Storage iPhone loopt vol na iedere WhatsApp Backup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famouz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-12-2023
Ik heb sinds een aantal weken een probleem met WhatsApp en de storage. Na iedere WhatsApp backup (zeg 20GB) komt er ook ~20GB aan iCloud drive data (lokaal) in de storage.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QFbNpVhjltSYD9-8J_m8cH-qe4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oK0MZXjpSGZKbDPcBvpAgU66.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een iPhone 13. Dit gebeurt sinds iOS 17, en is na 17.1 niet verholpen.

Nadat de storage na een WhatsApp backup dus volloopt, krijg ik de storage weer “normaal” na een reboot van de telefoon. Echter lijkt dit mij niet de normale gang van zaken.

Ook geprobeerd:
- softe reset (herstel instellingen)
- forced restart
- uitloggen en inloggen iCloud
- nachtje overheen laten gaan (gewacht)

Iemand anders die dit ook heeft gehad, of een oplossing weet?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:13
Whatsapp maakt eerst lokaal een (tijdelijk) archief wat hij daarna gaat uploaden.

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 02-11-2023 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famouz
Ah oke dankje.

Als ik in de situatie van het plaatje weer een backup maak gaat iCloud Drive naar ~40GB, maar ik zal eens langer dan 24 uur wachten, voordat ik telefoon reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:08
In de instellingen van whatsapp kun je ook storage managen van chats. 20gb klinkt als een hoop troep van whatsappgroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famouz
Het is nu bijna 48 uur na de laatste backup, en nog steeds een iCloud Drive van 19GB

Iemand enig idee hoelang dit duurt / wanneer deze geleegd wordt?

Backup staat op “weekly”. Als ik backup op “daily” had staan, had ik nu 57GB aan iCloud Drive, en was m’n storage bijna vol.

Dit is toch niet de bedoeling? Of ontgaat mij nu wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:17
Ga eens naar 'Apple ID' - 'iCloud' - 'iCloud Drive' - 'Manage Storage' en kijk daar eens wat er in die 19GB aan data zit. Staat daar ook een WhatsApp backup tussen?

Volgens mij maakt WhatsApp gebruik van iCloud om zijn backup op te slaan maar staat dat daarmee niet in 'iCloud Drive' wat een iCloud hoekje is waar je bestanden naartoe synchroniseert. Volgens mij zijn dat niet je backups.

Ik vermoed dat je op de een of andere manier een aantal grote bestanden in je iCloud Drive hebt staan welke deze ruimte innemen.

Ik zie bij mij wel staan dat WhatsApp ook van iCloud drive gebruik maakt... maar mijn iCloud drive bevat maar 70 MB terwijl mijn WhatsApp backup zo'n 6 GB is. Twee aparte stukjes iCloud dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famouz
Archer_VC10 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:07:
Ga eens naar 'Apple ID' - 'iCloud' - 'iCloud Drive' - 'Manage Storage' en kijk daar eens wat er in die 19GB aan data zit. Staat daar ook een WhatsApp backup tussen?

Volgens mij maakt WhatsApp gebruik van iCloud om zijn backup op te slaan maar staat dat daarmee niet in 'iCloud Drive' wat een iCloud hoekje is waar je bestanden naartoe synchroniseert. Volgens mij zijn dat niet je backups.

Ik vermoed dat je op de een of andere manier een aantal grote bestanden in je iCloud Drive hebt staan welke deze ruimte innemen.

Ik zie bij mij wel staan dat WhatsApp ook van iCloud drive gebruik maakt... maar mijn iCloud drive bevat maar 70 MB terwijl mijn WhatsApp backup zo'n 6 GB is. Twee aparte stukjes iCloud dus.
Daar staat maar voor 400mb aan data in bij mij.

iCloud Drive wordt pas echt zo groot (meteen) na een WhatsApp backup, totdat ik de telefoon weer reboot.

https://www.reddit.com/r/...nt_of_space_on/?rdt=48864

Hier lijkt iets soortgelijks gaande, maar bij mij wordt de iCloud Drive na elke backup verdubbeld, totdat de telefoon vol zit.

[ Voor 10% gewijzigd door famouz op 03-11-2023 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• famouz
Alles van de iPhone maar eens wezen wissen, en backup teruggezet (ja waar haal je de tijd vandaan).

Mocht helaas ook niet baten, zelfde probleem nog.. Vind het wel raar hoor dat dit het zelfs niet verhelpt..

Goed… maar hopen op 17.1.1 dan de aankomende weken of 17.2 in december..

Het is nl. wel ontstaan vanaf iOS 17.

[ Voor 6% gewijzigd door famouz op 06-11-2023 19:14 ]

Pagina: 1