Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-T
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-09 10:32
Hey Allemaal.

Normaal houd ik me op dit forum bezig met heel andere zaken maar er dreigt een conflict te ontstaan met mijn werkgever over ouderschapsverlof vandaar dat ik graag wat advies zou hebben.

Context: Ik werk sinds mei bij deze werkgever. Ik heb hier eerder ook al eens 5 jaar gewerkt. Ik werk er overigens met veel plezier maar de HR afdeling probeert dit te verpesten.
Mijn huidige werkrooster is ma-do 8,25 uur en op vrijdag 7 uur. Zo kom ik aan 40 uur.

Ik heb tot afgelopen week recht gehad op wettelijk betaald ouderschapsverlof. Omdat mijn kleine 1 is geworden is dat recht vervallen en wil ik het voortzetten als onbetaald ouderschapsverlof. Ik nam dit verlof op maandag op en wil dit graag ook blijven doen.
Omdat mezelf dit nu geld gaat kosten heb ik verzocht het werkrooster aan te passen zodat ik op maandag 7 uur 'werk' lees, onbetaald ouderschapsverlof opneem. De rest van de week inclusief vrijdag zou ik dan 8,25 uur maken wat dus weer uitkomt op 40 uur totaal.
Dit scheelt financieel best wel vandaar mijn verzoek ook.

Nu zegt mijn werkgever dat iedereen in de basis 5x 8 werkt en 7 uur verlof opnemen dus niet kan. Wat vreemd is want ik neem al 5 maanden 8,25 uur betaald OSV op.
Tevens zeggen ze dat ik alleen maar in het schema van 24, 32 of 36 uur betaald kan krijgen en zo dus ook alleen verlof op kan nemen.
Ik begrijp echt niets van deze uitleg omdat ik mijn uren op een weeklijst per kwartier kan verantwoorden en ik normaal verlof ook op kan nemen per kwartier als ik daar zin in heb.
Nu is mijn vraag:

Staat de werkgever in zijn recht? Zwaarwegend dienstbelang kan in mijn beleving niet aangetoond worden want ik ga juist effectief meer uren voor de baas werken.

Ik heb gezocht via google maar kan niet bijzonder veel erover vinden wat je rechten zijn qua verdeling van uren. Het enige wat ik kan vinden dat het voor een werkgever moeilijk te weigeren is. Mijn vorige werkgever en die van mijn vrouw doen minder moeilijk. Daar kun je gewoon verlof opnemen zoals je wilt. Als je 5 dagen per week 1,5 uur wilt opnemen om je kinderen van school te kunnen halen is het prima.

Beste antwoord (via Master-T op 02-11-2023 16:04)

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:27
Ik zou wijzen naar de regels en deze uitgeprint in een gesprek onder de neus schuiven. Als dit hele verhaal via de mail gaat is er sowieso altijd ruimte voor misinterpretatie en dus meer gezeik.

Mocht het je niet lukken ga je hogerop in de food chain van HR en mocht dat niet lukken dan pak je officieel je verlies en onofficieel regel je het met je manager. Als je ook met die instelling (zakelijk en niets te verliezen) die gesprekken in gaat, gaat het eerder lukken dan op hoge poten 'ze komen aan mijn prive' :+

[ Voor 10% gewijzigd door Furion2000 op 02-11-2023 15:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

neem op maandag 4u op, en werk di-vrij 9u (op papier).
Hoe je het praktisch uiteindelijk invult is waarschijnlijk prima een mouw aan te passen?

Heb je maar 4u nodig, dus financieel nog aantrekkelijker en geen gezeik met HR?

Dat zou ik iig doen...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Jij bepaalt natuurlijk niet zomaar zelf hoe je werkrooster is…. Dat doet je wergever, in overleg.
Schat dat daar het probleem zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:29

EvH

/offtopic: Misschien even in MO tags plaatsen gezien je gebruikersnaam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 10:45
Ook veel discussie om gehad.. Deze link van het UWV is vrij duidelijk, en die betalen het uit.

"Ouders kunnen het verlof flexibel opnemen. Bijvoorbeeld een aantal uren per dag verdeeld over meerdere weken."

