Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik draai op dit moment mijn oude desktop/game-pc als ESXi host met een aantal virtuele servers. De hardware op dit moment bestaat uit een i7-6700K met 32GB geheugen, echter loop ik tegen het feit aan dat het geheugen begint te knellen en maak ik mij zorgen over het feit dat alles maar op één fysiek systeem staat. Daarnaast staat alles ook op lokale storage in deze server. (2 NVME disken)
Hier draait oa:
Persoonlijk denk ik dan aan:
Qua prijs wil ik graag rond de €2500,- blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, niet van toepassing.
Wat heb ik nu zelf samengesteld?
Bovenstaande totaalprijs klopt niet met wat ik heb uitgezocht. Ik bestel de NUC's dan pre-configured bij https://www.neovoshop.nl/.
Prijs per NUC, incl. geheugen en disk komt dan op: € 546,95
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimaal 32GB in elke NUC, en een NAS met minimaal 6GB om goed overweg te kunnen met de hoeveelheid data.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of hetgeen ik nu uitgezocht heb compatible is met ESXi (naar mijn weten wel) en/of dit een goede combinatie is van hardware om voor langere tijd stabiel en zuinig te kunnen draaien.
Ik draai op dit moment mijn oude desktop/game-pc als ESXi host met een aantal virtuele servers. De hardware op dit moment bestaat uit een i7-6700K met 32GB geheugen, echter loop ik tegen het feit aan dat het geheugen begint te knellen en maak ik mij zorgen over het feit dat alles maar op één fysiek systeem staat. Daarnaast staat alles ook op lokale storage in deze server. (2 NVME disken)
Hier draait oa:
- Homeassistant
- Adguard
- Plex
- Gameservers (x 2)
- Werkomgeving
- ~ 8 Docker containers
Persoonlijk denk ik dan aan:
- 1 NAS
- 1 NUC - ESXi server 1
- 1 NUC - ESXi server 2
- 1 NUC - vCenter
Qua prijs wil ik graag rond de €2500,- blijven.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, niet van toepassing.
Wat heb ik nu zelf samengesteld?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 3 | Barebones | Intel NUC 11 Performance kit RNUC11PAHI50000 (No power cord) | € 404,60 | € 1.213,80 |
| 1 | Geheugen intern tbv NAS | Crucial CT16G4SFD824A | € 38,60 | € 38,60 |
| 6 | Geheugen intern | Crucial CT16G4SFRA32A | € 35,88 | € 215,28 |
| 3 | Solid state drives | Samsung 980 250GB | € 32,66 | € 97,98 |
| 2 | Solid state drives | WD Red SA500 2,5" 4TB | € 374,- | € 748,- |
| 1 | NAS | Synology DiskStation DS224+ | € 349,- | € 349,- |
| Totaal | € 2.662,66 | |||
Bovenstaande totaalprijs klopt niet met wat ik heb uitgezocht. Ik bestel de NUC's dan pre-configured bij https://www.neovoshop.nl/.
Prijs per NUC, incl. geheugen en disk komt dan op: € 546,95
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimaal 32GB in elke NUC, en een NAS met minimaal 6GB om goed overweg te kunnen met de hoeveelheid data.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen weten of hetgeen ik nu uitgezocht heb compatible is met ESXi (naar mijn weten wel) en/of dit een goede combinatie is van hardware om voor langere tijd stabiel en zuinig te kunnen draaien.
[ Voor 9% gewijzigd door UniPer op 02-11-2023 19:43 ]
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.