Ubiquiti U6+ op inbouwdoos bevestigen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:20
Hallo Tweakers,

Ik heb onlangs mijn tweede Ubiquiti access point aangeschaft. De U6+.
De eerste hangt netjes aan het plafond. Hierbij kon ik middels twee schroeven het plastic bevestigingsplaatje monteren.

Het tweede access point komt verticaal tegen een gipswandje te hangen. Deze UTP-kabel komt uit in een standaard inbouwdoos. Het plastic bevestigingsplaatje past met de schroeven precies op de bevestigingsdoos, alleen zit de UTP-kabel dan in de weg.

Zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QnF-pu02bq-JSDnjNC7DxUZLkgE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXZy4SxOPFBz4pY6dlR7zynj.jpg?f=fotoalbum_large

De meest subtiele oplossing die ik nu kan bedenken is om vanaf het onderste schroefgat van het bevestigingsplaatje een uitsparing te maken middels een klein ijzerzaagje en wat schuurpapier. Echter, helemaal netjes is dit niet. En niet handig, stel ik moet de access point ooit anders bevestigen.

Op de website van Ubiquiti kon ik echter geen andere mount vinden om dit op te lossen. Bestaat dit? Het lijkt mij dat je een Ubiquiti access point gewoon verticaal moet kunnen bevestigen. De Pro access points hebben een wat luxer metalen plaatje met meer schroefgaten maar die bestaat niet voor de kleine U6+ naar mijn weten.

Tips en suggesties zijn welkom! _/-\o_

Beste antwoord (via DedSec85 op 01-11-2023 21:47)

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Precies het hapje er uit zagen wat je zelf al had bedacht. Zo doe ik ze ook altijd monteren op de inbouwdozen.

Snap het design ook niet, maar het werkt er niet minder om. Je kan immers toch maar 2 schroefgaten gebruiken 7(8)7

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Precies het hapje er uit zagen wat je zelf al had bedacht. Zo doe ik ze ook altijd monteren op de inbouwdozen.

Snap het design ook niet, maar het werkt er niet minder om. Je kan immers toch maar 2 schroefgaten gebruiken 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Als er OSB achter het gips zit dan kun je het eenvoudig iets verschoven met een tweede schroefje vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twu
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21-09 15:40

twu

Waarom had je niet de U6 In Wall gekocht voor tegen de wand? Volgens mij was dat ook beter voor het signaal als je deze verticaal monteert.