5700g met 3070 of 5900x met 3060?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanvdV
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-06 19:26
Hallo, ik ben op zoek naar een goede pc en kwam op 2 prebuilds uit op bol.

-allebei 32 gb ram

Grootste verschil:

De ene heeft een 5900x met een 3060
En de ander heeft een 5700g met een 3070...

Nu is die eerste ook nog eens goedkoper... Wat is een verstandige keuze waar ik de meeste prestatie uithaal?

Groetjesss

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:28
Als je het puur over gaming hebt zal de 3070 meer opleveren dan de 5900X. (dit schrijf ik als eigenaar van een 5900X).

Ligt natuurlijk ook aan het prijsverschil, als dat 500 euro is, is het een ander verhaal ;)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Op tweakers moeten we natuurlijk wel even opmerken hoe dom het is om een 5700G met een GPU te combineren... Een 5700X is sneller én goedkoper, en de IGP van de 5700G gebruik je toch niet.

Maar gegeven dat dit nou eenmaal de keuzes zijn: de eerste heeft een betere CPU, de tweede een betere GPU, dus het ligt maar aan waar de bottleneck ligt. Bij games met hoge instellingen en hoge resolutie zal dat snel de GPU zijn.

De extra cores van de 5900X gebruik je in games eigenlijk nooit. In andere zware CPU-intensieve zaken misschien wel, maar dat zijn geen dingen die je als thuisgebruiker snel zal doen.

[ Voor 18% gewijzigd door bwerg op 01-11-2023 11:33 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanvdV
Die met 5900x is ongeveer 100 euro goedkoper... Maar heeft de build met 5700g grote nadelen als het gaat om andere aspecten dan alleen gaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanvdV
En een 10700f met een 3070? Is dat een betere combi dan die andere 2?

(Bedankt trouwens voor de snelle reactie beiden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:46
Post de links anders eens, de kans is aanwezig dat het allemaal geen geweldige deals zijn...

Heb je al eens bij Agando gekeken bijvoorbeeld? Meestal hebben zij scherpe deal in dit prijssegment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:05
Is allemaal niks. Budget moederbordjes met waardeloze VRM en slechte voedingen (er zijn geen fatsoenlijke 720w en 800w ATX voedingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanvdV
hm... wat zou je me dan wel aanraden voor max 1300 euro?

Ik heb totaal geen ervaring met pc zelf bouwen enz, ook omdat je dan geen garantie hebt dacht ik?

[ Voor 47% gewijzigd door BastiaanvdV op 01-11-2023 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
BastiaanvdV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:49:

Ik heb totaal geen ervaring met pc zelf bouwen enz, ook omdat je dan geen garantie hebt dacht ik?
Custom met assemblage bij Azerty bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

BastiaanvdV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:49:

Tenzij je het helemaal verbruit heb je altijd nog garantie op individuele componenten.

Je kan ook wat in elkaar laten klikken bij azerty of alternate. Laatste blokkeert wel veel opties waar de eerste alleen eist dat je alles bij hun koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanvdV
En waar zou ik dan aan moeten denken bij onderdelen rond de 1300 euro? Ik dacht altijd dat ik minimaal een ryzen 7 of i7 wilde, maar vgm is dat moeilijk voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Waar ga je het systeem voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Azerty heeft zelf ook wat prebuilds.
https://azerty.nl/pc/gaming/azerty

Deze zijn "fair" als je geen zin hebt om het zelf bij elkaar te sprokkelen, maar komt wel een premium bovenop.

Voor inspiratie zie BBG of andere forum posts.

Een i7 of R7 is inderdaad vaak niet nodig, met dit budget betekent dat je dan moet boeten op andere belangrijkere componenten.

Desktop koopadvies
review: Desktop Best Buy Guide - Oktober 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanvdV
Uszka schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:55:
Waar ga je het systeem voor gebruiken?
Dagelijkse taken, af en toe een video editen, 2 schermen en gamen (niet hele zware spellen) in mn vrije tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanvdV
Uszka schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:46:
[...]

Is allemaal niks. Budget moederbordjes met waardeloze VRM en slechte voedingen (er zijn geen fatsoenlijke 720w en 800w ATX voedingen).
Ik heb er niet heel veel verstand van, maar wat zijn de nadelen/gevolgen als ik dit wel koop? Wat is er precies mis mee en wat is een vrm hahahaha :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een VRM regelt de spanning voor je componenten, dus het is essentieel dat die degelijk zijn. Ik vermoet dat @Uszka hier doelt op de VRM's van het moederbord (die je processor bedienen).