Dus 7 uur op een maandag moet prima kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
Thomas18GT schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:21:
Ook veel discussie om gehad.. Deze link van het UWV is vrij duidelijk, en die betalen het uit.

"Ouders kunnen het verlof flexibel opnemen. Bijvoorbeeld een aantal uren per dag verdeeld over meerdere weken."

Dit dus, en je werkgever moet het daar dus mee doen. Het is juist het idee dat dit verlof flexibel kan worden opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Thomas18GT schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:21:

TS heeft te maken met onbetaald ouderschapsverlof, niet betaald.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
Jeroenneman schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:25:
[...]

Zelfde regels:

https://www.uwv.nl/partic.../detail/ouderschapsverlof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:36

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

kamstra schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:18:
neem op maandag 4u op, en werk di-vrij 9u (op papier).
Hoe je het praktisch uiteindelijk invult is waarschijnlijk prima een mouw aan te passen?

Heb je maar 4u nodig, dus financieel nog aantrekkelijker en geen gezeik met HR?

Dat zou ik iig doen...
Dit dus. Dit doe ik ook. Werkte voor ik pap werd altijd 40 uur. Nu 4x9. 10% salaris inleveren, en 20% meer vrij. Dikke win dus.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jeroenneman schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:25:
Ook daarover wordt gesproken op de webpagina die gedeeld wordt:
Ouders hebben tot hun kind 8 jaar oud is recht op onbetaald ouderschapsverlof. Dit verlof is maximaal 26 keer het aantal uren van hun werkweek. Vanaf 2 augustus 2022 kunnen zij hiervan 9 werkweken betaald ouderschapsverlof opnemen en daarvoor een uitkering van UWV krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
NeFoRcE schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:27:
[...]

Dit dus. Dit doe ik ook. Werkte voor ik pap werd altijd 40 uur. Nu 4x9. 10% salaris inleveren, en 20% meer vrij. Dikke win dus.
Hoe is 36 uur werken 20% meer vrij dan 40 uur werken? :+
Honesty schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:32:
[...]

Hij bedoelt denk ik 1 dag per week vrij, dat uurtje extra voel je niet.
Dan zou ik gelijk 24 uur in een dag gaan werken, 60% meer vrij! ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Thomas18GT op 02-11-2023 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51

Honesty

kattenneus!

Thomas18GT schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:30:
[...]

Hij bedoelt denk ik 1 dag per week vrij, dat uurtje extra voel je niet.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:36

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Thomas18GT schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:30:
[...]

Haha, tis net hoe je het bekijkt. Normaal 5 dagen, nu 4 dagen :) maar dat had je vast wel al door, :+

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

De uitleg van HR klinkt een beetje vreemd tbh, maar in beginsel is een werkgever niet verplicht om akkoord te gaan met een wijziging van je werkrooster. Eén en ander uiteraard afhankelijk van hoe en wat je precies contractueel hebt afgesproken.

In hoeverre is je huidige dienstrooster van 4x8.25 uur en 1x7u een pragmatische / praktische / 'ongeschreven' invulling van je contract? Of staat dit zwart-op-wit? Ik ken nl ook werkgevers die werkweken van 4x9 formeel niet willen faciliteren terwijl die in de praktijk met managers vrij makkelijk ondering af te spreken is in diezelfde bedrijven.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Maar feitelijk is dit een gesprek dat je leidinggevende met HR moet voeren, toch? Hoe staat die erin? Met hem moet je toch afspraken maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-T
naitsoezn schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:37:
De uitleg van HR klinkt een beetje vreemd tbh, maar in beginsel is een werkgever niet verplicht om akkoord te gaan met een wijziging van je werkrooster. Eén en ander uiteraard afhankelijk van hoe en wat je precies contractueel hebt afgesproken.

