Klantenservice houdt me aan het lijntje, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Ik heb een Fossil smartwatch die na 11 maanden (vaak) nog maar enkele uren meegaat. Soms haal ik een werkdag, meestal is hij voor de lunch al leeg. Ook valt de verbinding vaak weg. Ik heb contact gezocht met Fossil en die waren na heel veel pogingen om het softwarematig op te lossen (o.a. factory reset) duidelijk: dit klopt niet, stuur maar terug ter reparatie.

Dus ik dat ding teruggestuurd naar *webshop*. Reparatie zou binnen 3 weken gebeuren en daarover kreeg ik na 2 weken nog netjes een reminder: na 15 werkdagen krijg je je geld terug. Best schappelijk, zou je zeggen. Maar op de 15e werkdag (waarbij ze pas gingen tellen toen de reparatie begon, een week nadat ze het hadden ontvangen) kreeg ik het bericht: valt niet onder de garantie.

Dus ik navraag gedaan wat dan precies de diagnose is. Het is namelijk niet gezegd dat de batterij het probleem is, gezien de connectiviteitsproblemen die ik ook ervaar en die er waarschijnlijk mee te maken hebben. En dan nog: binnen een jaar een onbruikbaar horloge kun je moeilijk scharen onder 'normale slijtage'. Maar het antwoord bleef uit. Omdat het bedrag (zo'n 20 euro) best schappelijk was, ben ik toch maar akkoord gegaan. Ik heb er wel bij aangetekend dat ik het storend vind dat er niets wordt gezegd over wat er defect is en waarom dat niet onder de garantie zou vallen. Maar aan de andere kant: 20 euro voor een nieuwe batterij is erg schappelijk, dus ik wilde er niet teveel over zeuren.

Ik heb het horloge inmiddels terug en het reparatierapport van Fossil zit er bij. Daaruit blijkt dat er van alles is getest, maar alleen basale functies (scherm, knopjes, GPS, etc.). Naar de connectiviteit en batterijduur is niet gekeken. Er is dus ook niets gerepareerd.

Nu wil ik natuurlijk allereerst m'n geld terug voor de niet-uitgevoerde reparatie. Maar ik wil ook een werkend horloge en opnieuw opsturen naar *webshop* heeft weinig zin als hij hetzelfde proces gaat doorlopen. Dus ik ben al weken in gesprek met de klantenservice. Keer op keer sturen ze een verzoek intern door naar de reparatie-afdeling, maar die antwoorden niet. Dus nu zit ik al sinds 16 oktober in een loop dat ze bij binnen twee werkdagen antwoord beloven, maar dat niet geven. En elke keer als ik bel, gaan ze mijn verzoek opnieuw doorsturen naar de reparatie-afdeling. Vandaag kwam de bizarre opmerking 'Tja als u opnieuw belt met de vraag, gaan die twee werkdagen natuurlijk opnieuw lopen'. En 'verder kan ik ook niks doen, want ik kan het niet escaleren en ook niet bellen'.

Ik heb geprobeerd die loop door doorbreken door een andere vraag te stellen: laat die reparatie maar zitten, ik wil gewoon m'n geld terug. Meer juridisch geformuleerd: ik heb een non-conform product, reparatie is niet gelukt en bovendien wordt er over geloven. Geef gewoon m'n geld terug. Dan hoeven we niet meer te wachten op de reparatie-afdeling en laat die 20 euro desnoods maar zitten. Maar die vraag wordt genegeerd: ze willen toch nog wachten op antwoord.

Ik kende *webshop* als erg coulant en heb nooit eerder gedoe gehad, maar dit gaat wel erg raar. Iemand nog een idee hoe ik kan forceren dat *webshop* op z'n minst iets anders gaat doen dan de vraag wééér neer te leggen bij een andere afdeling en mij vragen om weer twee werkdagen geduld?

[ Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 02-11-2023 12:08 . Reden: Webshop naam weggehaald ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Aangezien je ze al ruim kans hebt gegeven om te repareren en zij verzuimen denk ik dat het nu tijd is om de koop te ontbinden en de reparatiekosten terug te vorderen.

https://www.consuwijzer.n...opovereenkomst-beeindigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
NicoHF schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:09:
Aangezien je ze al ruim kans hebt gegeven om te repareren en zij verzuimen denk ik dat het nu tijd is om de koop te ontbinden en de reparatiekosten terug te vorderen.

https://www.consuwijzer.n...opovereenkomst-beeindigen
Dat heb ik geprobeerd, maar de klantenservice zit in de loop van het verzoek doorsturen naar de reparatieafdeling. Dus ik zoek eigenlijk een ingang.

