Inbouwkast op maat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Zijn er mensen met ervaringen voor een inbouwkast op maat? Wat mij opvalt, is dat alle meubelmakers die ik gesproken heb - de kasten bestellen bij een fabriek. Velen hebben niet eens een eigen winkel/pand, maar werken vanuit huis. Misschien heb ik nog niet goed genoeg gezocht (alleen google tot zover).

Online bestellen
Zijn deze ‘meubelmakers’ dan misschien mensen die zoals jij en ik thuis de kasten online bestellen, en dan tegen de meerprijs het voor je in elkaar zetten?

Toen ik klein was, werden de kasten vanuit ‘echte houten planken’ op maat gezaagd en in elkaar gezet. Nu bieden ze vooral ‘beter dan IKEA’ spaanplaat, MDF of MAF aan. En ‘louvre’ deuren kunnen vaak niet, het liefst vlakke deuren. Ik heb zelf getwijfeld om IKEA kasten (wat in andere topics benoemd wordt en echt een leuk idee is), maar dan heb je geen deuren van vloer tot aan het plafond.

Wat zijn jullie ervaringen, tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:50
Een moderne timmerfabriek kan dit soort kasten veel sneller en accurater maken dan een meubelmaker zelf in zijn werkplaats. Het is vooral een kostenkwestie want de arbeidsuren van een meubelmaker zijn duur en met één kast ben je best wel een beetje bezig met alles op maat zagen, frezen, lamello/domino verbindingen maken etc.

Dus de vraag is hoeveel maatwerk heb je nodig. Moeten het gewoon rechte kasten worden maar met alleen een aangepaste hoogte/breedte of moet het echt specifiek voor onder een schuine wand of aparte vorm?

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik ken (persoonlijk) een kerel die dit doet en ook vakwerk aflevert. Mocht je specifiek naar een vakman zoeken en geen 'big chain' spul wil kopen, laat maar weten dan breng ik jullie in contact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:45

Bezulba

Formerly known as Eendje

twkr18526 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:55:
Zijn er mensen met ervaringen voor een inbouwkast op maat? Wat mij opvalt, is dat alle meubelmakers die ik gesproken heb - de kasten bestellen bij een fabriek. Velen hebben niet eens een eigen winkel/pand, maar werken vanuit huis. Misschien heb ik nog niet goed genoeg gezocht (alleen google tot zover).

Online bestellen
Zijn deze ‘meubelmakers’ dan misschien mensen die zoals jij en ik thuis de kasten online bestellen, en dan tegen de meerprijs het voor je in elkaar zetten?

Toen ik klein was, werden de kasten vanuit ‘echte houten planken’ op maat gezaagd en in elkaar gezet. Nu bieden ze vooral ‘beter dan IKEA’ spaanplaat, MDF of MAF aan. En ‘louvre’ deuren kunnen vaak niet, het liefst vlakke deuren. Ik heb zelf getwijfeld om IKEA kasten (wat in andere topics benoemd wordt en echt een leuk idee is), maar dan heb je geen deuren van vloer tot aan het plafond.

Nederlanders zijn gierig. Wij willen graag top kwaliteit voor een duppie en dan graag ook nog morgen. Een "echte" meubelmaker kan doen wat jij wil, echt hout, handgemaakt en precies op jouw maat, echter zit daar een heel hoog prijskaartje aan wat de meeste niet bereid zijn te betalen met een doorlooptijd van weken zo niet maanden.

Nu kan je je ook afvragen of bijvoorbeeld keukenkastjes "echt" hout nodig hebben, of een kledingkast op zolder die op maat gemaakt is die nooit iemand gaat zien.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:08
Ik heb het destijds zelf gedaan.
Een kast timmeren is toch niet zo moeilijk?
Voordeel van inbouw, is dat je vaak ook de nodige support delen aan de muur kan vastmaken voor extra stevigheid.
Zelf, gebruik ik dan 18mm meubelpanelen hiervoor.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-04 20:01
HTT-Thalan schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:59:
Ik ken (persoonlijk) een kerel die dit doet en ook vakwerk aflevert. Mocht je specifiek naar een vakman zoeken en geen 'big chain' spul wil kopen, laat maar weten dan breng ik jullie in contact.
Ter aanvulling: dan hebben we het hier NIET over IKEA-prijzen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Kurma schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:11:
[...]

