Samsung The Frame QE43LS03RAS - niet helemaal heel meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmdvries
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-08 08:58
Hi Allen,

Mijn zoontje besloot helaas zijn koptelefoon tegen de TV te gooien.

Bijgaande plaatjes zijn het resultaat. Geen ander beeld dan dit bij het aanzetten. Ook stroom eraf en weer erop geeft geen verandering.

Verzekering gebeld, helaas geen dekking.

Verkoper gemaild, ze kunnen een reparateur langs sturen. Echter geen indicatie of die iets kan doen voor een redelijke prijs. Op de site van de consumentenbond staat dat het vervangen van het paneel (ik vermoed dat dat stuk is, hoewel er fysiek aan de buitenkant geen schade lijkt te zijn) tot 75% van de nieuwprijs kan kosten.

Lang verhaal kort: gegeven dit beeld, zien jullie nog kansen dat dit goed gaat komen tegen een redelijke prijs?
De TV heeft me indertijd in Januari 2020 809 euro gekost.

Alvast dank voor jullie ideeen.

Groet, Michiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vg1H0u1K886XTL5gobbnXKlt62c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L0CAj4j5IPtjHnT3H8KHpgJ7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I62_SHjapG15OUfU8BVFr91GmNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fy9ud8LTmgipmOQfv0Pn7g0X.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:28
Je kan Samsung contacten met de vraag?

Ze zijn wel te repareren, de vraag is inderdaad hoeveel het gaat kosten.

Je moet al snel richting 200/300 denken als je het laat repareren. ( als het niet al meer wordt )

De vraag is of jou dit waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmdvries
Hi, dank je wel. Ik ben inmiddels in contact met Samsung. Hoop dat het een beetje een goede deal kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02-10 11:41
Precies wat Corporalnl zegt, z'n reparatie komt zo rond de 300 euro of meer uit.
vergeet daarbij niet de monteur / voorrij kosten bla bla erbij te rekenen.
Je kan jezelf al afvragen of je het dit waard vind..

voor een 3/4 jaar oude tv zou ik er geen 300+ meer insteken, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 20:21
Welke verzekering heb je gebeld? Het lijkt me dat je dit via je eigen aansprakelijkheidsverzekering toch wel voor elkaar moet krijgen? Kinderen zijn 9 van de 10 keer meeverzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmdvries
Helaas, ik ben altijd van mening geweest (en nog steeds), dat je alleen moet verzekeren wat je niet kunt 'dragen'. Blijkbaar heb ik voor de 'basic' variant van mijn inboedelverzekering gekozen. En daarbij zijn zaken die de inwonenden (ook kinderen) veroorzaken niet meeverzekerd.

Wel jammer, maar goed.

Even kijken waar de Samsung monteur mee terug komt. En als het te hoog is, dan wordt het een nieuwe TV. Pijnlijk, maar in mijn geval gelukkig te 'dragen'.

Dank voor alle suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmdvries
Offerte voor reparatie is:

Omschrijving Aantal Kosten
Arbeidsloon € 94,21
LCD 43" DP;BN95-05660A; CY-QR043HGEV 1,00 € 245,47
Totaal € 339,68
Behandelingskosten € 35,12
Transport € 57,44
Totaal € 432,24
BTW 21% € 90,77
Totaal incl. BTW € 523,01
reeds betaald € 42,50
nog te betalen € 480,51

Dus 480 euro voor een nieuwe Samsung The Frame QE43LS03RAS uit 2020 (indertijd 809 euro).

Nu een nieuwe The Frame 43'' kopen is 799 volgens de pricewatch.

Omdat ik heel loyaal aan Samsung ben, heb ik ook de mogelijkheid om van een aantal aanbiedingen voor een nieuwe TV gebruik te maken. Daar kost dezelfde 2023 The Frame 849 euro. Ik moet wel binnen 7 dagen beslissen overigens.

Dus ja, wat nu: 480 voor een TV van 3 a 4 jaar oud is wel veel.

Tegelijkertijd, het alternatief is dus 800 euro betalen. Dat is toch bijna 2x zoveel. Krijg je wel het nieuwste model, maar zijn de extra functies het waard?

En is een 3 a 4 jaar oude TV dan minder goed dan een nieuwe? Maw loop ik daar een risico?

Of moet ik gewoon mijn zero-gap-wandbeugel van de muur schroeven en een andere TV kopen die niet 'The Frame' is en beter (wellicht ook een maatje groter) is voor dezelfde prijs (of wellicht zelfs iets minder)?

En zo ja, welke dan? Want als ik zoek op airplay ondersteuning (wat ik echt wel heel handig vind), dan wordt de keuze alweer aardig beperkt. En als je dan die 'foto optie' van The Frame wilt hebben, volgens mij kom je dan alleen maar bij The Frame uit.

Dank alvast voor de suggesties!

[ Voor 3% gewijzigd door fmdvries op 13-11-2023 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:05
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou die reparatie doen.
En hou je nog wat geld over om je zoontje een koptelefoon te geven met een korter draadje.

[ Voor 10% gewijzigd door CappieL op 13-11-2023 20:40 ]

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hmmm, hier is vandaag ook iets tegen de TV aangegaan, bij ons een Samsung The Frame QE50LS03 die in 2021 EUR1299 heeft gekost. Ik had ‘m al vrolijk aangemeld voor reparatie, want in het proces daarvoor, waarbij ze op basis van serienummer precies weten welke tv het is suggereert Samsung dat een nieuw LCD paneel slechts EUR188 kost. Nog eens opnieuw geprobeerd, na het zien van het prijs in dit topic, en er blijkt in de kleine lettertjes te staan dat dit exclusief onderdelen is, en dat je EUR110 betaald aan transportkosten als je toch niet wilt laten repareren. Twijfel of ik de prijsopgaaf onzinnig vind of het reparatie-aanmeld-proces misleidend…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixcKF98C4GnnpWaH6Y0M69Clwo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kXJaNYv2VRMSrhZJxjTetCDq.png?f=fotoalbum_large

@fmdvries Wat heb jij uiteindelijk gedaan?
En ik gok dat die EUR188 eerder 700-800 gaat worden, maar daar zal ik Samsung eens over bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmdvries
Sorry voor de late reactie.
Ik heb de reparatie uiteindelijk uit laten voeren.

Ging prima, had het zelf kunnen doen denk ik. Het was bij mij een kwestie van openmaken, printplaten losschroeven, LCD vervangen en weer vastschroeven.

Doet het weer als een zonnetje.

Maar wel prijzig.

Volgens mij kost die LCD rond de 200 a 250 euro, dus die kosten heb je sowieso als je zeker weet dat hij stuk is.

Succes!
Pagina: 1