Ik had de naam van het bedrijf genoemd in de OP, maar die is weggehaald omdat ik verzuimd hebt toe te lichten waarom dit wél relevant is. Het gaat om
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
. Is er iemand die specifiek voor dit bedrijf weet hoe ik dit kan aanpakken? Via de klantenservice kom ik niet verder, zowel niet via telefoon, mail als social media. Ik kan natuurlijk een brief sturen, maar hoe voorkom ik dat ik dan dezelfde boodschap ('we komen er binnenkort op terug') per brief terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

heel simpel, kkopovereenkomst ontbinden en je geld terugvorderen:

https://www.rijksoverheid...oopovereenkomst-ontbinden
Voorwaarden ontbinden koopovereenkomst
U kunt de koopovereenkomst ontbinden:

• als u de verkoper de tijd heeft gegeven om het product te repareren of vervangen, en het probleem is niet opgelost;
• als de verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een bepaalde tijd;
• als u het product een paar keer heeft laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed;
• als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.

Koopovereenkomst schriftelijk ontbinden
Wilt u een koopovereenkomst ontbinden? Schrijf de verkoper dan een brief. Zeg dat de verkoper het product niet heeft kunnen repareren. Of dat hij geen nieuw product wil geven. En dat u daarom de koopovereenkomst wilt ontbinden.

Uw rechten na ontbinding van de koopovereenkomst
Na ontbinding van de koopovereenkomst moet u het product teruggeven. Daarna kunt u uw geld terugkrijgen.

Als de verkoper u een tegoedbon wil geven, kunt u zeggen dat u uw geld terug wilt. U heeft hier recht op.

Gedeeltelijke ontbinding koopovereenkomst
Als het product alleen een kleine fout heeft, is het niet altijd mogelijk de koopovereenkomst te laten ontbinden. U kunt de koopovereenkomst meestal wel gedeeltelijk laten ontbinden. U houdt dan het product en u krijgt een deel van uw geld terug. Dit heet ook wel prijsvermindering.

Onenigheid met de verkoper
Als u het niet eens wordt met de verkoper, kunt u contact opnemen met De Geschillencommissie. De Geschillencommissie kan u alleen helpen als de verkoper bij een geschillencommissie is aangesloten. Anders kunt u naar de rechter gaan.

Neemt de commissie een besluit, dan moeten u en de verkoper zich hieraan houden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
StephanVierkant schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:01:
Ik heb een Fossil smartwatch die na 11 maanden (vaak) nog maar enkele uren meegaat. Soms haal ik een werkdag, meestal is hij voor de lunch al leeg. Ook valt de verbinding vaak weg. Ik heb contact gezocht met Fossil en die waren na heel veel pogingen om het softwarematig op te lossen (o.a. factory reset) duidelijk: dit klopt niet, stuur maar terug ter reparatie.

Dus ik dat ding teruggestuurd naar *webshop*. Reparatie zou binnen 3 weken gebeuren en daarover kreeg ik na 2 weken nog netjes een reminder: na 15 werkdagen krijg je je geld terug. Best schappelijk, zou je zeggen. Maar op de 15e werkdag (waarbij ze pas gingen tellen toen de reparatie begon, een week nadat ze het hadden ontvangen) kreeg ik het bericht: valt niet onder de garantie.

Dus ik navraag gedaan wat dan precies de diagnose is. Het is namelijk niet gezegd dat de batterij het probleem is, gezien de connectiviteitsproblemen die ik ook ervaar en die er waarschijnlijk mee te maken hebben. En dan nog: binnen een jaar een onbruikbaar horloge kun je moeilijk scharen onder 'normale slijtage'. Maar het antwoord bleef uit. Omdat het bedrag (zo'n 20 euro) best schappelijk was, ben ik toch maar akkoord gegaan. Ik heb er wel bij aangetekend dat ik het storend vind dat er niets wordt gezegd over wat er defect is en waarom dat niet onder de garantie zou vallen. Maar aan de andere kant: 20 euro voor een nieuwe batterij is erg schappelijk, dus ik wilde er niet teveel over zeuren.