Ter aanvulling: dan hebben we het hier NIET over IKEA-prijzen!
Precies, zo weet je ook zeker dat je geen IKEA 'kwaliteit' krijgt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Bezulba schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:06:
[...]
Nederlanders zijn gierig.
Nu kan je je ook afvragen of bijvoorbeeld keukenkastjes "echt" hout nodig hebben, of een kledingkast op zolder die op maat gemaakt is die nooit iemand gaat zien.
Mwah, ik denk niet dat alle Nederlanders gierig zijn. Het is volgens mij wel zo dat veel auto’s bijvoorbeeld vooral kaal worden aangeboden in NL tov andere landen. En als jij keuken benoemt, zijn het juist de keukenzaken die bij ieder onderwerp zeggen “wat u wilt, is wel echt duur. Dit is goedkoper.” (Ook al heb je een heel ruim budget aangegeven. 2,5x zo hoog als m’n vorige Hacker keuken met volledig Siemens/Bora apparatuur, dan nog komt de keukenman aan met Pelgrim…)

We hebben een oud jaren 30 huis gekocht. Daar zaten inbouwkasten in van massief hout. Kwalitatief erg goed, maar helaas willen we een andere indeling. Vandaar dat het vervangen wordt. Zelf vind ik kwaliteit belangrijk, ook al zie je dat niet altijd aan de buitenkant. Ook op mn werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Meestal tekenen ze de kast digitaal in, laten dan 90% van de delen computergestuurd zagen en boren. Dat zetten ze dan bij je thuis in elkaar. De laatste 10% zijn dan de randen en zijkanten die ter plekke op maat worden gemaakt.

Dat ter plekke afwerken kostte hier voor 5m brede kast nog 2 dagen. Wat mij betreft een prima werkwijze met betere kwaliteit dan helemaal handgemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Sethro op 02-11-2023 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06:12
twkr18526 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:16:
[...]

Mwah, ik denk niet dat alle Nederlanders gierig zijn. Het is volgens mij wel zo dat veel auto’s bijvoorbeeld vooral kaal worden aangeboden in NL tov andere landen.
Dat is niet waar. Zo schijnt het te zijn dat Fransen meestal het basis model auto in de kleur wit kopen zonder extra's opties. Want: 'Auto is een vervoersmiddel, geen statussymbool'.
En zo is het in Spanje/Portugal ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
GarBaGe schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:11:
Ik heb het destijds zelf gedaan.
Een kast timmeren is toch niet zo moeilijk?
Voordeel van inbouw, is dat je vaak ook de nodige support delen aan de muur kan vastmaken voor extra stevigheid.
Zelf, gebruik ik dan 18mm meubelpanelen hiervoor.
Daar speelt een stukje vaardigheid mee. Grof timmeren en verbouwen lukt wel (kasten in het schuurtje, slopen, isoleren, leidingen verleggen, etc), maar ik moet eerlijk zeggen dat het precies recht zetten van bijv deuren (en dan allemaal) nog steeds iets is wat ik lastig vindt. Ik ben blij met de inbouw wasmachine/droger kast door een meubelmaker 5-6 jaar geleden. Kostte ook wat toen. Helaas is die met pensioen.

Maar wel fijn idd als je het zelf kan. Ik overweeg bijv ook om de meterkast zelf te doen. En als het niet lukt, kan ik altijd nog een meubelmaker langs laten komen. Wel even wat lesgeld zie ik het dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:40
Vaak bestellen dit soort bedrijven inderdaad nog plankjes en deuren via de fabrikant (standaard maten).

Maar kunnen ze ook nog wel handmatig de plankjes bijwerken.
Dus als jij een kast nodig hebt van 189 cm dan kunnen ze die laatste 11cm bijvoorbeeld afsnijden.
Dus dat bedoelen ze dan kasten op maat, maar tuurlijk komt ergens het hout uit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:11

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
twkr18526 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:21:
[...]

