Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie1964
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-05 09:17
Mijn nieuwe beeldscherm flikkert witte strepen, weet iemand hoe dit kan?

Wat ik al geprobeerd heb, ik
dacht dat het zou liggen aan de kabel, dus ik heb een nieuwe displayport 1.4 kabel en HDMI kabel gekocht maar zonder succes.. en de nieuwste scherm updates uitgevoerd. Uiteraard zonder succes !!

Filmpje kan ik niet delen dus een screenshot gemaakt welke strepen er te zien zijn, deze strepen flikkeren over het gehele scherm continue.

Specificaties pc:
i913900k
64 gb ddr5
RTX 4090

Monitor:
LG 27GR95QE-B 27" 240Hz UltraGear OLED-gaming monitor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pv8JWd3prDqx7gfjYPoaPx2dk-s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbUxZ4jQso7OXDoxsu6SOoKN.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Wat voor kabel heb je precies gekocht? Dit soort issues kan je krijgen als je een goedkope kabel aanschaft.

Beste is om een knappe gecertificeerde kabel aan te schaffen. Verder zorgen dat je geen interferentie hebt van stroom en andere elektrische apparaten.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie1964
Wylana schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:06:
Wat voor kabel heb je precies gekocht? Dit soort issues kan je krijgen als je een goedkope kabel aanschaft.

Beste is om een knappe gecertificeerde kabel aan te schaffen. Verder zorgen dat je geen interferentie hebt van stroom en andere elektrische apparaten.
ACT AC4073 - DisplayPort kabel 8KVersie 1.4 - 2 meter - zwart. Heb ik gekocht via Azerty, was geen goedkoop Chinees kabeltje zo gezegd. Interferentie heb ik niet op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:09
Gebeurd het ook op een lagere Hz?
En op een ander systeem? ( laptop)

Zo ja dan moet je je scherm terug brengen/sturen voor garantie of DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie1964
corporalnl schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:30:
Gebeurd het ook op een lagere Hz?
En op een ander systeem? ( laptop)

Zo ja dan moet je je scherm terug brengen/sturen voor garantie of DOA.
Op 120hz niet via dp, maar daar heb ik hem niet voor gekocht natuurlijk. Waar ligt het dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie1964
(volgens andere groepen) is er iets met de videokaart of toch de monitor defect, is dit logisch of erg onwaarschijnlijk? Aangezien de pc ook nieuw nieuw is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Robbie1964 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:06:
(volgens andere groepen) is er iets met de videokaart of toch de monitor defect, is dit logisch of erg onwaarschijnlijk? Aangezien de pc ook nieuw nieuw is..
Als je een andere laptop/pc/console beschikbaar hebt om te testen kan je het uitsluiten. ( of je monitor het is )

Maar ja het kan, lijkt op een probleem wat ik met de Samsung g7 had nieuw uit doos.

[ Voor 10% gewijzigd door corporalnl op 01-11-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie1964
corporalnl schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:15:
[...]

Als je een andere laptop/pc/console beschikbaar hebt om te testen kan je het uitsluiten. ( of je monitor het is )

Maar ja het kan, lijkt op een probleem wat ik met de Samsung g7 had nieuw uit doos.
Als ik de pc op 120hz zet via dezelfde dp kabel, dan heb ik geen strepen en op 240hz wel. Ligt het dan als nog aan het scherm of toch de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Robbie1964 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 21:45:
[...]

Als ik de pc op 120hz zet via dezelfde dp kabel, dan heb ik geen strepen en op 240hz wel. Ligt het dan als nog aan het scherm of toch de videokaart?
Geen idee, zoals ik zei test het op een ander apparaat om 100% zeker te zijn.

Bij mij was het scherm het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie1964
corporalnl schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:06:
[...]

Geen idee, zoals ik zei test het op een ander apparaat om 100% zeker te zijn.

Bij mij was het scherm het probleem.
Ja dat snap ik, maar mijn tv en laptop kunnen beide geen 240hz leveren. Dus dan is dat een beetje onzinnig lijkt mij? Aangezien hij op de pc op 120hz ook geen problemen geeft, snap je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Robbie1964 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:09:
[...]

Ja dat snap ik, maar mijn tv en laptop kunnen beide geen 240hz leveren. Dus dan is dat een beetje onzinnig lijkt mij? Aangezien hij op de pc op 120hz ook geen problemen geeft, snap je?
Geen idee wat je het staan, heb geen glazen bol dat ik kan zien wat je hebt staan.

Hoelang geleden heb je het scherm gekocht. En was dat online?

