Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:45
Ik heb de Samsung S95C 65 inch besteld en wil die ophangen aan een muur met Akupanelen, zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9IiJjYHPHehs-OBu4SErtQrB6BM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tm5z7wD6OCKXhsPUeThDaEB3.jpg?f=user_large

Ik heb hiervoor al de Samsung wmn-b50eb slim fit wall-mount gekocht.
Nu is mijn vraag wat de beste manier is om die wall-mount te bevestigen.
Op onderstaande manier, voordeel is dat de plug volledig/dieper in de muur zit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3pkmY2WYQNeUVU_839PdXzTJoa8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NNdg1Tt8DQvnO4hsKOsH6GRi.jpg?f=user_large

Of op onderstaande manier, door het hout (met langere schroeven eventueel). Nadeel is volgens mij dat je de plug niet volledig in de muur zal krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlJ8MR7OkhMS3LJynv7cRL2bFRE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KUpu7pUjmRViXnjQ5YhNT9lF.jpg?f=user_large

Welke manier is volgens jullie het beste, of maakt het niet veel uit?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Die laatste natuurlijk…. Wel even voorboren door dat latje/mdf zodat het niet scheurt zoals op de foto.

Ik neem aan dat je snapt dat het voor de plug niets uitmaakt, en je wel schroeven van de juiste lengte moet gebruiken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:36

Cheezus

Luiaard

De dikte van het paneel is in beide gevallen gelijk dus de diepte van de schroef in de muur ook (en je kan altijd een langere schroef nemen). Bij optie 1 steekt je schroef een eind uit de muur waardoor deze scheef kan trekken door het gewicht van de tv, bij optie 2 zorgt het hout ervoor dat de schroef recht blijft. Optie 2 dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In beide gevallen zitten de schroeven niet volledig in de muur, dus je hebt langere schroeven nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:45
Verwijderd schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:47:
Die laatste natuurlijk…. Wel even voorboren door dat latje/mdf zodat het niet scheurt zoals op de foto.

Ik neem aan dat je snapt dat het voor de plug niets uitmaakt, en je wel schroeven van de juiste lengte moet gebruiken.
OK, ik zal het dus op de tweede manier doen :) Het latje was ook voorgeboord, die "scheur" is meer de tekening van het hout. Nu, dit was maar een sample dus geen probleem.
Quantor schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:47:
In beide gevallen zitten de schroeven niet volledig in de muur, dus je hebt langere schroeven nodig!
Ik ga zowiezo langere schroeven gebruiken.

Iedereen bedankt voor het antwoorden.