Daar speelt een stukje vaardigheid mee. Grof timmeren en verbouwen lukt wel (kasten in het schuurtje, slopen, isoleren, leidingen verleggen, etc), maar ik moet eerlijk zeggen dat het precies recht zetten van bijv deuren (en dan allemaal) nog steeds iets is wat ik lastig vindt. Ik ben blij met de inbouw wasmachine/droger kast door een meubelmaker 5-6 jaar geleden. Kostte ook wat toen. Helaas is die met pensioen.

Maar wel fijn idd als je het zelf kan. Ik overweeg bijv ook om de meterkast zelf te doen. En als het niet lukt, kan ik altijd nog een meubelmaker langs laten komen. Wel even wat lesgeld zie ik het dan maar.
Kasten aanpassen wil ook nog wel eens prima te doen zijn voor de "beginnende" klusser. Als een deurtje recht hangen niet lukt meet dan je kast eerst na, in de meeste gevallen is dat dan een paralelogram ipv een rechthoek. en het blijft altijd schipperen perfectie bestaat zelde als het gaat over deurtjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PixelRanger03
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:02
Wij hebben het ook bij een 'timmerbedrijf' laten doen. Maken ook keukens op maat. Goedkoop, nee. Maar wel loeistrak en volledig zoals je het hebben wil. DM me maar als je het adres wilt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
Het is misschien een beetje old skool, maar ik kan me zelf nog herinneren dat de timmerman sommige kasten van echt hout maakte. En andere van MDF waarbij hij de plaklaminaat er zelf op had gebrand. Dat laatste gebeurt nu natuurlijk beter in fabrieken. Ik was gewoon benieuwd naar ervaringen hier en die lijken idd verschillend te zijn.

Waar ik deels voor frees, is dat je makkelijk best veel geld kan uitgeven, maar niet een garantie hebt dat het goed is. Duur is niet altijd kwalitatief goed. Ik heb oa ooit een loodgieter gehad die te duur was, maar slecht werk leverde die we daarna zelf over gedaan hebben. (En ja, ook werklui gehad die goedkoop waren en slecht werk leverden. Wat ik wil zeggen: prijs is niet de enige indicator van kwaliteit :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-04 08:02
twkr18526 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 10:45:
Waar ik deels voor frees, is dat je makkelijk best veel geld kan uitgeven, maar niet een garantie hebt dat het goed is. Duur is niet altijd kwalitatief goed.
Daarom mag je ook navraag doen. Dus gewoon links en rechts vragen wat voor een werk iemand heeft gedaan. Niet alleen afgaan op "reviews" op internet. Gewoon in het dorp (of stadsbuurt) vragen of iemand ervaring heeft met een goede klusjesman / timmerman. Dan ook eens het werk bekijken. Dan kan je zelf beoordelen of het de kwaliteit is die je wil hebben. Of laten komen voor een offerte en bespreken wat je wil. Dan kan je ook wel een goed beeld krijgen.

Zelf heb ik zo een tig aantal "klusmannetjes" die ik kan bellen om het een en ander laten te doen. Als ze het niet zelf kunnen geven ze vaak wel een naam door van iemand die het wel kan of wil doen. Vaak is het zo dat ik dan aangeef om ook zelf mee te willen helpen. Daar leer je dan van en heb je goed contact met de klusjesman. Dat helpt vaak ook om een bepaalde gewenste kwaliteit te krijgen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Pun intended? :+

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Heb je de locatie waar het zou moeten komen? Is het recht-toe-recht-aan van plafond tot vloer
Moet het onder een schuine wand? De vraag is of je namelijk speciaal een meubelmaker nodig hebt of dat je met een DSH systeem niet uit de voeten kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:55

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Tsja, maatwerk is gewoon duurder dan ikea. Zelfs als je het zelf doet.
Als je bij een bouwmarkt spaanplaat, rails en deuren met een mooie folie gaat halen kom je nog hoger uit dan een kant en klare oplossing van de grote blauwe winkel.
Kun je nagaan als je en professional met spaanplaat aan de gang laat gaan.

Overigens is het imo. een top materiaal voor kasten en binnenwerken. vooral met goeie afwerklagen gaat het super lang mee en is het goed schoon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ken twee meubelmakers met een eigen werkplaats. Die werken echt niet met MDF of spaanplaat. Die werken met massief hout wat ze zelf uitzoeken bij de houthandel. Zelf de lijnen bepalen, kijken naar de kwaliteit etc.

