Microsoft stopt tijdelijk met door AI gegenereerde polls

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 23:26
Naast een dergelijk nieuwsartikel had geen poll moeten verschijnen en daarom onderzoekt Microsoft waarom dat toch is gebeurd,
Dat is niet hoe ik dat opvat. De originele quote is "A poll should not have appeared alongside an article of this nature, and we are taking steps to help prevent this kind of error from reoccurring in the future."

Mijn interpretatie hiervan is dat hij vind dat hier geen poll geplaatst had moeten worden (vanwege het onderwerp, niet zozeer dat het systeem dat had moeten voorkomen) en dat ze maatregelen willen nemen om een vergelijkbare situatie te voorkomen.

@arnoudwokke

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb je zin 3x gelezen en ik zie het verschil nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Zoals het nu in het tweakers nieuwsartikel staat lijkt het er mijns inziens meer op alsof er één of andere technische maatregel was die dit had moeten voorkomen, terwijl de originele quote meer lijkt te doelen op morele problemen, dus niet zozeer technisch.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat ik er een nuance in lees die er niet is. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-11-2023 08:39 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zie ik helemaal niet in de tekst. Hooguit het 'onderzoek' is een vrije vertaling. De rest is behoorlijk letterlijk:

1. A poll should not have appeared alongside an article of this nature
2. Naast een dergelijk nieuwsartikel had geen poll moeten verschijnen

Ik had het zelf niet beter kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Als er 'zou' gebruikt was i.p.v. 'had' dan was de vertaling perfect geweest, maar de tweede deel van de vertaling is dus wel incorrect. Ze gaan niet onderzoeken, ze gaan maatregelen nemen, wat dus impliceert dat ze dat eerst niet deden, of in ieder geval minder goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 01-11-2023 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*. Dit voegt niks toe.

[ Voor 74% gewijzigd door rens-br op 01-11-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:05

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Iets anders, maar wel in dit artikel:
De poll had wel een label 'Insights by AI', maar het was desondanks niet voor iedere lezer duidelijk dat Microsoft de poll met hulp van kunstmatige intelligentie erbij had gezet.
In het screenshot staat 'Insights from AI', dus niet by.
Pagina: 1