Verlichting gaat niet meer aan, Novy 6831 plafondunit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijscamp
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-04 11:26
Mijn vraag
Sinds een aantal weken werken de ledspotjes van mijn afzuigunit niet meer. Ze gaan kort aan en doven dan snel (zie filmpje)

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
NOVY 6831 defect lights

Iemand hier toevallig ervaring wat de oorzaak zou kunnen zijn? De afzuiging werkt nog wel zonder problemen.
Helaas is hij net buiten de garantie...

Beste antwoord (via matthijscamp op 03-03-2024 14:20)

• Threepwood
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-04 14:46
Waarschijnlijk heb jij dit al opgelost. Maar voor diegene die hier ook via Google zijn gekomen.

Ik had hetzelfde probleem. De centrale module, waar ook de LED driver in zit, vervangen hielp niet. Uiteindelijk bleek dat één van de LEDs defect was.

In de handleiding staat hoe je de kapjes loshaalt waar de LED-units in zitten. Iedere LED-unit bevat twee LEDs, één voor warm wit en één voor koel wit licht. Je hebt dus per LED-unit een reserve LED om mee te testen. Je kunt tussen de LEDs wisselen door het stekkertje waarmee de LED-unit zit aangesloten om te prikken naar de andere twee pinnetjes. Volgens de handleiding moet de afzuigkap vooraf aan deze handeling spanningsloos worden gemaakt. Door bij iedere LED-unit stuk voor stuk de andere LED aan te sluiten en tussendoor te testen kom je er achter welke LED-unit je moet vervangen.

Alle vier de LED-units moeten aangesloten zijn. Anders gaan er sowieso geen verlichting branden. Dus alles afkoppelen en per stuk testen werkt niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:06

Freakie1NL

Grote Baas

De afzuigkap zelf met 230 volt zijn aangesloten. De leds zijn waarschijnlijk 12 of 24 volt. Ergo een transformator. Mijn vermoeden op basis van je beelden dat hier iets mee is. Zou daar beginnen met onderzoeken. Als kan even doormeten.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Threepwood
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-04 14:46
Waarschijnlijk heb jij dit al opgelost. Maar voor diegene die hier ook via Google zijn gekomen.

Ik had hetzelfde probleem. De centrale module, waar ook de LED driver in zit, vervangen hielp niet. Uiteindelijk bleek dat één van de LEDs defect was.

In de handleiding staat hoe je de kapjes loshaalt waar de LED-units in zitten. Iedere LED-unit bevat twee LEDs, één voor warm wit en één voor koel wit licht. Je hebt dus per LED-unit een reserve LED om mee te testen. Je kunt tussen de LEDs wisselen door het stekkertje waarmee de LED-unit zit aangesloten om te prikken naar de andere twee pinnetjes. Volgens de handleiding moet de afzuigkap vooraf aan deze handeling spanningsloos worden gemaakt. Door bij iedere LED-unit stuk voor stuk de andere LED aan te sluiten en tussendoor te testen kom je er achter welke LED-unit je moet vervangen.

Alle vier de LED-units moeten aangesloten zijn. Anders gaan er sowieso geen verlichting branden. Dus alles afkoppelen en per stuk testen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijscamp
Threepwood schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 12:03:

Heel eerlijk stond dit nog op mijn (iets te lange) lijst met klusjes die ik nog op moest pakken, maar na deze reactie gelijk gedaan en binnen 5 minuten gefixt zonder kosten!
Bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z3R0X
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-12-2024
Dag...

En heeft de afzuigkap het nog lang goed gedaan, door het wisselen van licht kleur.

Ik zelf heb ook dat de afzuigkap ineens aangaat (de verlichting). Module vervangen. Verlichting op de andere stekkers gezet. Half uur heel.blij geweest hij deed het weer. Maar helaas gaan de lampjes weer vanzelf branden.

Wat kan er nu nog aan de hand zijn?

Zeer benieuwd naar uw ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijscamp
Z3R0X schreef op zondag 23 juni 2024 @ 10:31:
Dag...

En heeft de afzuigkap het nog lang goed gedaan, door het wisselen van licht kleur.

Ik zelf heb ook dat de afzuigkap ineens aangaat (de verlichting). Module vervangen. Verlichting op de andere stekkers gezet. Half uur heel.blij geweest hij deed het weer. Maar helaas gaan de lampjes weer vanzelf branden.

Wat kan er nu nog aan de hand zijn?

Zeer benieuwd naar uw ervaring.
Mijn afzuigkap doet het nog steeds na deze aanpassing.
In het begin heb ik wel een soortgelijk probleem gehad dat de afzuigkap spontaan aan en uit ging. Toen bleek dat de buren precies dezelfde kap hadden hangen en onze afstandsbedieningen stonden op hetzelfde kanaal.
Dit kanaal heb ik toen aangepast en daarna nooit meer problemen mee gehad, wellicht dat dit voor u ook de oplossing is?
YouTube: Frequentie wijzigen afstandsbediening Novy dampkap

[ Voor 6% gewijzigd door matthijscamp op 24-06-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.vanorsouw
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 02-12-2024
goedemorgen,

bij mijn novy plafond unit zijn alle vier de lampjes ineens gestopt en de afzuiging werkt nog prima.

wat kan dit zijn??

mvgr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luinge
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-04 09:18
Bij mij stopten ook plotseling alle 4 de lampjes. Dan is er blijkbaar 1 stuk en gaat er geen enkele meer aan. Verolgens 1 voor 1 op een andere kleur gezet tot het weer werkte. De laatste die je omsteekt is dus defect. Rest weer terug naar mijn originele kleur en alles werkt weer!
Pagina: 1