Kost je een paar knaken meer dan IKEA, ziet er ook stukken beter uit. Die knaken komen deels uit het materiaal maar grotendeels uit de uren die gemaakt moeten worden om een fatsoenlijk meubel in elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 23:45
Geen aandelen, maar wel een zeer behulpzame meubelbouwer: https://www.meubelmakerijwielink.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Nu online

Online bestellen

Ik heb het zelfde, een (schuine nissen) kast op maat laten maken.
Zoek eens op 'interieur maker' die kunnen veel meer dan een traditionele meubelmaker met zaag en hamer.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:09
Mijn buurman verkoopt kasten op maat. Nee niet vanuit huis, gewoon vanuit zijn showroom.
Ze gebruiken inderdaad diverse fabrieken.
En ja het is erg kostbaar.
Online bestellen
Ze dragen ook het risico van fout inmeten en garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XOR
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-02 02:26

XOR

Online bestellen

Wij zijn bezig met de renovatie van een oud huis en daarbij komt ook een hoop maatwerk kijken. Een deel wordt op locatie door de timmerman gefabriceerd en gebouwd, of voorbereid in zijn werkplaats. Een ander deel, zoals deuren en ramen, worden uitgetekend en door een timmerfabriek op maat gemaakt. Eigenlijk nergens wordt spaanplaat of MDF toegepast, het is volhout of multiplex. Je betaalt uiteraard wel andere prijzen dan bij de grote woonwinkels, al zijn meer reguliere zaken als binnendeuren soms dan juist weer niet veel duurder of zelfs iets goedkoper dan convectiespul en dan ook nog beter gemaakt. Voordeel van dit soort mensen is dat ze ook een netwerk hebben van mensen die weten wat ze doen.

Het helpt wel een hoop als je goed duidelijk kunt maken wat je wil. Als je een schets, tekening of 3D-model kunt aanleveren wordt het allemaal een stuk concreter.

In welke regio zit je? Dan kunnen mensen enigszins gericht tips geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Bedankt voor de vele tips, en excuses voor de late reactie. Was even verkouden geworden en heb gister een kort dagje van gemaakt. Nu weer aan de bak met werken, verbouwen en kinderen.

In principe is het een rechte kast tussen 2 muren, die weliswaar deuren moet hebben aan beide kanten (waar geen muur is). Wat meubelmakers gesproken en meer uitleg gekregen over waarom ze de MDF/spaan platen laten zagen en evt spuiten en dat kan ik begrijpen. Een aantal zal wat staaltjes tonen vh materiaal en foto’s van wat ze maken.

@Tsjilp : misschien was het een freesdiaanse verspreking? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als je het echt volledig op maat wilt hebben moet je een meubelmakerij vinden die de juiste machines heeft staan. Een kennis van mij werkt bij zo'n bedrijf en die fabriceren dus alle onderdelen zelf. Je hebt dan de voordeel van machinaal werken, waardoor het veel sneller gaat, maar wel de volledige controle op maatvoering en afwerking.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezuiniger
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-04 00:46
Ik maak de kasten gewoon zelf op maat. En dat kun je zelf ook doen: het is nu niet bepaald ingewikkeld. Zelfs als je domweg meubelpaneel (spaanplaat) bij de bouwmarkt haalt is de kast vaak steviger als wat je in een winkel koopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

sypie schreef op donderdag 2 november 2023 @ 20:41:

Kost je een paar knaken meer dan IKEA, ziet er ook stukken beter uit. Die knaken komen deels uit het materiaal maar grotendeels uit de uren die gemaakt moeten worden om een fatsoenlijk meubel in elkaar te krijgen.
Reken ongeveer een factor 10 voor een kast van massief vs een plaatmateriaal kast van Ikea.

Ik maak meubels als hobby maar tegen de prijs/kwaliteit van Ikea is niet te concurreren. Als het past gebruik ik ook gewoon een Metod corpus of Pax kast.