Koop geen kant-en-klare PC's bij één of andere verkoper op Bol waar je nog nooit van gehoord hebt. Daar wordt bespaard op de onderdelen waar je als leek van denkt dat die minder belangrijk zijn (een voeding), of waarvan je niet weet dat ze belangrijk zijn (een moederbord met belabberde VRM's bv.). Als je 'm niet zelf wil/kan bouwen stap je naar een echte computerwinkel, zoals bv. Azerty.

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 01-11-2023 13:57 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanvdV
Ik heb even verder gezocht en bedacht dat ik nog wel een maandje kan doorsparen. :). Ik kwam op deze pc uit van azerty:

https://azerty.nl/product...amd-ryzen-5-7500f/6119104

deze heeft een R5 7500F met een 4060 ti...

Goede combi?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:10
BastiaanvdV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:47:
[...]

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar wat zijn de nadelen/gevolgen als ik dit wel koop? Wat is er precies mis mee en wat is een vrm hahahaha :)
In de basis merk je daar als eindgebruiker helemaal niks van.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
Borromini schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:55:
Een VRM regelt de spanning voor je componenten, dus het is essentieel dat die degelijk zijn. Ik vermoet dat @Uszka hier doelt op de VRM's van het moederbord (die je processor bedienen).

Koop geen kant-en-klare PC's bij één of andere verkoper op Bol waar je nog nooit van gehoord hebt. Daar wordt bespaard op de onderdelen waar je als leek van denkt dat die minder belangrijk zijn (een voeding), of waarvan je niet weet dat ze belangrijk zijn (een moederbord met belabberde VRM's bv.). Als je 'm niet zelf wil/kan bouwen stap je naar een echte computerwinkel, zoals bv. Azerty.
Dit vind ik nogal een statement. In de eerste plaats scheer je alle verkopers over één kam. Azerty zelf zit uberhaupt ook op bol.com plaza 8)7 . Daarnaast doe je alsof Azerty een bedrijf is dat foutloos handelt. Daar heb ik wel het één en ander op aan te merken. Los daarvan gebruiken ze Sharkoon voedingen in sommige van hun builds. Bij Alternate gaan ook dingen mis (Radeon drivers bij levering Nvidia gpu). Als je het zelf doet kun je ook dingen fout doen en tegen legio problemen aanlopen.

[ Voor 9% gewijzigd door sdk1985 op 01-11-2023 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
BastiaanvdV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:13:
Hallo, ik ben op zoek naar een goede pc en kwam op 2 prebuilds uit op bol.

-allebei 32 gb ram

Grootste verschil:

De ene heeft een 5900x met een 3060
En de ander heeft een 5700g met een 3070...

Nu is die eerste ook nog eens goedkoper... Wat is een verstandige keuze waar ik de meeste prestatie uithaal?

Groetjesss
Een 5700G is een stuk trager dan de normale cpu dus daar zou ik persooonlijk niet aan beginnen. Een cpu bottleneck is namelijk vervelender dan een gpu bottleneck. Bij een cpu bottleneck krijg je hapering, bij een gpu bottleneck simpelweg lagere frame rate (en dan verlaag je dus de detais, of je gebruikt resolution scaling om dat op te lossen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
BastiaanvdV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:53:
En waar zou ik dan aan moeten denken bij onderdelen rond de 1300 euro? Ik dacht altijd dat ik minimaal een ryzen 7 of i7 wilde, maar vgm is dat moeilijk voor die prijs
Het gaat om de performance. Een 5700G is circa 30% trager in gaming dan een 5600X. Zo is een 7 dus sneller dan een 6.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 01-11-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
BastiaanvdV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:57:
Ik heb even verder gezocht en bedacht dat ik nog wel een maandje kan doorsparen. :). Ik kwam op deze pc uit van azerty:

Goede combi?
De 7500F is niet bijster snel. Dan zal deze goedkoper en sneller zijn (13700f) https://azerty.nl/product...2-1002nd-pc-nlsvc/6049518 Geheugen is an sich zo vervangen.

Je kan ook zelf aan de slag gaan: https://azerty.nl/pc-samenstellen/assemblage / https://www.alternate.nl/...?pca=20&pco=0&pcs=default .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb even verder gezocht en bedacht dat ik nog wel een maandje kan doorsparen.
Waarom niet gewoon in de review: Desktop Best Buy Guide - Oktober 2023 kijken? Er is een reden waarom de Tweakers community hier zo veel tijd in steekt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

sdk1985 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:25:
[...]

