Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandondlp
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:07
Ik ben op zoek naar een nieuwe 65 inch tv. De afstand tussen bank en tv is net geen 3 meter. De tv staat tegen een muur waar geen zonlicht op schijnt. Ik gebruik de tv voor gamen op ps5 en oudere consoles (scart is niet nodig), verder voornamelijk streamingsdiensten als Netflix, Disney etc. Reguliere tv heel sporadisch.

Door alle topics op dit forum denk ik dat OLED beter is. Ik wil in ieder geval 100/120hz voor de PS5.

Ik kijk nu vooral naar een LG C2/C3. Echter ligt dit wat boven budget. Het liefst zou ik ongeveer 1000 euro uitgeven. Ik overzie niet of ik heel veel misloop als ik een goedkoper model neem. Ik heb nu een Philips 43PUS6501 Zilverhttps://tweakers.net/pric...ips-43pus6501-zilver.html staan.

Zouden jullie toch aanraden wat meer budget te nemen of zou een ander model prima zijn? Ik wacht in ieder geval af tot black friday. Onderstaande modellen staan nu een maand in mijn watchlist.

Huidige focus
LG C2
https://tweakers.net/pric...-zilveren-voet-zwart.html
LG C3
https://tweakers.net/pric...c3-65-inch-c35-zwart.html
Sony Bravia XR-65X90L Zilver
https://tweakers.net/pric...via-xr-65x90l-zilver.html

Goedkopere modellen
LG CS
https://tweakers.net/pric.../lg-cs-65-inch-zwart.html

Sony Bravia KD-65X85L Zwart
https://tweakers.net/pric...avia-kd-65x85l-zwart.html

Philips the one
https://tweakers.net/pric...-one-65pus8848-zwart.html

Als jullie meer informatie nodig hebben hoor ik dit graag. Alvast bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:36
Ik zou ook vooral even naar een winkel gaan om te kijken naar de kwaliteitsverschillen van de diverse technieken.
Ja, OLED is mooi.... Echter, ik vind de QD schermen mooier.
QD kan zowel met OLED (QD-OLED) als op reguliere LCD schermen.

En wat je ervoor wilt uitgeven, hangt ook af van je budget.
Ik heb recent in mijn slaapkamer een nieuwe 50 inch TV opgehangen.
Deze was nog geen EUR 400. Toch al wel een heel mooi beeld.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-07 20:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou zeggen dat de CS voor de €1199 waar hij voor aangeboden wordt een buitenkansje is en als de C2 voor €1591 wordt aangeboden dan weet ik het wel. De C2 heeft een EX-paneel, de CS een traditioneel paneel en dat is het voornaamste verschil. Tenzij de beste HDR heel belangrijk voor je is ga je het verschil niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-07 22:16
De CS biedt inderdaad de meeste bang for the buck (veel goedkoper gaat een 65'' OLED niet worden tijdens BF), afhankelijk van productiedatum/ batch heeft de CS ook een EX/ WBE paneel. Softwarematig zit er dan nog wel een verschil waarbij de C2 door brightness booster toe te passen iets betere HDR prestaties biedt echter is dit niet noemenswaardig.

Wanneer je meer HDR impact wilt dien je naar een 65'' LCD televisie met FALD of MiniLED te kijken, de gemiddelde consument vindt de HDR impact van WOLED televisies zonder heat sink afdoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ikzelf vind 65" best een monster formaat op deze afstand, zeker als je van 43" komt. zou dat nog eens overwegen

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 02-11-2023 11:50 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hackus schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:48:
Ikzelf vind 65" best een monter formaat op deze afstand, zeker als je van 43" komt
Zeker een punt; er is ook een A2 OLED in 48" en verder zijn er meerdere versies van LG in 55". Overigens, met een budget van tegen de 1500 voor de genoemde C2/C3, kan een 55" G3 zelfs binnen bereik zijn incl cashback.

Gezien de plek van de TV (weinig zonlicht) denk ik dat juist een OLED en met een lage instelling van helderheid, een mooier beeld kan geven dan een (soms overstuurde) non-OLED.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 02-11-2023 11:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brandondlp
Bedankt voor jullie reacties.

Wat betreft de keuze voor 65 inch dit is een weloverwoge keuze. Ik heb dit bij andere in mijn omgeving gezien en lijkt mij het beste. Ik heb een mal van 55 en 65 inch gehangen op de plek van de tv en ga toch liever voor 65. Groot wen ik wel aan, te klein gaat iriteren.

@GarBaGe bedankt voor de tip, ik zal nog wat winkels bezoeken.

Het budget is 1000 euro tenzij het echt beter zou zijn om meer uit te geven. 1199 is dan thuis makkelijker te verkopen dan 1500.

Als CS de meeste bang for the buck geeft dan klinkt dat goed. Tenzij het verschil met een C2/C3 gigantisch zou zijn en het zonde zou zijn om niet net wat meer uit te geven. Aangezien de tv voor een lange periode gebruikt word.

@Freshouttheoven ik zal eens naar de andere technieken kijken. Misschien dat een winkelbezoek dit duidelijk weergeeft. Al vind ik zo'n winkel promo lastig te zien, vaak is alles overdreven fel qua kleuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:28
Hackus schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:48:
Ikzelf vind 65" best een monster formaat op deze afstand, zeker als je van 43" komt. zou dat nog eens overwegen
Ik heb sinds een half jaar de C2 65" en zit ook op ongeveer 3 meter.
Ik zou echt niet meer kleiner willen. Ja het is groot en dat zeggen veel mensen ook als ze bij me thuis komen. Echter het went snel en als ik nu bij iemand anders kom valt me meestal op hoe klein hun TV is.

[ Voor 29% gewijzigd door Blackouts op 02-11-2023 14:58 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Blackouts schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:58:
[...]

Ik heb sinds een half jaar de C2 65" en zit ook op ongeveer 3 meter.
Ik zou echt niet meer kleiner willen. Ja het is groot en dat zeggen veel mensen ook als ze bij me thuis komen. Echter het went snel en als ik nu bij iemand anders kom valt me meestal op hoe klein hun TV is.
Dat is niet gek nee :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brandondlp
Even een update over het eind resultaat.

Ik heb de C3 kunnen kopen voor 75 euro meer dan mijn oorspronkelijke budget van 1400. Voor 1000 is het niet gelukt, maar ik denk toch een prima prijs te hebben. Daarmee was de prijs een stuk beter dan de C2.

Ik heb bij andere nogmaals de afstand gecheckt op een 65 inch en ik weet zeker dat dit de goede keus is.

Ook heb ik een aantal zaken bezocht om te kijken naar de andere technieken, maar toch uitgekomen op de C3.

Bedankt voor jullie adviezen!

[ Voor 11% gewijzigd door brandondlp op 20-11-2023 15:04 ]

Pagina: 1