Ik heb het horloge inmiddels terug en het reparatierapport van Fossil zit er bij. Daaruit blijkt dat er van alles is getest, maar alleen basale functies (scherm, knopjes, GPS, etc.). Naar de connectiviteit en batterijduur is niet gekeken. Er is dus ook niets gerepareerd.

Nu wil ik natuurlijk allereerst m'n geld terug voor de niet-uitgevoerde reparatie. Maar ik wil ook een werkend horloge en opnieuw opsturen naar *webshop* heeft weinig zin als hij hetzelfde proces gaat doorlopen. Dus ik ben al weken in gesprek met de klantenservice. Keer op keer sturen ze een verzoek intern door naar de reparatie-afdeling, maar die antwoorden niet. Dus nu zit ik al sinds 16 oktober in een loop dat ze bij binnen twee werkdagen antwoord beloven, maar dat niet geven. En elke keer als ik bel, gaan ze mijn verzoek opnieuw doorsturen naar de reparatie-afdeling. Vandaag kwam de bizarre opmerking 'Tja als u opnieuw belt met de vraag, gaan die twee werkdagen natuurlijk opnieuw lopen'. En 'verder kan ik ook niks doen, want ik kan het niet escaleren en ook niet bellen'.

Ik heb geprobeerd die loop door doorbreken door een andere vraag te stellen: laat die reparatie maar zitten, ik wil gewoon m'n geld terug. Meer juridisch geformuleerd: ik heb een non-conform product, reparatie is niet gelukt en bovendien wordt er over geloven. Geef gewoon m'n geld terug. Dan hoeven we niet meer te wachten op de reparatie-afdeling en laat die 20 euro desnoods maar zitten. Maar die vraag wordt genegeerd: ze willen toch nog wachten op antwoord.

Ik kende *webshop* als erg coulant en heb nooit eerder gedoe gehad, maar dit gaat wel erg raar. Iemand nog een idee hoe ik kan forceren dat *webshop* op z'n minst iets anders gaat doen dan de vraag wééér neer te leggen bij een andere afdeling en mij vragen om weer twee werkdagen geduld?
Je verhaal lijkt stukken te missen?
Tot geen garantie is het duidelijk. Maar daarna begin je over €20,- maar niet waarvoor die is? Wat is daar afgesproken? Kreeg je daar een nieuwe batterij voor of niet? Wat was er overeengekomen dat ze zouden repareren?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Cyriel85 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:47:
[...]

Je verhaal lijkt stukken te missen?
Tot geen garantie is het duidelijk. Maar daarna begin je over €20,- maar niet waarvoor die is? Wat is daar afgesproken? Kreeg je daar een nieuwe batterij voor of niet? Wat was er overeengekomen dat ze zouden repareren?
Dat is niet duidelijk. Ze zouden hem repareren, zonder enige toelichting. Ik verwachtte een nieuwe batterij, maar wist het niet zeker. Daar ging ik mee akkoord omdat ik m'n horloge snel terug wilde en ik 20 euro niet veel vond). Maargoed, nu blijkt dat ze een diagnostische programma af hebben gedraaid om wat te testen, maar de connectiviteit en accuduur waren daar geen onderdeel van. En ze hebben verder dus niets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
RM-rf schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:41:
heel simpel, kkopovereenkomst ontbinden en je geld terugvorderen:

https://www.rijksoverheid...oopovereenkomst-ontbinden

[...]
Precies wat @NicoHF ook al zei en wat ik ook al schreef in de OP: geef gewoon m'n geld terug. Maar m'n vraag is nu: hoe kom ik met ze in contact, want ze reageren al weken niet op mijn vraag. Heeft een brief sturen naar deze webshop zin? Of moet ik het anders aanpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

StephanVierkant schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:02:
[...]

Precies wat @NicoHF ook al zei en wat ik ook al schreef in de OP: geef gewoon m'n geld terug. Maar m'n vraag is nu: hoe kom ik met ze in contact, want ze reageren al weken niet op mijn vraag. Heeft een brief sturen naar deze webshop zin? Of moet ik het anders aanpakken?
in de text die ik quotte staat dat letterlijk... via een brief stel je dit bedrijf ervan op de hoogte dat jij op de genoemde gronden de koopovereenkomst ontbind.