De 7500F is niet bijster snel. Dan zal deze goedkoper en sneller zijn (13700f)
"Niet bijster snel" is tamelijk overdreven, in het topsegment zit het allemaal heel dicht op elkaar dus vergeleken met de absolute top-CPU's is het verschil best klein. Daar komt nog bovenop dat een GPU snel de bottleneck zal zijn, een 7500F kan alle games die op dit moment bestaan makkelijk aan.

Pas als je een RTX4080 of hoger neemt heeft het zin om CPU's als de 7500F af te schieten, en dan heb je het over PC's van minstens 1500-2000 euro.

Goede combi?
Niet slecht, al heeft een 4060Ti wat weinig geheugen(bandbreedte) voor zijn prijs, dat heeft een klein risico dat je prestaties in enkele zware/toekomstige games daar flink onder gaan lijden. Met name op hoge resoluties of met gedetailleerde textures. Een RX 6700 XT is wat dat betreft een mooie budget-optie die het beter doet, de RX 7700 XT al helemaal.

Al zijn de RTX40x0's weer beter dan AMD in raytracing. Het is maar wat je belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanvdV
bwerg schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:50:
[...]

"Niet bijster snel" is tamelijk overdreven, in het topsegment zit het allemaal heel dicht op elkaar dus vergeleken met de absolute top-CPU's is het verschil best klein. Daar komt nog bovenop dat een GPU snel de bottleneck zal zijn, een 7500F kan alle games die op dit moment bestaan makkelijk aan.

Pas als je een RTX4080 of hoger neemt heeft het zin om CPU's als de 7500F af te schieten, en dan heb je het over PC's van minstens 1500-2000 euro.

[...]

Niet slecht, al heeft een 4060Ti wat weinig geheugen(bandbreedte) voor zijn prijs, dat heeft een klein risico dat je prestaties in enkele zware/toekomstige games daar flink onder gaan lijden. Met name op hoge resoluties of met gedetailleerde textures. Een RX 6700 XT is wat dat betreft een mooie budget-optie die het beter doet, de RX 7700 XT al helemaal.

Al zijn de RTX40x0's weer beter dan AMD in raytracing. Het is maar wat je belangrijk vindt.
Ik weet niet zoveel over AMD videokaarten. Maar als ik toch niet met meer dan 1440p ga gamen is het dan goed?

En het vervelende is, ik zoek echt een prebuild... Ik zie het denk ik niet zitten er zelf één te bouwen, en als je dat door bijv azerty laat doen ben je alweer een paar honderd euro kwijt aan de kosten daarvan... Hetzelfde geld voor de BBG, dat beveelt onderdelen aan dacht ik, maar geen prebuild...

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanvdV op 01-11-2023 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Het is ook maar wat je er van verwacht, natuurlijk. Hier zittn allemaal tweakers advies te geven die erg op de details letten maar als je gewoon de textures wat lager zet in de zwaarste spellen en je vindt dat prima dan zijn de meeste videokaarten die hier langskomen wel voldoende.

Kort door de bocht geeft AMD iets meer prestaties per euro zonder raytracing, en NVidia geeft iets meer prestaties met raytracing.

Ik had in mijn hoofd dat sommige hardware-verkopers ook gewoon direct de BBG-PCs aanboden (wat op zich niet anders is dan de losse onderdelen + assemblage). Bij Azerty zie ik ze niet, geen idee meer welke winkels dat waren en of dat nog zo is. Overigens kost assemblage 89 euro, dat is niet gratis maar als je daarmee wel de perfecte PC krijgt kan dat nog steeds gunstig zijn t.o.v. een prebuilt. Dat ligt ook aan de prebuilt, natuurlijk. Meestal zijn die wat ongebalanceerd, maar wie weet.

Agando werd eerder ook genoemd en heeft wel een redelijke prijs/kwaliteit, bijvoorbeeld dit soort spul. Dan heb je voor <1500 euro een Ryzen 7600X + RTX 4070, dat steekt ver boven de eerder genoemde opties uit. Misschien dat mensen nog commentaar hebben op de kwaliteit van o.a. moederbord en voeding, maar daarvoor kun je nog upgrades aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

bwerg schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:09:
Het is ook maar wat je er van verwacht, natuurlijk. Hier zittn allemaal tweakers advies te geven die erg op de details letten maar als je gewoon de textures wat lager zet in de zwaarste spellen en je vindt dat prima dan zijn de meeste videokaarten die hier langskomen wel voldoende.