Alleen fatsoenlijk plaatmateriaal kopen is al duurder dan een hele kast van Ikea. En dan moet je nog beginnen.
Een beetje meubelmaker moet minstens €45 per uur rekenen anders kan het nooit uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 03-11-2023 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfveennl
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:43
Door www.elkekastopmaat.nl heb ik een inloopkast op maat laten maken en een kaptafeltje. Precies zoals ik het wilde en keurig afgewerkt.

LG Therma V Split: binnen : HN091MR; buiten : HU071MR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28
Anoniem: 1986520 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:24:
[...]

Reken ongeveer een factor 10 voor een kast van massief vs een plaatmateriaal kast van Ikea.

Ik maak meubels als hobby maar tegen de prijs/kwaliteit van Ikea is niet te concurreren. Als het past gebruik ik ook gewoon een Metod corpus of Pax kast.

Alleen fatsoenlijk plaatmateriaal kopen is al duurder dan een hele kast van Ikea. En dan moet je nog beginnen.
Een beetje meubelmaker moet minstens €45 per uur rekenen anders kan het nooit uit.
Wat mij betreft is er qua basis ook niks mis met Ikea. Wij hebben hier op de slaapkamer ook een kastenwand van Ikea. Alleen heeft mijn zwager er wel mooie deuren voor gemaakt dus van buitenaf ziet het er sjiek uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018

Rzaan

Altijd zoekende

D-e-n schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 00:44:
[...]

Wat mij betreft is er qua basis ook niks mis met Ikea. Wij hebben hier op de slaapkamer ook een kastenwand van Ikea. Alleen heeft mijn zwager er wel mooie deuren voor gemaakt dus van buitenaf ziet het er sjiek uit
Naar wat ik begreep heeft Ikea wel het materiaal veranderd. Waar het vroeger gewoon zwaar spaanplaat was, is het nu met van dat honinggraat binnenin.
Of het slechter is? Geen idee. Lichter in ieder geval wel.
'vroeger' kon je er nog een stuk afzagen, en moest je dan de rand afwerken.
Hoe je dat nu moet doen met een honingraatpaneel... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Zoek een goeie timmerman, die kan wat je wil, volgens de prijs die je wil.
M'n neef is zo'n pietje precies, die gaat met plezier alles exact op maat voor je maken, met de duurste houtsoorten of fineer aan de slag. Alles exact uitmeten zodat het optisch perfect zit.
We twijfelden voor onze keuken en washok; hij kon het aan de prijs van ikea (maar dan zonder toestellen en zonder stenen werkblad), dus zal voor de volgende keuken zijn.

Let wel op met je wens voor vol hout, dat is eigenlijk niet zo goed voor kasten. Door variërende temperatuur en vochtigheid gaat hout werken; je wil niet dat de kastdeuren kromtrekken. Hoge kwaliteit basismateriaal met een mooie houtfineer is eigenlijk het beste.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZveenT
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:33
IK ken zelf ook nog wel een goeie die goed mee denkt en alles op maat maakt. Omgeving Ede / Wageningen.

DM maar als je wil horen wie dit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ZveenT schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:09:
IK ken zelf ook nog wel een goeie die goed mee denkt en alles op maat maakt. Omgeving Ede / Wageningen.

DM maar als je wil horen wie dit is.
Dank voor het aanbod, maar wij wonen in de Kempen (Eindhoven, die hoek)
We hebben onze keuken op maat laten maken, en dat was goedkoper dan een keuken van een keukenzaak.
Maar bij kasten twijfel ik hieraan, omdat Ikea zo goedkoop is met die kasten, dat daar bijna niet tegenop te boksen is. En als je dan kijkt wat ze allemaal aan lades, planke, rekken, stangen, etc, hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

naftebakje schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:07:
Zoek een goeie timmerman, die kan wat je wil, volgens de prijs die je wil.
M'n neef is zo'n pietje precies, die gaat met plezier alles exact op maat voor je maken, met de duurste houtsoorten of fineer aan de slag. Alles exact uitmeten zodat het optisch perfect zit.
We twijfelden voor onze keuken en washok; hij kon het aan de prijs van ikea (maar dan zonder toestellen en zonder stenen werkblad), dus zal voor de volgende keuken zijn.
Ik ken de voordelen, maar zoals gezegd: Concurreren met de prijzen van de Ikea-kasten zal niet makkelijk zijn.
Pagina: 1