Kan het kwaat als een USB stick continu ingestoken is?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:29

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Mijn vraag, kan het kwaat als een USB stick continu ingestoken is? Ik heb namelijk een USB 3.0 128 GB van Philips in mijn smart TV gedaan, daar staan zeg maar wat opnames uit die we soms terug willen kijken, maar de led verlichting van de USB stick blijft branden en nu is mijn vraag kan het kwaad dat USB stick continu stroom blijft houden? Of kan ik hem beter uitrekken en telkens insteken als ik hem nodig zou hebben?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Beste antwoord (via Linksquest op 31-10-2023 20:05)

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Een USB stick lijkt me geen enkel probleem. Ik heb al jaren een 2,5" HDD aan de USB van m'n TV hangen en daarvoor diezelfde HDD aan een Humax decoder. Ook voor opnemen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je de stick er in laat zitten, kan er in de connector geen stof cq. vuil in ophopen. Je zal die stick ook niet snel kwijtraken als je die in de TV laat zitten. Misschien een stuk zwart duct tape over het lampje van je stickie plakken zodat je de led verlichting wat minder opvalt ofzo ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
De Led verlichting stoort ons niet, zien we toch niet en zo fel is hij niet, maar de vraag is alleen of het geen kwaad kan, omdat de USB stick 24/7 in de stroom zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:56
Tja, wat is 'kwaad' (met een 'd')? Iets wat je veel gebruikt zal sneller slijten dan iets wat je weinig of niet gebruikt.

Maar we hebben het hier over een USB-stick van 128GB. Voor letterlijk minder dan €10 heb je al een nieuwe. Dus gewoon niks van waarde erop zetten waar je geen backup van hebt, en dan is er niks aan de hand.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Hahn schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:06:
Tja, wat is 'kwaad' (met een 'd')? Iets wat je veel gebruikt zal sneller slijten dan iets wat je weinig of niet gebruikt.

Maar we hebben het hier over een USB-stick van 128GB. Voor letterlijk minder dan €10 heb je al een nieuwe. Dus gewoon niks van waarde erop zetten waar je geen backup van hebt, en dan is er niks aan de hand.
Ik heb voor nu besloten hem in een bakje naast de TV te leggen, is letterlijk maar even insteken om hem te gebruiken, toch bedankt voor de advies.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Een USB stick lijkt me geen enkel probleem. Ik heb al jaren een 2,5" HDD aan de USB van m'n TV hangen en daarvoor diezelfde HDD aan een Humax decoder. Ook voor opnemen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gewoon erin laten zitten lijkt me de betere optie dan 'm eruit halen. Zeker als je 'm niet veilig verwijdert is de kans op datacorruptie groter, als dat je 'm gewoon laat zitten.

Maar onder de streep maakt het waarschijnlijk heel weinig uit als je er geen rare dingen mee doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Hou er rekening mee dat een televisie geen enkel fouttolerant protocol heeft en alleen de (data op de) USB-stick kan gebruiken. Het advies hierboven om dus een backup te habben van alles wat op die stick staat wat je niet kwijt wil raken, is een goed advies.
Een USB-stick die je niet gebruikt verbruikt nauwelijks energie, dus lekker in je TV laten zitten, dan krijg je ook geen fouten door onveilig verwijderen.
En tegen dat LED-je (als het te fel is) helpt een stukje zwarte isolatietape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Laatst online: 11:07

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Kan geen kwaad. In mijn voormalige baan bij een appontwikkelaar hadden we testportals die via USB geïnstalleerd werden. Die sticks zaten jaren in de tv's zonder ooit een probleem.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Linksquest schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:00:
Mijn vraag, kan het kwaat als een USB stick continu ingestoken is? Ik heb namelijk een USB 3.0 128 GB van Philips in mijn smart TV gedaan, daar staan zeg maar wat opnames uit die we soms terug willen kijken, maar de led verlichting van de USB stick blijft branden en nu is mijn vraag kan het kwaad dat USB stick continu stroom blijft houden? Of kan ik hem beter uitrekken en telkens insteken als ik hem nodig zou hebben?
het kan geen kwaad, maar zou wel back-up maken omdat de kwaliteit van deze stick die jij aangeeft niet te best is. Ikzelf vind die kleine sticks van Sandiks het fijnst, die stoot je ook niet aan als je achter je TV gaat schoonmaken oid.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1