Beste Tweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn eerste custom PC gaan bouwen. De PC zal vooral gebruikt worden voor gamen (Warzone / Call of duty en emuleren van switch games). Daarnaast wil ik de PC ook gebruiken voor mijn werk (programmeren en draaien van Docker, virtualisatie).
Shooters zal ik denk ik op 1440p draaien, mogelijke wat andere games op 4k.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2000 voor een feature proof systeem of 1500 als ik beter een goedkopere kaart kan pakken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Goede 1440p high refresh rate
- Mogelijkheid om er goed op te kunnen werken (programmeren en draaien van virtualisatie software)
- Genoeg opslagruimte voor spellen en het opslaan van films (zodat ik met plex kan streamen)
- Wifi & Ethernet
- Bluetooth
- Liefst een vrij stille PC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee (als het maar goed bij elkaar past).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie hierboven.
Oja, het liefst geen RGB, dat hoeft van mij allemaal niet.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag jullie advies op de bovenstaande lijst. Ik ben benieuwd of het een systeem is die redelijk feature proof is en niet overkill voor wat ik ermee wil doen.
Mijn eerste opzet (zit nu wel een flinke videokaart in, ik zou ook de 7800xt nog overwegen of Nvidea als dat beter is).
Groet,
Nozer
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn eerste custom PC gaan bouwen. De PC zal vooral gebruikt worden voor gamen (Warzone / Call of duty en emuleren van switch games). Daarnaast wil ik de PC ook gebruiken voor mijn werk (programmeren en draaien van Docker, virtualisatie).
Shooters zal ik denk ik op 1440p draaien, mogelijke wat andere games op 4k.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 2000 voor een feature proof systeem of 1500 als ik beter een goedkopere kaart kan pakken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Goede 1440p high refresh rate
- Mogelijkheid om er goed op te kunnen werken (programmeren en draaien van virtualisatie software)
- Genoeg opslagruimte voor spellen en het opslaan van films (zodat ik met plex kan streamen)
- Wifi & Ethernet
- Bluetooth
- Liefst een vrij stille PC
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee (als het maar goed bij elkaar past).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie hierboven.
Oja, het liefst geen RGB, dat hoeft van mij allemaal niet.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag jullie advies op de bovenstaande lijst. Ik ben benieuwd of het een systeem is die redelijk feature proof is en niet overkill voor wat ik ermee wil doen.
Mijn eerste opzet (zit nu wel een flinke videokaart in, ik zou ook de 7800xt nog overwegen of Nvidea als dat beter is).
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-14600KF Boxed | € 319,90 | € 319,90 |
1 | Moederborden | MSI MAG B760 TOMAHAWK WIFI | € 199,- | € 199,- |
1 | Videokaarten | ASRock AMD Radeon RX 7900 XTX Phantom Gaming 24GB OC | € 979,- | € 979,- |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 129,- | € 129,- |
1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer II 360 | € 105,60 | € 105,60 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold v2 | € 114,50 | € 114,50 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.976,- |
Groet,
Nozer