Facebook bedrijfsaccount gehackt en geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.lie
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 03-11-2023
Sinds begin augustus is ons bedrijfsaccount gehackt. De hacker heeft ook ons advertentieaccount gehackt en vele advertenties uitgezet onder onze naam. Uiteraard hebben we meteen contact gezocht met Meta, die gaven aan dat ze het gingen uitzoeken en dat er een case aangemaakt moest worden. Helaas tot op heden (4 maanden later) zonder resultaat. Ons advertentieaccount is nog steeds geblokkeerd en ons Facebook bedrijfsprofiel is niet zichtbaar, ondanks dat de hacker er inmiddels uit is. De hacker is binnengekomen via het persoonlijke profiel van een medewerker (die zit verplicht gekoppeld aan een Facebook bedrijfsaccount).
Wij hebben alle kosten direct gestorneerd vanuit onze bank. Tot op heden hebben wij wekelijks contact met Meta en vragen wij meerdere keren per week om updates, echter horen wij nu al 3-4 weken helemaal niks terug van het interne team. Het support team geeft aan dat zij ons verzoek tot updates doorzetten naar het interne team, maar de case ligt nu helemaal stil. We hebben meer dan 42.000 volgers en kunnen al 4 maanden helemaal niks met ons Facebook account.

We hebben de hoop opgegeven omdat niemand ons kan vertellen wat nu nog het probleem is en wat er aan de achterkant moet gebeuren om ons account weer up en running te krijgen. Wie kan ons helpen om de volgende stap hierin te zetten?

Of heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:23

kodak

FP ProMod
Aangezien de hacker geblokkeerd is en er kennelijk maatregelen zijn genomen om verdere problemen te voorkomen lijkt me dit meer een bedrijfsgeschil in plaats van een beveiligingsvraag of privacyvraag. Jullie willen dienstverlening maar krijgen die niet, waarbij je ook nog geld moe(s)t storneren voor een kennelijke wanprestatie.

Als je al maanden bezig bent om behoorlijke dienstverlening te krijgen en er zelf steeds achteraan moet dan lijken me twee keuzes voor de hand liggen: stel je dienstverlener formeel in gebreken (en maak duidelijk toe wat men veroorzaakt en verzaakt en of je schadevergoeding gaat eisen) en maak een keuze of je wel met dit soort bedrijven zaken wil doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Maar check dan eerst de kleine lettertjes - zeker bij B2B is er behoorlijke contractvrijheid.

Verder geen ervaring mee bij Meta/FB.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:02

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik denk dat er niets anders opzit om anders formeel een brief te sturen naar Facebook, gezien ze behoorlijk onbereikbaar zijn via mail. Ik hoor wel eens dat sommige mensen weer mensen kennen die connecties hebben met Facebook (niet de scammertjes), en via die weg een oplossing zoeken, maar dan moet je net mazzel hebben.

Dus probeer het eens via een officiele brief, en kijk wat het oplevert.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️