[Win 7] Mislukte updates uit update lijst verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Error1983
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01-10-2024
Hallo allemaal,

Ik heb hier nog een wat ouder laptopje waar Windows 7 Pro X64 op is geïnstalleerd. Ik gebruik deze icm met een audioprocessor waarvan de bijbehorende software op niets moderners als Windows 7 draait. De laptop hangt ook eigenlijk nooit aan het internet, alleen voor onderstaande vraagstelling.

Onlangs is de HDD defect geraakt, en heb deze vervangen voor een SSD en daarna Win7 weer keurig netjes geïnstalleerd. Het was alleen even aan rommelen om alle update's te downloaden en te installeren. Dat is uiteindelijk gelukt, maar heb in de lijst met geïnstalleerde update's een heleboel mislukte staan. Al deze update's zijn in een later stadium wel goed geïnstalleerd. Ik wil graag puur voor het overzicht en de leesbaarheid de "mislukt meldingen" verwijderen. Is dit mogelijk en zo ja, hoe?

Laptop is een Dell Inspiron N5030 met c2d 9500 CPU, 8GB ram en Kingston 120GB SSD. OS is Windows 7 Pro x64....

Heb gezocht op Google, maar gebruik waarschijnlijk niet de juiste termen daar ik niet veel bijzonders kan vinden. Heb ergens gelezen dat het bestand pending.xml hernoemd of verwijderd kan worden, maar dit bestand kan ik niet vinden op mijn systeem. Zelfde pagina vermeld ook dat de map "softwaredistribution" verwijderd kan worden, maar dit vind ik vrij risiscovol. Heb dit in het verleden ooit eens geprobeerd, en er staat me vaag wat bij dat dit de gehele update engine om zeep heeft geholpen.

Graag hoor ik van jullie, alvast dank!