In hoeverre is je huidige dienstrooster van 4x8.25 uur en 1x7u een pragmatische / praktische / 'ongeschreven' invulling van je contract? Of staat dit zwart-op-wit? Ik ken nl ook werkgevers die werkweken van 4x9 niet willen faciliteren terwijl die in de praktijk met managers vrij makkelijk ondering af te spreken is in diezelfde bedrijven.
De grote crux zit hem in het feit dat mijn teamleider / direct leidinggevende akkoord is met mijn voorstel.
Alleen HR doet moeilijk.
Ik werk in een service omgeving dus de indeling van mijn week is sowieso altijd al heel flexibel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Master-T schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:42:
[...]

De grote crux zit hem in het feit dat mijn teamleider / direct leidinggevende akkoord is met mijn voorstel.
Alleen HR doet moeilijk.
Ik werk in een service omgeving dus de indeling van mijn week is sowieso altijd al heel flexibel.
Dit cryptische antwoord doet vermoeden dat je niets op papier hebt staan over je werktijden ;) . De crux zit hem er waarschijnlijk in dat jij voor HR geen werkdagen van 7u en 8.25u hebt, maar alleen werkdagen van 8u. En als jij op één van die dagen van 8u dan 7u ouderschapsverlof opneemt, dat je die dag dan nog steeds 1u aan het werk zou moeten zijn. Met alle rechten / plichten die daarbij komen kijken, zoals reiskostenvergoeding en/of thuiswerkvergoeding e.d.

De uitleg dat je verlof een veelvoud van 4u moet zijn slaat natuurlijk nergens op, en daar zou je misschien tegenin kunnen gaan, maar is een veel praktischere oplossing niet al aangedragen? Ga voor 4x9u, dan kost het je minder uren en val je wel binnen de schema's van HR.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Even wat tegengeluid: Ik begrijp werkgever wel enigszins...

Tot op heden heb je van maandag t/m donderdag 8,25 uur gewerkt en vrijdag 7 uur. Hoe is deze uren- / dagverdeling ontstaan? Staat het ook zo in je contract opgenomen of is het een (praktische) invulling van de 40 uur in de week in overleg met je leidinggevende en HR?

In mijn branche (bouw) zou het niet eens mogelijk zijn met de uren registratie. Daar mogen we max. 8 uur per dag schrijven, ongeacht of je meer werkt*. Ik zou dus niet eens 8,25 uur per dag kunnen schrijven, typisch gevalletje van computer says no.

*)Werk je op een bepaalde dag meer, dan schrijf je gewoon 8 uur en compenseer je dat later in de week of periode door wat eerder weg te gaan (en je ook gewoon 8 uur schrijft).

Maar nu wil jij op een dag dat je eigenlijk 8,25 uur werkt, 7 uur gaan werken en dan die dag vrij gaan nemen. Ik denk, net als wat @naitsoezn al schrijft, dat je op papier gewoon 5 x 8 uur werkt. En dan is het inderdaad vreemd om te zeggen dat je 7 uur verlof wilt opnemen en dan vrij bent. Want op papier zou je dan nog 1 uur moeten werken, wat je eigenlijk niet doet, maar wel de rest van de week een kwartiertje langer blijft.

Je kan ook gewoon 1 x 8 uur verlof opnemen en de overige 4 dagen gewoon 8 uur werken. Is het probleem ook opgelost, maar dan raakt het jou waarschijnlijk meer in de portemonnee en dan ben jij weer niet tevreden... Maar alles valt en staat met wat er is afgesproken (en vastgelegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-T
naitsoezn schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:48:
[...]

Dit cryptische antwoord doet vermoeden dat je niets op papier hebt staan over je werktijden ;) . De crux zit hem er waarschijnlijk in dat jij voor HR geen werkdagen van 7u en 8.25u hebt, maar alleen werkdagen van 8u. En als jij op één van die dagen van 8u dan 7u ouderschapsverlof opneemt, dat je die dag dan nog steeds 1u aan het werk zou moeten zijn. Met alle rechten / plichten die daarbij komen kijken, zoals reiskostenvergoeding en/of thuiswerkvergoeding e.d.

