Geen signaal monitor bij opstarten pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaevus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-11-2023
Mijn vraag
Hoe kan het dat mijn PC plotseling geen verbinding meer maakt met mijn monitor (no signal)? Vanochtend ging hij gewoon aan maar toen ik later terugkwam bevroor het scherm. Ik startte de PC opnieuw op en sindsdien geen verbinding meer. Ik heb de afgelopen maanden een paar keer gehad dat mijn monitor voor een seconde aan en uit flikkerde.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10
Toevallig laatst nieuwste NVIDIA software geïnstalleerd (betwijfel dat dit uitmaakt?)

Custom build uit december 2017:

Monitor: Acer Predator XB271HU
GPU: ZOTAC GeForce GTX 1080 8GB GDDR5X Mini
CPU: Ryzen 5 1600
Moederbord: ASUS PRIME B350-Plus
RAM: 16 GB Corsair Vengeance
Voeding: Seasonic S12II-620 80+ Bronze
Opslag: Samsung SSD 500GB, HDD 2TB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Mijn DP kabel is pas een maand oud (en ja, zat in de GPU port, ook anderen geprobeerd). HDMI werkt gewoon via mijn laptop, maar niet met mijn PC. Dus het probleem lijkt bij mijn PC te liggen.

Ik kon zelf geen losse kabeltjes of iets dergelijks vinden (zie foto's, oordeel zelf).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Va1Kno-r9AOTCS3MjjMenMo88W8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fRhfgyci56d6pTLrmUy4beYk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fccL9NIhL8GOQt_eK1D-PwyREDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9tNHmVDIgbwtxxQhnBaUWdOt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:10
Ik zou als eerst je voeding vervangen. Sowieso vind ik het verloopstukje van je videokaartaansluiting al merkwaardig. Daarnaast dateert je voeding uit begin 2010.

Dus een nieuwe voeding is sowieso geen overbodige luxe.

Als je graag weer een Seasonic wilt is deze zeker een aanrader: uitvoering: Seasonic Focus GX-650

Mocht na het vervangen van je voeding het probleem er nog steeds zijn, dan zal je stap voor stap hardware moeten uitsluiten.
Dus opstarten met 1 geheugen module, opstarten zonder HDD/SSD, andere CPU etc.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:54
uitvoering: FSP Hydro G Pro 650 watt is beter en een stuk goedkoper. Binnen 2 dagen in huis door Conrad.

Op welke BIOS versie draait het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scaevus
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-11-2023
Uszka schreef op woensdag 1 november 2023 @ 12:59:
uitvoering: FSP Hydro G Pro 650 watt is beter en een stuk goedkoper. Binnen 2 dagen in huis door Conrad.

Op welke BIOS versie draait het moederbord?
Goede vraag. Ik heb werkelijk geen idee want ik kan nu niet bij de BIOS. Ik geloof begin dit jaar nog nieuwe drivers e.d. had geïnstalleerd.

Bedankt voor de reacties, ik ga eerst beginnen met een nieuwe voeding.

[ Voor 7% gewijzigd door Scaevus op 01-11-2023 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommegekke1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11:28
Ik zou proberen om hardware onderdelen uit te sluiten.
Haal de GPU los en probeer eens met enkel de CPU (als deze een ingebouwde GPU heeft).
Haal de RAM sticks een los en duw ze opnieuw in de juiste slots, probeer ook eens met één enkele stick op te starten.