Het is ook maar wat je er van verwacht, natuurlijk. Hier zittn allemaal tweakers advies te geven die erg op de details letten maar als je gewoon de textures wat lager zet in de zwaarste spellen en je vindt dat prima dan zijn de meeste videokaarten die hier langskomen wel voldoende.
Kort door de bocht geeft AMD iets meer prestaties per euro zonder raytracing, en NVidia geeft iets meer prestaties met raytracing.
Ik had in mijn hoofd dat sommige hardware-verkopers ook gewoon direct de BBG-PCs aanboden (wat op zich niet anders is dan de losse onderdelen + assemblage). Bij Azerty zie ik ze niet, geen idee meer welke winkels dat waren en of dat nog zo is. Overigens kost assemblage 89 euro, dat is niet gratis maar als je daarmee wel de perfecte PC krijgt kan dat nog steeds gunstig zijn t.o.v. een prebuilt. Dat ligt ook aan de prebuilt, natuurlijk. Meestal zijn die wat ongebalanceerd, maar wie weet.
Agando werd eerder ook genoemd en heeft wel een redelijke prijs/kwaliteit, bijvoorbeeld
dit soort spul. Dan heb je voor <1500 euro een Ryzen 7600X + RTX 4070, dat steekt ver boven de eerder genoemde opties uit. Misschien dat mensen nog commentaar hebben op de kwaliteit van o.a. moederbord en voeding, maar daarvoor kun je nog upgrades aanklikken.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.