De uitleg dat je verlof een veelvoud van 4u moet zijn slaat natuurlijk nergens op, en daar zou je misschien tegenin kunnen gaan, maar is een veel praktischere oplossing niet al aangedragen? Ga voor 4x9u, dan kost het je minder uren en val je wel binnen de schema's van HR.
Ik vul wekelijks een weeklijst met urenverantwoording in die verstrekt is door het bedrijf waarop glashelder 4x8,25 en 1x 7 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-T
EvH schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:20:
/offtopic: Misschien even in MO tags plaatsen gezien je gebruikersnaam?
Snap niet helemaal hoe dit moet wat je bedoelt maar het maakt me niet zoveel uit als mijn werkgever dit per ongeluk leest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-T
BastaRhymez schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:52:
Even wat tegengeluid: Ik begrijp werkgever wel enigszins...

Tot op heden heb je van maandag t/m donderdag 8,25 uur gewerkt en vrijdag 7 uur. Hoe is deze uren- / dagverdeling ontstaan? Staat het ook zo in je contract opgenomen of is het een (praktische) invulling van de 40 uur in de week in overleg met je leidinggevende en HR?

In mijn branche (bouw) zou het niet eens mogelijk zijn met de uren registratie. Daar mogen we max. 8 uur per dag schrijven, ongeacht of je meer werkt*. Ik zou dus niet eens 8,25 uur per dag kunnen schrijven, typisch gevalletje van computer says no.

*)Werk je op een bepaalde dag meer, dan schrijf je gewoon 8 uur en compenseer je dat later in de week of periode door wat eerder weg te gaan (en je ook gewoon 8 uur schrijft).

Maar nu wil jij op een dag dat je eigenlijk 8,25 uur werkt, 7 uur gaan werken en dan die dag vrij gaan nemen. Ik denk, net als wat @naitsoezn al schrijft, dat je op papier gewoon 5 x 8 uur werkt. En dan is het inderdaad vreemd om te zeggen dat je 7 uur verlof wilt opnemen en dan vrij bent. Want op papier zou je dan nog 1 uur moeten werken, wat je eigenlijk niet doet, maar wel de rest van de week een kwartiertje langer blijft.

Je kan ook gewoon 1 x 8 uur verlof opnemen en de overige 4 dagen gewoon 8 uur werken. Is het probleem ook opgelost, maar dan raakt het jou waarschijnlijk meer in de portemonnee en dan ben jij weer niet tevreden... Maar alles valt en staat met wat er is afgesproken (en vastgelegd).
Tegen geluid is helder en wordt gewaardeerd.
Feit is dat wij dus wel per 0,25 uur kunnen verandwoorden. Of er op de achtergrond een ander systeem achter zit dat wordt niet door HR verteld.
Feit is ook dat ik die 8,25 uur op maandag tot nu toe ook niet gewerkt heb maar vrij was als betaald ouderschapsverlof.
Ik wil daar nu 7 uur onbetaald verlof van maken en op vrijdag dus meer gaan werken. 8,25 ipv 7.
Dit is win - win voor het bedrijf zou je zeggen.

Wat wel mogelijk is maar echt te achterlijk voor woorden. Is dat ik 8 uur verlof op maandag schrijf en iedere vrijdag een uur langer werk. Dan krijg ik dat uur extra betaald inclusief overwerk vergoeding.
Dit zou ook alleen maar voordeel voor mij zijn financieel maar is toch in de basis te achterlijk voor woorden.

Ik ben vooral op zoek naar, is er een juridische basis om dit verzoek te weigeren.

Zoals het op de site van het UWV staat zou die er dus niet zijn. Misschien is er wel een technische reden waarom dit niet uitvoerbaar is maar dan moeten ze dat kenbaar maken en niet met een raar verhaal komen dat iedereen 5x 8 werkt binnen het bedrijf. Want er zijn er genoeg die 4x9 1x 4 werken of 4x8,25 en 1x7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:24
Master-T schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:04:
Ik ben vooral op zoek naar, is er een juridische basis om dit verzoek te weigeren.

Zoals het op de site van het UWV staat zou die er dus niet zijn.
Natuurlijjk is er voor het opnemen van onbteaald ouderschapsverlof een en ander juridisch geregeld.
Zie hier
Oftewel: jij moet het melden, en de werkgever mag het alleen in heel bijzondere situaties weigeren.