Ik zou het gewoon melden bij de winkel/webshop dat je met dit probleem zit.
Mijn vermoeden zit hem eerder in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie1964
corporalnl schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:21:
[...]

Geen idee wat je het staan, heb geen glazen bol dat ik kan zien wat je hebt staan.

Hoelang geleden heb je het scherm gekocht. En was dat online?

Ik zou het gewoon melden bij de winkel/webshop dat je met dit probleem zit.
Mijn vermoeden zit hem eerder in het scherm.
Ik heb de pc en monitor nu 3 weken, in een computerwinkel laten samenstellen en assembleren. Uiteraard meteen contact opgenomen met de verkoper, maar die reageert zeer traag en houd zich van de domme, komt met allerlei excuses, updates en kabeltjes wat dus niets helpt, maar ik houd sowieso vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Lekker naar de winkel blijven contacten. Je hebt gewoon garantie.
Zij moeten dit oplossen. Of scherm vervangen of een andere oplossing ( als dat niet de oplossing is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie1964
corporalnl schreef op woensdag 1 november 2023 @ 22:33:
Lekker naar de winkel blijven contacten. Je hebt gewoon garantie.
Zij moeten dit oplossen. Of scherm vervangen of een andere oplossing ( als dat niet de oplossing is )
Jazeker, ik hoopte alleen via dit forum misschien iemand te treffen met veel kennis die mij meteen kon vertellen waar het probleem in zit, zodat ik dat om zijn oren kon gooien. Maar helaas.. tot nu toe .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
Robbie1964 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 23:34:
[...]

Jazeker, ik hoopte alleen via dit forum misschien iemand te treffen met veel kennis die mij meteen kon vertellen waar het probleem in zit, zodat ik dat om zijn oren kon gooien. Maar helaas.. tot nu toe .
Heb je niet nodig. Monitor/PC functioneert niet naar behoren. ( waarbij de PC zelfs geassembleerd is door de winkel )

Het is aan de winkel om het probleem te verhelpen. Je hebt gewoon garantie. Kabel is het probleem niet, dat is al uitgesloten. Nu blijft het videokaart/PC of monitor. Waarbij het makkelijkst te testen is door de Monitor te laten omruilen met hetzelfde model. Heeft die hetzelfde probleem? Dan kan je kijken naar de pc/videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie1964
corporalnl schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:50:
[...]

Heb je niet nodig. Monitor/PC functioneert niet naar behoren. ( waarbij de PC zelfs geassembleerd is door de winkel )

Het is aan de winkel om het probleem te verhelpen. Je hebt gewoon garantie. Kabel is het probleem niet, dat is al uitgesloten. Nu blijft het videokaart/PC of monitor. Waarbij het makkelijkst te testen is door de Monitor te laten omruilen met hetzelfde model. Heeft die hetzelfde probleem? Dan kan je kijken naar de pc/videokaart.
Wat is beter de displayport kabel aansluiten op het moederbord of op de videokaart? Op de videokaart toch met 4090?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Op je videokaart natuurlijk, anders gebruik je de Geïntegreerde gpu van de Processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie1964
corporalnl schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:28:
Op je videokaart natuurlijk, anders gebruik je de Geïntegreerde gpu van de Processor.
Ik heb contact gehad met de verkoper en hij zei dat ik dp in het moederbord moest doen, dan heb ik inderdaad geen strepen in beeld. Maar dit is niet de bedoeling toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Vermits de winkel deze heeft gebouwd heel de pc aanmelden voor rma en het scherm mee leveren, dat ze het maar oplossen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Robbie1964 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:41:
[...]

Ik heb contact gehad met de verkoper en hij zei dat ik dp in het moederbord moest doen, dan heb ik inderdaad geen strepen in beeld. Maar dit is niet de bedoeling toch..
Kan hij daar ook op 240hz en je hebt de strepen niet?
Dan is het probleem vermoedelijk de videokaart.

Laat de winkel het maar oplossen met een nieuwe videokaart. ( of breng de PC volledig terug, zodat zij het kunnen oplossen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 07-09 22:05
Leg al het contact met de winkel wel goed vast en hou een tijdlijn bij. Dit kan handig zijn mocht de winkel heel lastig beginnen te doen. Zeker als je van plan bent om de PC/monitori terug te sturen.

Daarnaast kan geintegreerde graphics typisch (zover ik het weet) niet hoger dan 60hz, dus lijkt mij dit ook niet goed te testen via de aansluiting van het moederbord.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Pagina: 1