dan is het aan het bedrijf verder om hierop te handelen... ze kunnen dat erkennen en jou gewoon je geld teruggeven (wat vermoedelijk als ze inderdaad langdurig al je gepoogd hebben aan het lijntje te houdene, en jij via die brief aangeeft niet te accepteren, als goedkoopste en snelste oplossing kunnen accepteren).
Als zij dat niet aannemen en je verder weigeren te helpen kun je een civiele procedure aanspannen warbij ook jouw eventuele kosten qua procedure door de verliezende partij gedragen dienen te worden.

de brief is dan daarin een eerste stap, maar ook aangave dat het jou ernst is en je geduld op is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:39
Als ik deze (brakke) tekst op de Fossil smartwatch garantievoorwaarden website begrijp dan valt de accu niet onder de garantie.
Deze garantie dekt niet:
Elk defect in materiaal en vakmanschap van batterij, kast, kristal, band of armband; inclusief plating op de kast en/of armband.
Ik zou de webshop hier op aanspreken, vragen waar de 20 euro exact voor was, koop ontbinden, etc.
De aanhouder wint meestal. Het is maar hoeveel zin en tijd je erin wil stoppen.

Valt de verbinding minder vaak weg nu? Dat valt namelijk onder de diagnostische test die ze hebben uitgevoerd
Onze deskundige technici voeren een volledige diagnostische test uit op uw horloge, inclusief schermfuncties (aanrakingen, kleuren, helderheid), microfoon en luidsprekers, en, waar van toepassing, functionele tests op connectiviteit (WiFi/Bluetooth), evenals NFC en trackingfuncties zoals hartslag, GPS en bewegingsdetecties.

[ Voor 29% gewijzigd door Jaer288 op 02-11-2023 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
StephanVierkant schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:35:
[...]

Dat heb ik geprobeerd, maar de klantenservice zit in de loop van het verzoek doorsturen naar de reparatieafdeling. Dus ik zoek eigenlijk een ingang.

Ik had de naam van het bedrijf genoemd in de OP, maar die is weggehaald omdat ik verzuimd hebt toe te lichten waarom dit wél relevant is. Het gaat om
***members only***
. Is er iemand die specifiek voor dit bedrijf weet hoe ik dit kan aanpakken? Via de klantenservice kom ik niet verder, zowel niet via telefoon, mail als social media. Ik kan natuurlijk een brief sturen, maar hoe voorkom ik dat ik dan dezelfde boodschap ('we komen er binnenkort op terug') per brief terug krijg?
Je had het nu via de chat geprobeert? Maar daar kom je niet verder mee.
Via Google kwam ik dit email adres tegen maar weet niet of die iets doet maar je kan misschien een test mailtje sturen?
klantenservice@bol.com

Op een of andere manier moet je de ontbinding mail versturen naar ze en moet het bij de juiste persoon terecht komen, hoe dat het makkelijkst gaat bij hun dat weet ik eerlijk gezegd zo even niet.

Edit zie dat je al mail contact had met ze? Welk email is dat als ik vragen mag?
Ik zou de ontbinding email (gebruik de voorbeeld brief) daarheen sturen en dan afwachten voor nu.

[ Voor 7% gewijzigd door NicoHF op 02-11-2023 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

StephanVierkant schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:35:
[...]

***members only***
Was de verkoper dezelfde partij, of stond erbij 'verkoop door ...'?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Jaer288 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:40:
Als ik deze (brakke) tekst op de Fossil smartwatch garantievoorwaarden website begrijp dan valt de accu niet onder de garantie.

[...]

Ik zou de webshop hier op aanspreken, vragen waar de 20 euro exact voor was, koop ontbinden, etc.
De aanhouder wint meestal. Het is maar hoeveel zin en tijd je erin wil stoppen.

Valt de verbinding minder vaak weg nu? Dat valt namelijk onder de diagnostische test die ze hebben uitgevoerd

[...]
Ik snap dat batterijen langzaam minder worden en dat je er dus geen twee jaar garantie op kunt geven. Maar mijn horloge ging ineens niet meer een dag mee. Niet een normale degradatiecurve die je bij batterijen verwacht. Ik heb bij eerdere smartwatches zelf de batterij na ongeveer 2 jaar vervangen omdat ze niet meer een hele dag meegingen. Ook Fossil gaf aan dat de batterij defect zou kunnen zijn, maar dit wel echt nader moest worden onderzocht.

En juridisch heb ik niets te schaffen met Fossil. De webwinkel heeft mij iets verkocht en die is verantwoordelijk voor een conform product. In die overeenkomst is niets afgesproken over beperkingen van de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
NicoHF schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:52:
[...]

