Na nieuwe RAM & Case kom ik niet verder dan bios

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resouled
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-05 23:50
Hi beste tweakers,

Ik heb mijn case en ram (eerst corsair 4800 cl 40, nu corsair 6000 cl30) vervangen en loop nu tegen het probleem aan dat ik niet verder dan de bios kom. Bij bootable devices staan mijn nvme drives er niet bij. Als ik cms support aan zet zie ik 1 drive bij bootable devices staan alleen krijg ik na de bios een zwart scherm te zien waarop staat dat er geen bootable device gevonden is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-QrCAoAt0cRIyQmExR91iyFyvSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0gEr5hpjfVHw7hfY8tV2Q5j.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/45xlklQK0JoG7xnN8E2UBCpAiCo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDbo0P8zLuHm8YHP92rj4N2Y.jpg?f=fotoalbum_large

Specs:
Windows 11
12700k
Z690 aorus pro mobo
3080 TI
Corsair 6000mhz CL30

De ram draait op 4800 momenteel zonder profile. Ik heb 2 dagen geleden de bios geupdate naar de meest recente versie en verder geen problemen gehad bij het opstarten. Ben verder ook niet aan mijn nvme drives gekomen. Heb alleen de case en ram vervangen.

Als cms support uit staat zie ik in de bios geen bootable drives staan. Met cms support aan staat er 1 drive maar kan ik alsnog niet verder na het zwarte scherm met foutmelding.

Mijn bios instellingen zijn standaard. Ik hoop dat iemand van jullie kan helpen. Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:06
wat doet het spul buiten de case,?

Start deze dan wel normaal op

En heb je de oude ram nog? Zo ja zou die dan eerst proberen

[ Voor 31% gewijzigd door freaky35 op 01-11-2023 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resouled
freaky35 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:19:
wat doet het spul buiten de case,?

Start deze dan wel normaal op

En heb je de oude ram nog? Zo ja zou die dan eerst proberen
Buiten de case was hetzelfde verhaal. Oude ram moet ik nog proberen. Ben herstellende van een operatie dus moet even afwachten totdat ik weer verder kan puzzelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:19
Hoe heb je je ssd aangesloten? Ik heb het idee dat deze niet op de primaire aansluiting zit.

De M.2 aansluiting geeft ie namelijk geen hardware weer maar op de m2p wel.
Al is mij niet duidelijk wat m2p precies is

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resouled
Wylana schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:03:
Hoe heb je je was aangesloten? Ik heb het idee dat deze niet op de primaire aansluiting zit.

De M.2 aansluiting geeft ie namelijk geen hardware weer maar op de m2p wel.
Al is mij niet duidelijk wat m2p precies is
Wat bedoel je met was?

Zo ver ik weet heb ik gewoon de 1e 2 nvme slots van het mobo gebruikt al is het echt 2 jaar geleden dat ik ze er in heb gezet. Verder nooit meer aangezeten. Weet ook niet goed hoe de bios er uit zag voordat ik de case en ram verving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:19
Ik bedoelde ssd. Auto correct schoot erin. Sorry

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Resouled
Wylana schreef op woensdag 1 november 2023 @ 19:49:
Ik bedoelde ssd. Auto correct schoot erin. Sorry
Ah vandaar haha,

Ik denk dat ik sws ga proberen die drives even te reseaten. Blijf het raar vinden dat deze het nu opeens niet doen maar wellicht bij het vervangen van de case net een tik gehad waardoor de connectie niet helemaal lekker zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resouled
Update:

Na de boot drive te reseaten geen problemen meer gehad. Geen idee waarom hij het eerst niet deed, leek niks mis mee.
Pagina: 1