Kort door de bocht geeft AMD iets meer prestaties per euro zonder raytracing, en NVidia geeft iets meer prestaties met raytracing.

Ik had in mijn hoofd dat sommige hardware-verkopers ook gewoon direct de BBG-PCs aanboden (wat op zich niet anders is dan de losse onderdelen + assemblage). Bij Azerty zie ik ze niet, geen idee meer welke winkels dat waren en of dat nog zo is. Overigens kost assemblage 89 euro, dat is niet gratis maar als je daarmee wel de perfecte PC krijgt kan dat nog steeds gunstig zijn t.o.v. een prebuilt. Dat ligt ook aan de prebuilt, natuurlijk. Meestal zijn die wat ongebalanceerd, maar wie weet.

Agando werd eerder ook genoemd en heeft wel een redelijke prijs/kwaliteit, bijvoorbeeld dit soort spul. Dan heb je voor <1500 euro een Ryzen 7600X + RTX 4070, dat steekt ver boven de eerder genoemde opties uit. Misschien dat mensen nog commentaar hebben op de kwaliteit van o.a. moederbord en voeding, maar daarvoor kun je nog upgrades aanklikken.
Agando knijpt dan wel weer veel op de niet-kritieke componenten.
650W brons, 16GB RAM (2x 8GB...) op 5200MHz, goedkope kast, goedkope NV2 is wat ik zie na een korte blik.

De NV2 betwijfel ik of je het merkt, maar de 16GB RAM vind ik wel een blamage voor deze prijsklasse.
Als je dan vervolgens kijkt naar de meerprijzen om dit te corrigeren schrik je wel, ze proberen je hier te upsellen naar een hogere tier.

De rest is wat meer of je het gaat merken, maar echt vrolijk...
BastiaanvdV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:55:
[...]

Ik weet niet zoveel over AMD videokaarten. Maar als ik toch niet met meer dan 1440p ga gamen is het dan goed?

En het vervelende is, ik zoek echt een prebuild... Ik zie het denk ik niet zitten er zelf één te bouwen, en als je dat door bijv azerty laat doen ben je alweer een paar honderd euro kwijt aan de kosten daarvan... Hetzelfde geld voor de BBG, dat beveelt onderdelen aan dacht ik, maar geen prebuild...
Azerty rekent 90 euro voor bouwen en nog een extra 40 als je ook windows geïnstalleerd wilt hebben. Laatste is duurder dan het lijkt omdat je bij hun dan ook een windows licentie moet aanschaffen.

Als je bereid bent om zelf windows te installeren is het zeker de moeite waard om wat bij elkaar te klikken bij Azerty en het hun te laten bouwen.
Als je ook met Windows wilt zou ik even rondkijken voor een prebuild zoals eerder gelinkt in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanvdV
Ik heb nu deze gevonden op bol.
https://www.bol.com/nl/nl...NNFQ_0_15.18.ProductTitle

van HP omen...

Het enige nadeel wat ik als leek kon vinden ten opzichte van de vorige besproken pc's is de 16gb ram ipv 32gb. En HP omen lijkt een goed merk... Maar besef even, ik kom nu van een laptopje met een i3 en 4gb ram...

En deze is ook niet zo duur waardoor ik ook bijv een monitor erbij kan doen...

laat maar ook hij is ineens 700 euro duurder geworden haha

[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanvdV op 01-11-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

BastiaanvdV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:49:
Ik heb nu deze gevonden op bol.
https://www.bol.com/nl/nl...NNFQ_0_15.18.ProductTitle

van HP omen...

Het enige nadeel wat ik als leek kon vinden ten opzichte van de vorige besproken pc's is de 16gb ram ipv 32gb. En HP omen lijkt een goed merk... Maar besef even, ik kom nu van een laptopje met een i3 en 4gb ram...

En deze is ook niet zo duur waardoor ik ook bijv een monitor erbij kan doen...
Als je van een i3 komt met 4GB RAM volstaat dit ook wel.
https://www.agando-shop.nl/product_info.php/info/p106451

Maar misschien wil je wat concreter zijn met wat je precies wilt. Het is nu een beetje gissen wat je precies nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanvdV
Thomg schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:01:
[...]

