Pijltjestoetsen werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midio
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-04 14:21
Hallo beste Tweakers,

Ik ben tegen een probleem aangelopen waarbij dit forum en Google geen oplossing hebben kunnen bieden.

Mijn Laptop, Lenovo Win11, heeft een probleem met de pijltjestoetsen.
Simpel gezegd: Ze doen niet meer wat ik wil.

Het scrollen werkt dus niet meer. Wel zie ik op het scherm de cursor stappen nemen als ik op de toetsen druk.
Opstarten heeft geen gewenste resultaat, er is geen update geweest en Scroll Lock staat niet aan.
Wellicht is er een shortcode of combinatie die ik (of eerder, een kat) heb gebruikt die dit heeft veroorzaakt, ik heb werkelijk geen idee.

De laptop werkt verder goed, geen andere problemen. Scrollen met de muis of pad is geen probleem. Maar ik gebruik de pijltjestoetsen erg vaak, dus hoop op een eenvoudige oplossing.
Iemand hier die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-05 13:06
Extern toetsenbord gebruiken?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-04 23:34
Heb je toevallig Paint als achtergrond proces draaien? Schijnt dat die dit kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midio
Nee, geen paint oid.
Het lijkt alsof het een toetsencombinatie geweest is aangezien de kat er vrolijk overheen liep en ik later weer achter de laptop zat en het mij opviel.
Het vreemde is dat de pijltjes wel werken, alleen dus niet om te scrollen zoals voorheen. Als ik nu de pijltjes gebruik zie ik de cursor een regel opschuiven (zoals je dat bv in Exel of in dit tekstveld doet), dus een totaal andere functie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:32

Reinier

\o/

Caret browsing (F7)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Midio
Nooit van gehoord, nooit aangeraakt (behalve de kat dus) en dat was inderdaad de oplossing!
Enorm bedankt _/-\o_
Pagina: 1