Nieuwe pc (gpu/cpu) wachten tot black friday?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors86
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-05 16:23
Mijn huidige pc is echt wel toe aan vervanging, laatste keer dat ik dit deed was rond het uitkomen van de Witcher 3 en dan ook nogeens mid range.

Met Black Friday om de hoek, is jullie ervaring dat azerty/alternate/informatique dan stunten met prijzen.

Ik twijfel nog tussen 4080 of 7800xt, ik weet niet of ik (momenteel) echt waarde hecht aan RT, dit wordt volgens mij pas essentieel als het de norm is en dat developers geen tijd meer stoppen in zelf "realistische" lighting te programmeren.

De 7800XT heeft meer geheugen en begrijp dat dat voor toekomstige games nog wel eens belangrijk(er) kan zijn.

Games die ik voornamelijk wil gaan spelen zijn Diablo 4, Baldur's gate, Hogwarts Legacy, Final Fantasy 16.

Ik heb ook nog mijn twijfels over de processor, intel of amd en wanneer ik kies voor AMD Ryzen 5 7600X of wat brengt de AMD Ryzen 7 7800X3D 8-Core mij extra?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:13
Moeilijk te zeggen.
Ik gok dat je vooral op de overige componenten hier en daar wat korting gaat krijgen (SSD, voeding, case etc..)

4080 en 7800XT zitten in een totaal verschillende klasse trouwens.
De tegenhanger van de 4080 is de 7900XTX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46

br00ky

Moderator Harde Waren
sjors86 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:24:

Met Black Friday om de hoek, is jullie ervaring dat azerty/alternate/informatique dan stunten met prijzen.
Heb je de prijzen- en beschikbaarheidstopic al teruggescrolld? Dan kan je prima achterhalen wat er afgelopen paar jaar is gebeurd. Ook de prijsgrafieken in de PW geven een indicatie.

Ik weet niet wat je onder stunten ziet, maar forse dalingen van courante modellen kun je vergeten.