Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyuuni
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-05 22:08
Hoi!

Ik kom deze (te) goede aanbieding tegen op de Duitse Amazon:
https://www.amazon.de/-/n...&s=merchant-items&sr=1-23

Toevallig opzoek naar een macro lens, dus dit heeft natuurlijk mijn interesse opgewekt. Voor beeldvorming; Die lens gaat 2e hands nog voor €750,-

Nu is de zaak/store die hem verkoopt, FarbenLöwe (een Duits verf-merk), slecht beoordeeld met een rating van zo'n 65%. Veel reviews melden dat dingen incompleet of onjuist zijn, te laat aankomen, minder hebben gekregen dan besteld, en een aantal dat dingen gewoon niet aangekomen zijn. Een paar positieve ervaringen, waarvan de meesten van 'Amazon Kunde' (Amazon klant) zijn. Ik gok dat dit bots zijn. Hij heeft veel dingen te koop staan met prijzen die ver onder een normale aanbieding liggen (zelfs onder 2e hands markt prijzen). Alle bellen doen dus rinkelen dat het een oplichter of anders fraudieus is.

Heeft iemand ervaring met zulke Amazon praktijken?

Mijn vraag achter de vraag is eigenlijk; Zou het nog de moeite waard zijn om dit toch nog te proberen, of moet ik mijn bubbel even lekprikken en dit gewoon laten vliegen?

Ik weet het eigenlijk wel, helemaal nu ik het even opgeschreven heb. Ik merk dat ik te graag wil dat dit geweldige deal is. Eigenlijk heb ik iemand nodig die me even weer de realiteit in trekt... Toch ben ik wel benieuwd of iemand ervaring heeft met dit soort praktijken!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:35
Zijn zo vaak van die fake verkopers op Amazon die bieden dan allerlei producten aan voor ongelofelijke prijzen, dus inderdaad te mooi om waar te zijn zonde om je tijd daar aan te verdoen. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niekvl
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14:55

Niekvl

QBased

Als iets te mooi om waar te zijn, dan is dat ook zo.
Ik zou mijn geld er niet op wagen, hoe mooi het aanbod ook is.

Niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:37

dragonhaertt

@_'.'

Ik zie het aanbod waar je het over hebt niet.
Dus je bent óf te laat, óf het was te mooi om waar te zijn.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:41
Ik kan niet meer zien wat hij kostte, maar Coupert kwam met deze naar voren: https://foto-woehrstein.d...-8-macro-g-oss?ref=google

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:03

pinda powerrr

Slow down...

Ik zie een prijs van €929 en dan kan je een voucher van €100 korting eraan koppelen.

Dispatches from Amazon
Sold by Amazon

Dus je geld krijg je wel terug als het alsnog fake is.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyuuni
Bedankt voor alle reacties! Op het moment van schrijvens stond hij er voor €470 op. Wat al gezegd werd, waarschijnlijk veel te mooi om waar te zijn.

Ik heb zijn profiel nog in mijn geschiedenis staan. Als ik nu naar zijn storefront ga, zijn er geen resultaten. Ik denk dat hij neer gehaald is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:30
Ik heb dit ook wel eens gezien voor een duurdere oven die ik wilde kopen. (Toen ook Amazon.de).

Maar wat schiet de verkoper hier mee op? Amazon heeft A tot Z garantie, ik kan me niet voorstellen dat Amazon de oplichters betaald voordat de klanten helemaal happy zijn en de producten hebben.

Als je buiten Amazon om geld overmaakt is het enige risico wat ik zie, maar daar wordt zo voor gewaarschuwd dat je wel een enorme pannenkoek bent als je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
Kyuuni schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:58:
Bedankt voor alle reacties! Op het moment van schrijvens stond hij er voor €470 op. Wat al gezegd werd, waarschijnlijk veel te mooi om waar te zijn.

Ik heb zijn profiel nog in mijn geschiedenis staan. Als ik nu naar zijn storefront ga, zijn er geen resultaten. Ik denk dat hij neer gehaald is :)
Als ik op je link in de op klik kom ik op die pagina en kost die 730 dus de pagina bestaat nog wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyuuni
peter13579 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:57:
Ik heb dit ook wel eens gezien voor een duurdere oven die ik wilde kopen. (Toen ook Amazon.de).

Maar wat schiet de verkoper hier mee op? Amazon heeft A tot Z garantie, ik kan me niet voorstellen dat Amazon de oplichters betaald voordat de klanten helemaal happy zijn en de producten hebben.

Als je buiten Amazon om geld overmaakt is het enige risico wat ik zie, maar daar wordt zo voor gewaarschuwd dat je wel een enorme pannenkoek bent als je dat doet.
Dit is ook exact waarom ik twijfelde! Het is niet dat ik mijn geld niet terug krijg als mij niks verstuurd wordt, of als het onjuist is. Ik durf niet te zeggen hoe Amazon uitbetaald naar verkopers, maar misschien dat hij op een quick buck hoopte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyuuni
Toerq schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:17:
[...]

Als ik op je link in de op klik kom ik op die pagina en kost die 730 dus de pagina bestaat nog wel
Je hebt gelijk! Ook als ik in zijn store kijk, is hij weer gevult. Hij is dus weer terug, maar met geloofwaardigere prijzen. Misschien wordt je offline gehaald als je teveel reports krijgt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:30
Kyuuni schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:22:
[...]

Dit is ook exact waarom ik twijfelde! Het is niet dat ik mijn geld niet terug krijg als mij niks verstuurd wordt, of als het onjuist is. Ik durf niet te zeggen hoe Amazon uitbetaald naar verkopers, maar misschien dat hij op een quick buck hoopte?
Was bij mij toen ook, zelfs de klantenservice gebeld: Is dit te vertrouwen? Toen vond de klantenservice dat ik niet zo moeilijk moest doen, het staat online en er zijn geen meldingen binnen gekomen van de leverancier dus je kunt gewoon bestellen.

Die avond dacht ik: ik bestel gewoon maar toen was de aanbieding al offline....

Je kunt een gokje wagen. In het ergste geval wat discussie om je geld terug te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyuuni
peter13579 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:23:
[...]

Was bij mij toen ook, zelfs de klantenservice gebeld: Is dit te vertrouwen? Toen vond de klantenservice dat ik niet zo moeilijk moest doen, het staat online en er zijn geen meldingen binnen gekomen van de leverancier dus je kunt gewoon bestellen.

Die avond dacht ik: ik bestel gewoon maar toen was de aanbieding al offline....

Je kunt een gokje wagen. In het ergste geval wat discussie om je geld terug te krijgen
Zeer goed punt, maar helaas staat hij al niet meer voor die prijs erop. Nogsteeds een prima prijs, maar dan haal ik hem toch liever 2e hands op om die discussies te voorkomen. Maar voor de volgende keer als ik zo'n deal tegen kom... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:23
peter13579 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:57:

Op bol gebeurt dit, of gebeurde dit, ook soms net aan het einde van de maand. Bol keert altijd rond de 4e uit, als je aangeeft verzonden te hebben.

Even registreren, populaire items voor de helft van de prijs aanbieden. Geld vangen, nooit leveren en weg ben je.

Denk dat Amazon soortgelijk werkt. Denk echter ook dat beide platforms inmiddels maatregelen hebben genomen door bijvoorbeeld een vertraging te hanteren op uitbetaling van nieuwe verkopers.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Pagina: 1