Energielabel sociaal huurhuis vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Natte vinger inschatting: Ja, glas vervangen kan helpen om energielabels omhoog te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:22
Jij mag alleen helemaal niets doen aan het huis zonder toestemming.

Dus wat je zegt is inderdaad mogelijk, maar wellicht komen ze zelf met een plan om dit te fixen.

Worst case krijg je +€7.000 vergoeding voor verplicht verhuizen en weer urgentie.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Bschnitz schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:57:
Jij mag alleen helemaal niets doen aan het huis zonder toestemming.

Dus wat je zegt is inderdaad mogelijk, maar wellicht komen ze zelf met een plan om dit te fixen.

Worst case krijg je +€7.000 vergoeding voor verplicht verhuizen en weer urgentie.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:22
Deel je angsten eens met de woningbouw, dat zal toch echt de eenige partij zijn die je hier gerust over kan stellen.

Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat ze een huis uit +-1950 gaan slopen. Maar 2030 is nog ver weg....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:46
Ik kan me niet voorstellen dat men nu in nieuwe kozijnen investeert, als er plannen zijn om de boel op korte termijn te slopen.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
https://www.gelderlander....-slaat-het-door~a6efeb8f/

Karakteristieke Nederlandse panden verdwijnen in rap tempo door sloopzucht onder het mom van verduurzaming. Daarvoor waarschuwen erfgoedinstanties. Zij zien het in veel steden misgaan. ,,Als we nu te kort door de bocht gaan, krijgen we daar later spijt van.’’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:59
Ik zou ze inderdaad maar eens bellen. Weet niet hoeveel jaar je nog voor je hebt, maar 2030 is toch sneller dan je zou denken.
Woon je alleen in een huis van 150m2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
kx22 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:30:
Ik zou ze inderdaad maar eens bellen. Weet niet hoeveel jaar je nog voor je hebt, maar 2030 is toch sneller dan je zou denken.
Woon je alleen in een huis van 150m2?
Ik had ze al gebeld toen de brief over die asbest controle kwam, maar kreeg er niks uit.

Hah hah nee m'n huis is nog niet de helft 😉
Alle huizen hier die ooit zijn verkocht zijn dan ook flink uitgebouwd. En hopelijk ook wat geluidsisolatie want oef... En dan heb ik nog maar aan 1 kant buren 👀
M'n vorige huis was uit 1913 met houten vloeren en 2 kanten buren, daar had ik minder contactgeluidsoverlast 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twix121
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 10-05 08:20
Ik wil graag je huis en tuin wel eens zien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:31
Erg lang verhaal voor 1 concrete vraag,waarvoor het antwoord overigens ook eenvoudig te googelen is.

Ja, kozijnen en (eigenlijk vooral) glas zijn van invloed op het energielabel

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:35
nvt

[ Voor 98% gewijzigd door mr_evil08 op 05-11-2023 15:49 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-09 10:59
Ik kan me voorstellen dat je stressklachten hebt. Er is toch nergens een concreet plan jou uit je woning te zetten?

Er is een controle geweest. Het schijnt dat de vensterbanken worden vervangen. Wellicht worden de ramen meegenomen vanwege het energielabel. Je neemt aan dat ook de ramen worden vervangen en misschien de vensterbanken. Dat heb je deels via via opgevangen. Vervolgens heb je het over een overbuur die het huis niet mag/kan kopen en haal je een zeer algemeen nieuwsartikel aan.

Nergens staat dat ze je huis slopen. Nergens staat dat jij er uit moet. Daar hoef je je nu dus echt geen zorgen over te maken ;)

Je wilt dat ze de huizen opkrikken naar een hoger energielabel. Begrijpelijk. Maar vervolgens, wanneer ze de kozijnen willen vervangen, begin je te miepen over het feit dat je vensterbankje er nog als nieuw uit ziet. Huh? 8)7

Natte vinger: ja, nieuw glas en kozijnen helpt.

Nog een natte vinger: het feit dat ze deze verbouwingen overwegen geeft al aan dat ze (nog) geen concrete sloopplannen hebben.

Ik zou zeggen: ga genieten van je tuintje, de diertjes om je heen en je fijne huis. Als er verbouwplannen (of zelfs sloopplannen) zijn dan hoor je dat vanzelf. Als jij jezelf al deze misschiens, mitsen, maren en geruchten blijft aanpraten dan kun je net zo goed meteen verhuizen: de stressklachten heb je dan al zelf jarenlang veroorzaakt :-( .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:19
Bschnitz schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:06:
Deel je angsten eens met de woningbouw, dat zal toch echt de eenige partij zijn die je hier gerust over kan stellen.

Persoonlijk kan ik me niet voorstellen dat ze een huis uit +-1950 gaan slopen. Maar 2030 is nog ver weg....
Er worden regelmatig nieuwere huizen gesloopt.
Die wederopbouw huurwoningen werden snel en goedkoop uit de grond gestampt en hebben zo langzamerhand ofwel een grondige renovatie nodig, ofwel plat en nieuw bouwen. Bij twee van de woningen waar ik heb gewoond is dit al gedaan.

Renoveren van een huur-wijk is veel gedoe met bewoners. Met een stadsvernieuwingsurgentie + verhuisvergoeding de mensen laten verhuizen is meestal minder gedoe. En gedoe kost geld...
Daarnaast zijn de wijken vaak nog wel ruim opgezet met grote tuinen. Opnieuw beginnen in zo'n wijk en de woningcorporatie kan de boel aardig verdichten. Paar appartementen er tussen, of waar nu ook al appartementen staan een extra woonlaag bouwen en de corporatie realiseert zo een toename van woningen van 20-30% (of nog meer) zonder dat ze extra bouwgrond nodig hebben.
Want bouwen kan nog wel enigszins betaalbaar. De grond is echter veel te duur, zeker voor sociale woningbouw.

Het voordeel van TS is dat er in de straat een deel van de woningen verkocht is. Als de woningcorporatie niet meer alle woningen in bezit heeft, kunnen zij niet meer integraal de hele straat/wijk platgooien om te gaan verdichten. En met de koophuis bewoners die natuurlijk hun huisje niet laten slopen en lekker blijven zitten, wordt sloop+nieuwbouw van de huurwoningen in de straat ook ineens véél meer gedoe. Zeker in geval de woningcorporatie wil verdichten. Want dan krijg je eindeloze bezwaarprocedures vanuit de bewoners die nog wel in de straat blijven wonen.

Maar als de woningcorporatie nu overweegt om in nieuwe kozijnen te investeren, dan zal sloop waarschijnlijk niet op de agenda staan.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het zou kunnen dat de vensterbanken van eternit zijn met hechtgebonden asbest als je er niet in zaagt niet zo'n probleem. Kozijnen en dubbelglas vervangen kan ligt eraan hoe oud het is, als het energielabel beter wordt mogen ze ook meer huur vragen.
Pagina: 1