Goeiedag allen, ik ben momenteel aan het kijken naar een 4k gaming systeem. Ik ben uitgekomen op de volgende configuratie, maar heb hier nog een aantal vragen over:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 4k Ultra settings ( met raytracing waar mogelijk ) op een 144hz scherm
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 3000 euro, als het minder kan graag. Zit zelf momenteel rond de 2700 euro. Dit bedrag is enkel voor het systeem zelf, dus niet de monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 970 evo plus 1TB SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen extreme eisen. Wat betreft opslag kom ik uit op 2 M.2. SSDS wat voor mij voldoende is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren naar bepaalde merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet niet veel langer zijn dan 50cm in lengte, dit omdat deze anders niet meer op mijn bureau past. Wat betreft breedte niet meer dan 23cm. De case moet een glazen behuizing aan de zijkant hebben en een goede airflow. RGB is ook gewenst. Ik neig naar een RTX kaart vanwege raytracing en DLSS.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overklokken
Wat verwacht je van ons?
Ik ben aardig overtuigd dat de build die ik gemaakt heb voldoet aan mijn eisen, echter sta ik open voor feedback en heb ik nog de volgende vragen:
- Volgens de Alternate pc builder past de videokaart niet in de case, maar als je de afmetingen van beide opzoekt zou dit wel moeten kunnen. Zie ik hier iets over het hoofd? Ik heb liever geen big tower vanwege beperkte ruimte op mijn bureau.
- Is de waterkoeler van Be Quiet efficient genoeg om een Ryzen 7 7800X3D goed te koelen tijdens gaming? Een luchtkoeler is eventueel ook mogelijk maar ik wil niet een enorm groot CPU blok in mijn kast hebben, omdat ik ook graag zichtbare RGB RAM latjes plaats.
De bedoeling is dat ik voorlopig een tijd vooruit kan met dit systeem, vandaar ook de 1000 watt voeding en het moederbord met GEN 5 PCIE slot. Overige op of aanmerkingen zijn uiteraard altijd welkom. Alvast bedankt!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 267,- | € 267,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO Zwart | € 1.292,99 | € 1.292,99 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 FX | € 131,98 | € 131,98 |
| 1 | Monitors | Gigabyte M28U Zwart | € 489,- | € 489,- |
| 1 | Waterkoeling | be quiet! Pure Loop 2 FX 240mm ARGB | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2E6000C36 | € 116,90 | € 116,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Gold 1000W | € 193,25 | € 193,25 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 119,12 | € 119,12 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.119,14 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 4k Ultra settings ( met raytracing waar mogelijk ) op een 144hz scherm
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal 3000 euro, als het minder kan graag. Zit zelf momenteel rond de 2700 euro. Dit bedrag is enkel voor het systeem zelf, dus niet de monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung 970 evo plus 1TB SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen extreme eisen. Wat betreft opslag kom ik uit op 2 M.2. SSDS wat voor mij voldoende is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren naar bepaalde merken
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast moet niet veel langer zijn dan 50cm in lengte, dit omdat deze anders niet meer op mijn bureau past. Wat betreft breedte niet meer dan 23cm. De case moet een glazen behuizing aan de zijkant hebben en een goede airflow. RGB is ook gewenst. Ik neig naar een RTX kaart vanwege raytracing en DLSS.
Ga je overklokken?
Ik ben niet van plan om te overklokken
Wat verwacht je van ons?
Ik ben aardig overtuigd dat de build die ik gemaakt heb voldoet aan mijn eisen, echter sta ik open voor feedback en heb ik nog de volgende vragen:
- Volgens de Alternate pc builder past de videokaart niet in de case, maar als je de afmetingen van beide opzoekt zou dit wel moeten kunnen. Zie ik hier iets over het hoofd? Ik heb liever geen big tower vanwege beperkte ruimte op mijn bureau.
- Is de waterkoeler van Be Quiet efficient genoeg om een Ryzen 7 7800X3D goed te koelen tijdens gaming? Een luchtkoeler is eventueel ook mogelijk maar ik wil niet een enorm groot CPU blok in mijn kast hebben, omdat ik ook graag zichtbare RGB RAM latjes plaats.
De bedoeling is dat ik voorlopig een tijd vooruit kan met dit systeem, vandaar ook de 1000 watt voeding en het moederbord met GEN 5 PCIE slot. Overige op of aanmerkingen zijn uiteraard altijd welkom. Alvast bedankt!
[ Voor 16% gewijzigd door Gertson op 01-11-2023 21:38 ]