Maar volgens mij is jouw probleem, zoals anderen al zeggen, niet zozeer het opnemen van het verlof, maar het aanpassen van je weekrooster.
Geen idee waarom je werkgever daar zo moeilijk over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-T
dj1981 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:17:
[...]

Natuurlijjk is er voor het opnemen van onbteaald ouderschapsverlof een en ander juridisch geregeld.
Zie hier
Oftewel: jij moet het melden, en de werkgever mag het alleen in heel bijzondere situaties weigeren.

Maar volgens mij is jouw probleem, zoals anderen al zeggen, niet zozeer het opnemen van het verlof, maar het aanpassen van je weekrooster.
Geen idee waarom je werkgever daar zo moeilijk over doet.
Ik heb ook geen idee want het zou alleen maar voordelig voor de werkgever moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Master-T schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:30:
[...]

Ik heb ook geen idee want het zou alleen maar voordelig voor de werkgever moeten zijn.
Hoezo zou het alleen maar voordelig voor de werkgever zijn? Je gaat 33 uur in 4 dagen werken, terwijl als zij mogelijk hun poot stijf houden jij 32 uur in 4 dagen gaat werken (maar net zo productief bent). Scheelt hun een uurtje loonbetaling (doe dat maal het aantal werknemers en je begrijpt dat het in het grotere geheel best een aardige kostenpost kan zijn).

Ik kan mij ergens voorstellen (maar dat is mede afhankelijk van het type bedrijf) dat de vrijdag rustiger is dan andere dagen en je werkgever dus helemaal niet zitten te wachten dat je op die dag meer gaat werken...

En wat zegt je manager / leidinggevende als je het gesprek aan gaat? Heb je met hem/haar al eens besproken dat je er met HR niet uit komt? Soms kan je manager toch wat dingen voor elkaar krijgen, die jij als werknemer niet voor elkaar krijgt.

Misschien wat off topic, maar wel oprechte interesse:
Ik vraag mij af hoe je die 8,25 uur momenteel doet. Stap je dan echt om 8h00 naar binnen en ga je om stipt 17h15 uur weer weg (er van uit gaande dat je een uurtje pauze neemt) en op vrijdag om 16h00? Of is dat kwartiertje toch niet zo nauw en ga je ook wel eens om 17h10 of 17h20 weg, maar schrijf je het kwartiertje omdat het administratief wel handig uitkomt ten gunste van jou.
En hoe doe je het als je verlof opneemt? Neem je op woensdag dan ook echt 8,25 uur verlof op of schrijf je gewoon 8 uur verlof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-T
BastaRhymez schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:57:
[...]

Hoezo zou het alleen maar voordelig voor de werkgever zijn? Je gaat 33 uur in 4 dagen werken, terwijl als zij mogelijk hun poot stijf houden jij 32 uur in 4 dagen gaat werken (maar net zo productief bent). Scheelt hun een uurtje loonbetaling (doe dat maal het aantal werknemers en je begrijpt dat het in het grotere geheel best een aardige kostenpost kan zijn).

Ik kan mij ergens voorstellen (maar dat is mede afhankelijk van het type bedrijf) dat de vrijdag rustiger is dan andere dagen en je werkgever dus helemaal niet zitten te wachten dat je op die dag meer gaat werken...

En wat zegt je manager / leidinggevende als je het gesprek aan gaat? Heb je met hem/haar al eens besproken dat je er met HR niet uit komt? Soms kan je manager toch wat dingen voor elkaar krijgen, die jij als werknemer niet voor elkaar krijgt.

Misschien wat off topic, maar wel oprechte interesse:
Ik vraag mij af hoe je die 8,25 uur momenteel doet. Stap je dan echt om 8h00 naar binnen en ga je om stipt 17h15 uur weer weg (er van uit gaande dat je een uurtje pauze neemt) en op vrijdag om 16h00? Of is dat kwartiertje toch niet zo nauw en ga je ook wel eens om 17h10 of 17h20 weg, maar schrijf je het kwartiertje omdat het administratief wel handig uitkomt ten gunste van jou.
En hoe doe je het als je verlof opneemt? Neem je op woensdag dan ook echt 8,25 uur verlof op of schrijf je gewoon 8 uur verlof?
Indirect impliceer je nu dus dat ik dat ene uur niks ga doen ;-)
Het kwartiertje wordt meestal wel gewerkt en vaak inderdaad ook nog wel iets te lang want dan niet geschreven wordt. Ik werk in de basis van 07:30 tot 16:15.