Als je van een i3 komt met 4GB RAM volstaat dit ook wel.
https://www.agando-shop.nl/product_info.php/info/p106451

Maar misschien wil je wat concreter zijn met wat je precies wilt. Het is nu een beetje gissen wat je precies nodig hebt.
Oké. Ik zoek een pc (prebuild) van onder de 1500 euro. Ik wil er, naast dagelijkse taken als word/youtube, ook af en toe een video mee kunnen editen. (daVinci) Ook wil ik goed spellen kunnen spelen als It Takes Two, Minecraft (met shaders enz), City Skylines enz.
Het liefst wil ik m van een betrouwbare partij en garantie, het is toch een flink bedrag.

Deze heb ik ook nog gezien: https://www.bol.com/nl/nl...882558/?s2a=#productTitle

en deze: https://www.bol.com/nl/nl...ZGYA_0_15.37.ProductTitle

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk :))

[ Voor 9% gewijzigd door BastiaanvdV op 01-11-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

sdk1985 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:08:
[...]

Dit vind ik nogal een statement. In de eerste plaats scheer je alle verkopers over één kam. Azerty zelf zit uberhaupt ook op bol.com plaza 8)7 . Daarnaast doe je alsof Azerty een bedrijf is dat foutloos handelt. Daar heb ik wel het één en ander op aan te merken. Los daarvan gebruiken ze Sharkoon voedingen in sommige van hun builds. Bij Alternate gaan ook dingen mis (Radeon drivers bij levering Nvidia gpu). Als je het zelf doet kun je ook dingen fout doen en tegen legio problemen aanlopen.
Bij Azerty of Alternate kan je wél een lijstje bij elkaar klikken en laten samenstellen, daar hoef je hun kant-en-klare systemen natuurlijk niet te kopen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanvdV
BastiaanvdV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:14:
[...]

Oké. Ik zoek een pc (prebuild) van onder de 1500 euro. Ik wil er, naast dagelijkse taken als word/youtube, ook af en toe een video mee kunnen editen. (daVinci) Ook wil ik goed spellen kunnen spelen als It Takes Two, Minecraft (met shaders enz), City Skylines enz.
Het liefst wil ik m van een betrouwbare partij en garantie, het is toch een flink bedrag.

Deze heb ik ook nog gezien: https://www.bol.com/nl/nl...882558/?s2a=#productTitle

en deze: https://www.bol.com/nl/nl...ZGYA_0_15.37.ProductTitle

Hopelijk is het zo een beetje duidelijk :))
Ik denk dat ik inderdaad maar ga voor die eerste optie (hp omen: https://www.bol.com/nl/nl...882558/?s2a=#productTitle

Veel voordelen voor mij, bluetooth, wifi en ethernet, strak design, goed merk en velen malen beter dan wat ik nu heb haha. Of zitten er addertjes onder het gras denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

BastiaanvdV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:28:
[...]

Ik denk dat ik inderdaad maar ga voor die eerste optie (hp omen: https://www.bol.com/nl/nl...882558/?s2a=#productTitle

Veel voordelen voor mij, bluetooth, wifi en ethernet, strak design, goed merk en velen malen beter dan wat ik nu heb haha. Of zitten er addertjes onder het gras denken jullie?
12700 is netjes, maar we zitten onderhand op 14th gen.
Voor de prijs vind ik een 3060 wel aan de zwakke kant.

Degene die ik linkte (voor 730) zal vergelijkbaar performen in games. De CPU is wel aanzienlijk wat minder, maar ik betwijfel ten zeerste dat je het nodig gaat hebben.

Skylines is wel echt een drama (II, niet I) waarvoor je echt een beefy computer nodig hebt.

Ik heb iig slechtere deals gezien, als dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
BastiaanvdV schreef op woensdag 1 november 2023 @ 17:28:
Of zitten er addertjes onder het gras denken jullie?
Die addertjes kom je pas tegen als je iets wilt gaan upgraden. Cpu, GPU, RAM, niet alles gaat werken in een HP, Dell, Lenovo etc. Zo worden er maar een paar cpu's van een socket ondersteunt, werken alleen de JEDEC profielen van het RAM en de voeding kan een GPU upgrade in de weg zitten.
Daarnaast is de Omen verre van stil. Luidruchtig zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanvdV
Dank allen, ik heb mijn keuze gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwollenaar88
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-09 18:38
Ik kreeg zojuist een email van Megekko met deze pre-build! Stukje beter dan wat je nu zelf gekozen hebt in mijn ogen. Ook krijg je er zelfs 100 euro steam tegoed bij!

https://www.megekko.nl/pr...I7N7I-21A1&r=mail00003567

[ Voor 7% gewijzigd door Zwollenaar88 op 02-11-2023 18:52 ]

Pagina: 1