idee hoe zwaar dit is en of dit juist op de cpu of gpu draait.
Hij bestelt de PC bij een lokale IT partner. Zij hebben hem de volgende informatie gestuurd qua componenten:
Lenovo ThinkStation P3 Ultra Mini Tower
Processor: Intel Core i7-13700K
Werkgeheugen: 16GB
Opslag: 512GB SSD PCI-X 4.0
Grafische kaart: Nvidia Quadro T1000 8GB
Windows 11 Pro
Afmetingen HxBxD: 20,2 x 8,7 x 22,3 cm
Aansluitingen: 3X Displayport, 5X USB3.2 (type A) 2X LAN, WiFi, Bluetooth
Toetsenbord en muis
Ik weet dus niet voor welk moederbord is gekozen.
Het budget is om en nabij de 1500 euro.
De vraag is vooral de GPU. Ik ben zelf helemaal niet bekend met deze videokaart van Nvidia. Draait deze goed genoeg voor bijv een Sketchup?
Zelf zou ik denken dat je voor dit budget voor meer werkgeheugen, opslag en een andere videokaart zou gaan?
Graag jullie hulp!