Toon posts:

Aanhoudende hacker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een windows machine (Win ME) met een chello kabelmodem en zoneAlarm Pro firewall

Ik had hier een tijd terug een webserver opstaan, maar een maand of 3 geleden kreeg ik regelmatig rare url's in mijn log, zoiets als:

[url="http://172.93"]http://172.93[/url].xxx.xxx/default.ida?xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx%u9090%u6858%ucbd% (en nog veel meer asci)%9090=a

Dit leek me een poging om iets te forceren. Elke keer werdt dit gedaan vanaf een ander ip adres, na controle met whois bleek vaak uit china.
Daarna is hij verder gegaan met ip-adressen die veel leken op mijn eigen IP-adres. (volgens een kennis probeert hij in mijn range te komen zodat hij in mijn computer kan).

Na een paar van deze pogingen heb ik poort 80 dicht gegooid(in zonealarm)

maar nu 3 maanden later krijg ik nog steeds om het kwartier( soms half uur, soms 10 min) alerts van (waarschijnlijk) dezelfde gast.

Ik krijg nu naast tcp ook udp, netbios, en icmp-unreachable meldingen
Hij komt niet door mijn firewall heen, dus op zich geen probleem. Maar ik wil ook niet wachten totdat het hem wel lukt.

Wat kan ik doen om van hem af te komen.
Hoe kom ik bijvoorbeeld aan zijn echte ip-adres.

Het rare is dat ik sinds een maand een nieuwe computer heb, met een andere netwerk kaart, en een nieuw ip-adres. Maar toch heeft hij me terug gevonden. (Komt dit doordat hij ziet dat ik een firewall gebruik(en misschien een van de weinige ben?)

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

Pobeer is met neo trace hem op te zoeken. stuur maar een icq-tje.

EN huh ik weet uit eigen ervaring dat chello een active beleid hiertegen voort dus stuur een mailtje naar abuse@chello.nl met de klacht en je attack list.

Lekker zijn is een gave :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:45
Op woensdag 05 september 2001 20:33 schreef lordspacie het volgende:
Pobeer is met neo trace hem op te zoeken. stuur maar een icq-tje.

EN huh ik weet uit eigen ervaring dat chello een active beleid hiertegen voort dus stuur een mailtje naar abuse@chello.nl met de klacht en je attack list.
Ja, maar dan moet wel de hacker bij Chello zitten. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
das gewoon een 'code-red' aanval.. is vrij normaal, heb ik zon beetje 80x op een dag op mijn webserver, hoef je je dus geen zorgen om te maken,

wel ff zorgen dat je je www server patches (mocht je iis 4.0/5.0 gebruiken)

A wise man's life is based around fuck you

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 16:28

Thrillseeka

Let love rule

Op woensdag 05 september 2001 20:34 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet wel de hacker bij Chello zitten. :)
nee ik had iemand van een world online toestand en die hield wel op na twee dagen van het mailtje.

Btw hij was toen al 4 maanden bezig.

Kan natuurlijk ook toeval zijn maar goed.

Lekker zijn is een gave :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:44
dit is codered man.....

geen hacker!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit is rond uit de mooiste X-Files complot theorie die ik in tijden gelezen heb ...
:+

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1