Maar mijn werk is heel divers en ik kan prima 60 uur in een week vullen met de workload dus dat ene uurtje krijg ik best nog wel zinvol gevuld. Mijn werk is ook niet afhankelijk van weekdagen. Het is op vrijdag wellicht iets rustiger met telefoontjes en vergaderingen maar dat zorgt er ook voor dat je productiever aan de slag kunt met al het achterstallige papierwerk.

Mijn manager / leidinggevende staan volledig achter mij en zien geen enkel operationeel bezwaar. Dit heeft mijn leidinggevende ook al aangegeven bij HR.

Daarnaast laten we eerlijk zijn in de huidige markt met krapte all over the place is een beetje personeelszorg ook wel op z'n plek.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
Ik zou wijzen naar de regels en deze uitgeprint in een gesprek onder de neus schuiven. Als dit hele verhaal via de mail gaat is er sowieso altijd ruimte voor misinterpretatie en dus meer gezeik.

Mocht het je niet lukken ga je hogerop in de food chain van HR en mocht dat niet lukken dan pak je officieel je verlies en onofficieel regel je het met je manager. Als je ook met die instelling (zakelijk en niets te verliezen) die gesprekken in gaat, gaat het eerder lukken dan op hoge poten 'ze komen aan mijn prive' :+

[ Voor 10% gewijzigd door Furion2000 op 02-11-2023 15:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master-T
Furion2000 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:55:
[...]

Dit is precies wat ik tot nu toe gedaan heb. Ze de feitelijkheden onder de neus geschoven en nu gaan we zien waar het schip strand en anders doe ik inderdaad wat je zegt.

Ik neem op papier mijn winst, want dan wordt het 4 uur verlof en 4x9 werken en dan regel ik het wel met mijn manager ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master-T
Close Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Het is al meerdere keren uitgelegd maar. Je werkgever werkt mee aan je verlof, de regels waaraan ze mee moeten werken.
Je werkgever lijkt niet mee te willen werken aan verandering van je rooster, dit hoeven ze ook niet zover ik weet.

Het is behoorlijk flauw van HR zeker gezien je leidinggevende er geen probleem mee heeft, al hebben ze er wellicht een goede reden voor. Die kunnen ze beter delen, lijkt nu vooral op onwil of zelfs onkunde.

Het is echter nog steeds wel wijziging van je rooster en niet het niet voldoen aan de regels. Een papier met regels onder de neus drukken zoals hier als beste antwoord is gegeven slaat mi de plank mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furion2000
joca schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:33:
Het is echter nog steeds wel wijziging van je rooster en niet het niet voldoen aan de regels. Een papier met regels onder de neus drukken zoals hier als beste antwoord is gegeven slaat mi de plank mis.
Het is alleen wel de praktijk waar het 'gewoon' zo gaat. De keren dat de regels 'gewoon' niet nageleefd worden in het leven en er niemand iets aan gaat doen heb ik in vrij extreme vorm al vroeg meegemaakt. Er is altijd een mogelijkheid dat het via de regels wel lukt, maar wat kost het je?

Dat meenemend en je komt altijd niet tot DE oplossing maar wel een goede praktische oplossing.

(ik zeg niet dat jij het bent, maar voor veel boven modale Nederlanders gaat het al jaren zo goed, dat ze teveel geloven in de regels. Ze kijken bij wijze in de loop van een pistool en nog zeker zijn dat er niet geschoten wordt omdat het niet mag volgens de 'regels' :+ . Karens zijn hier ook een mooi voorbeeld van en ik vindt het dan ook prachtig als die illusie dan breekt en je de 404 in het gezicht ziet, maar dat terzijde >:) )
Pagina: 1