Je had het nu via de chat geprobeert? Maar daar kom je niet verder mee.
Via Google kwam ik dit email adres tegen maar weet niet of die iets doet maar je kan misschien een test mailtje sturen?
klantenservice@bol.com

Op een of andere manier moet je de ontbinding mail versturen naar ze en moet het bij de juiste persoon terecht komen, hoe dat het makkelijkst gaat bij hun dat weet ik eerlijk gezegd zo even niet.

Edit zie dat je al mail contact had met ze? Welk email is dat als ik vragen mag?
Ik zou de ontbinding email (gebruik de voorbeeld brief) daarheen sturen en dan afwachten voor nu.
Ik krijg ook wel netjes antwoord hoor. Er is wel 'contact', maar niets meer dan oppervlakkig contact met een eerstelijns medewerker die naar eigen zeggen helemaal niets anders kan dat nog maar weer een mailtje sturen. En via mail of telefoon maakt daarin geen verschil.

Hun mail van 16 oktober:
We begrijpen dat u teleurgesteld bent over de reparatiekosten en het gebrek aan duidelijkheid over het probleem en de oorzaak daarvan. We begrijpen dat u de batterijproblemen niet als normaal ervaart en het onlogisch vindt dat het onder normale slijtage zou vallen. We willen ons excuseren voor het ongemak en zullen het probleem voor u doorzetten naar onze reparatieafdeling om te zien of we meer duidelijkheid kunnen krijgen over het probleem en de reparatie. We willen ook graag benadrukken dat onze garantievoorwaarden overeenkomen met die van Fossil. We hebben begrepen dat u geen uitzondering van 6 maanden garantie op de batterij kunt vinden, maar deze wordt vaak toegepast bij elektronische apparatuur waarvan de batterij een belangrijke functie heeft (zoals smartwatches) en is bedoeld om normale slijtage van de batterij te dekken. We zullen echter uw klacht doorsturen naar onze reparatiecentrum voor verdere behandeling. Wat betreft de reparatietijd en gebrek aan informatie over de reparatie, willen we ons excuseren voor het ongemak en we nemen uw feedback ter harte om onze service in de toekomst te verbeteren. We zullen ook onze reparatieafdeling vragen om sneller te communiceren en meer informatie te verstrekken over de oorzaak van het probleem. We bedanken u voor uw geduld en begrip in deze situatie en we zullen er alles aan doen om het probleem zo snel mogelijk voor u op te lossen. Met vriendelijke groet,
NB: de zin "maar deze wordt vaak toegepast bij" is wel interessant: dat slaat juridisch natuurlijk nergens op. Het staat nergens zwart op wit. En zoals gezegd: het is niet eens aangetoond dat de batterij stuk is, ze hebben hem bijv. niet doorgemeten.

En sindsdien heb ik niets meer gehoord, anders dan " Voor zowel de terugbetaling als het antwoord van de reparatie service wil ik je vragen om twee werkdagen geduld."

En als je niets vraagt, gebeurt er niets. En als je er wel naar vraagt, "gaan de twee werkdagen uiteraard opnieuw in". Werkelijk bizarre denkwijze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
fopjurist schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:14:
[...]

Was de verkoper dezelfde partij, of stond erbij 'verkoop door ...'?
Ja, bij dezelfde partij. Althans, bij de outlet/tweede kans/hoezedatdaarnoemen ervan omdat de verpakking al was geopend. En voor de goede orde: er stond daar destijds expliciet bij dat de garantie niet werd beperkt omdat het product zelf niet was gebruikt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Het is geen vraag maar een mededeling: 'ik ontbind de overeenkomst, en wil uiterlijk op ... het aankoopbedrag en de 20 euro terugontvangen op rekeningnummer ...'. Als je op die datum het bedrag niet volledig hebt ontvangen, ga je ze dagvaarden. Dat kost je uiteindelijk minder moeite en frustratie.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
fopjurist schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:58:
[...]

Het is geen vraag maar een mededeling: 'ik ontbind de overeenkomst, en wil uiterlijk op ... het aankoopbedrag en de 20 euro terugontvangen op rekeningnummer ...'. Als je op die datum het bedrag niet volledig hebt ontvangen, ga je ze dagvaarden. Dat kost je uiteindelijk minder moeite en frustratie.
Ik heb dit inderdaad al gestuurd (op 26 oktober), maar hun reactie bleef uit. Wel vaker achteraan gebeld, maar dit lost niet op.

Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Thuiswinkel.org en het duurde niet lang voordat ik een reactie kreeg van Bol.com. Wekenlang laten ze niets van zich horen, maar na een extern klacht heb ik direct mail:
Eerder heb je al een hoop contact gehad met de klantenservice, omdat je graag wou weten wat er precies gedaan en/of gevonden is bij de reparatiedienst.De reparatiedienst heeft ook al navraag gedaan bij de reparateur en zij wachten nu de reactie van hen af. Ik zal navraag doen of er inmiddels meer bekend is. Echter, ik zal je wel moeten vragen even geduld te hebben. Eerder hebben collega's geprobeerd navraag te doen bij de reparatiedienst, maar omdat je vaak binnen 1/2 dagen weer contact opneemt krijgt de reparateur helaas niet de kans om het dossier op te pakken.
Dus als je geen contact opneemt, gebeurt er niets. Maar als je wel contact opneemt gebeurt er eventjes twee werkdagen niets... en na die 2 werkdagen gebeurt er opnieuw niets. Echt ongekend dat ze wekenlang niets van zich laten horen en vervolgens de klant de schuld geven.

Klacht ligt nu dus bij Thuiswinkel.org, maar ik heb nog een heel klein beetje hoop dat ze het nu toch gaan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

StephanVierkant schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:27:
Dus als je geen contact opneemt, gebeurt er niets. Maar als je wel contact opneemt gebeurt er eventjes twee werkdagen niets... en na die 2 werkdagen gebeurt er opnieuw niets. Echt ongekend dat ze wekenlang niets van zich laten horen en vervolgens de klant de schuld geven.
Daarom dus het advies van FopJurist: mededelen wanneer je het geld terugverwacht, niet meer wachten op reacties of op door hun bedachte termijnen. En zodra die termijn voorbij is ook gewoon dagvaarden. Als ze net zo reageren op de dagvaarding gaat het een makkelijke zaak worden.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Dagvaarding versturen voor <200 euro vind ik wel wat overdreven. Voor een hoger bedrag zou ik het doen, maar voor dit bedrag vind ik dat nu (nog) teveel tijd/geld kosten en ook wel een risico, want zekerheid dat het lukt heb je natuurlijk niet. Ik heb het horloge namelijk al wel 11 maand zonder problemen kunnen gebruiken, dus het is niet onredelijk dat ik slechts een deel terug krijg.

Ik heb de vraag inmiddels ook elders gesteld, omdat ik de wanorde bij Bol.com behalve irritant ook wel fascinerend vind. Een oud-medewerker vertelde dat de procedures erg strak zijn en dat een medewerker bij de klantenservice echt niets zelf kan buiten de (debiele) procedures om.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StephanVierkant
Omdat de winkel nu Fossil ook de schuld geeft ("Onze reparatiedienst heeft al enorm veel berichten en reminders gestuurd naar Fossil, maar helaas zonder resultaart."), heb ik bij Fossil navraag gedaan. Zij vinden dit ook een raar verhaal: ze repareren in principe alles onder garantie binnen 2 jaar, omdat het gedoe (communicatie, administratie, reputatierisico's) vaak meer kost dan een eventueel onterechte reparatie.

Inmiddels heeft de winkel gelukkig laten weten het volledige aankoopbedrag te retourneren. Of de reparatiekosten ook terugkomen weet ik niet, maar gezien de afschrijving vind ik dat ook niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
StephanVierkant schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:28:
Omdat de winkel nu Fossil ook de schuld geeft ("Onze reparatiedienst heeft al enorm veel berichten en reminders gestuurd naar Fossil, maar helaas zonder resultaart."), heb ik bij Fossil navraag gedaan. Zij vinden dit ook een raar verhaal: ze repareren in principe alles onder garantie binnen 2 jaar, omdat het gedoe (communicatie, administratie, reputatierisico's) vaak meer kost dan een eventueel onterechte reparatie.

Inmiddels heeft de winkel gelukkig laten weten het volledige aankoopbedrag te retourneren. Of de reparatiekosten ook terugkomen weet ik niet, maar gezien de afschrijving vind ik dat ook niet echt een probleem.
Mooi dat het eindelijk is opgelost!
Volgende horloge maar bij een andere winkel kopen😅
Pagina: 1