8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Idd waarom zou je het terug sturen als het product verder compleet en in orde is.YakuzA schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:43:
Maar je product is dus (mogelijk) niet beschadigd?
Waarom zou je die dan terug willen sturen?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Omdat ik die discussie met webwinkel niet wil aangaan. Normaal doe ik niet zó moeilijk, maar als het er een gat in de verpakking is kan er net zo goed een zakje met schroefjes pleite zijn, en weet ik dat niet. Ik vind dat ik toch op zijn minst een dichte verpakking mag verwachten.YakuzA schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:43:
Maar je product is dus (mogelijk) niet beschadigd?
Waarom zou je die dan terug willen sturen?
[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2023 14:59 ]
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Daarom zit er ook een doos omheen.
Eerst de inhoud dus even controleren voordat je moeite om niets doet.
De keer dat ik een beschadiging meldde bij webwinkel (verkoper via het platform van webwinkel, niet fulfillment door webwinkel) gaf men aan dat een omdoos vereist is tenzij de verzender aan kan geven/tonen dat de originele door verzendwaardig is.
[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2023 15:00 ]
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2023 15:00 ]
Dat is onderdeel van altijd mogen retourneren. En ja, dan mag jij inderdaad ook iets retourneren wat verder prima is, maar is het niet heel veel makkelijker gewoon die doos nu open te maken, je hebt de foto er al van (neem ik aan), en te kijken of alles erin zit en in welke staat?psy schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:55:
Het feit dat die tweede zegel domweg ontbreekt doet mij vermoeden dat ik een product heb gekregen dat ook al een keer open is geweest. Sorry maar we hebben het hier over iets van 200 euro, ik ga dan niet laconiek doen. Ik heb betaald voor een nieuw product.
Ik had tijdje geleden een nieuwe bureaustoel gekocht. De bezorger wist mijn nummer niet te vinden, en heeft een tijd rondgesleept met dat ding. En je kan je voorstellen, een bureaustoel is redelijk gewicht, een bureaustoel in een grote doos is onmogelijk te tillen zo ongeveer. Het goede nieuws voor de bezorger: Toen hij mij had gevonden was er weinig doos meer over. Dus uiteraard paar fotos gemaakt, goed gekeken of alles erin zat, en verder ding in elkaar gezet en er blij mee zijn.
Nee, zulke producten worden bij webwinkel met korting verkocht. Dus die vlieger gaat niet op.Sissors schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:03:
[...]
Dat is onderdeel van altijd mogen retourneren. En ja, dan mag jij inderdaad ook iets retourneren wat verder prima is, maar is het niet heel veel makkelijker gewoon die doos nu open te maken, je hebt de foto er al van (neem ik aan), en te kijken of alles erin zit en in welke staat?
[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2023 15:00 ]
Zoja, prima! Zoniet, stuur hem retour.
Zit alles er in en ongebruikt zoals nieuw dan gewoon houden waarom moeite voor een puntgave doos die je waarschijnlijk toch weggooid.
Si vis pacem, para bellum
[ Voor 12% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2023 15:01 ]
Nou mijn vraag is alleen: "Wat zijn jullie ervaringen". Vandaar.Lexo schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:24:
Gewoon even contact opnemen met webwinkel is meer moeite dan een topic aanmaken?
[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2023 15:01 ]
Als dat bij het openen en controleren niet zo blijkt de zijn, kom je er gewoon uit met webwinkel.Ik heb betaald voor een nieuw product.
Zeker als je vaker bij hun koopt, zijn zij zeer makkelijk in dit soort dingen.
Dat webwinkel gigantisch makkelijk is en je er echt wel uitkomt. Neem anders gewoon contact op via de chat, en leg de situatie uit, en volg hun instructies, waarschijnlijk zeggen zij dat het allemaal prima is en goed komt, en dan heb jij dat digitaal op papier staan.Nou mijn vraag is alleen: "Wat zijn jullie ervaringen". Vandaar.
[ Voor 46% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2023 15:01 ]
Daar is de shopsurvey voor, of vergis ik me nu?psy schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:31:
[...]
Nou mijn vraag is alleen: "Wat zijn jullie ervaringen". Vandaar.
[ Voor 19% gewijzigd door DataGhost op 31-10-2023 15:31 . Reden: Shop weggehaald, doh ]
Had een keer een lego-doos als sinterklaaskado gekocht bij Amazon die in zo'n papieren zak verzonden was, die doos was best wel beschadigd.psy schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:31:
[...]
Gewoon teruggestuurd met als reden dat de doos beschadigd was en niet meer geschikt was als cadeau, geld teruggekregen en bij de Intertoys de doos opnieuw gehaald.
Maar goed.
Ik heb net even met webwinkel gebeld.
Daar werd me nog een optie aangeboden waar ik op in ben gegaan.
Product openmaken, snel controleren op beschadingen/incompleet. Heb ik gedaan met webwinkel aan de lijn. Ze boden me 60 euro korting aan.
[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 31-10-2023 15:02 ]
Ja dat had gekund.Barrycade schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:36:
Goh, dus je had dit ook als eerste kunnen doen en daarna even een positieve shop review kunnen typen hier. Maar fijn dat je een complete douche set hebt.
Maar ik kreeg die webwinkel niet te pakken, ik kwam niet door hun telefoonmenu heen. Moest drie nummers intikken, en bam, verbinding weg. En raakte enigzins gefrustreerd. En vroeg dus daarom hier dus om ervaringen.
En toen belde die webwinkel MIJ opeens terug. En werd het opgelost.
Maar blijkbaar vinden velen het nodig om hier de moraalridder te gaan uithangen wat ik jammer vind.
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Bij zwaar beschadigde dozen: Ja. Maar gewoon opengemaakte dozen worden vaak genoeg opnieuw verkocht. Als het netjes is teruggestuurd, zal het vaak genoeg als nieuw opnieuw verkocht worden. Want hij is nog nieuw.psy schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:04:
[...]
Nee, zulke producten worden bij [Mbr]webwinkel[/] met korting verkocht. Dus die vlieger gaat niet op.
Euhm, zeggen dat ik gewoon de doos had geopend om te kijken hoe hij eruit ziet, is nu al moraalridder spelen? Tja...psy schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:47:
[...]
Maar blijkbaar vinden velen het nodig om hier de moraalridder te gaan uithangen wat ik jammer vind.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
hoi
Op zich met verzenden neemt het natuurlijk minder plek in en de doos biedt meestal ook al wel genoeg bescherming.
Ik zou gewoon een foto van de doos maken voor ik hem open maak.
[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 31-10-2023 15:13 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Die keuze heb ik tegenwoordig vaak niet eens. Het wordt gewoon in de voortuin neergezet,ReVision. schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:09:
Als bij mij een doos flink beschadigd aankomt, dan neem ik hem al niet eens aan bij de deur. Dan zeg ik tegen de bezorger, is beschadigd stuur maar retour afzender. Dan is er ook direct geen discussie met de webshop want ik heb het product niet aangenomen.
Als een product bij mij voor de deur wordt gezet omdat ik er niet ben, dan geef ik het gewoon op als niet ontvangen. Er zijn genoeg andere mogelijkheden zoals bij de buren, afhaalpunt of gewoon volgende dag terugkomen. Ik ben daar echt heel resoluut in. Je zal zien hoe snel de chauffeurs daarmee stoppen.FirePuma142 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:16:
Die keuze heb ik tegenwoordig vaak niet eens. Het wordt gewoon in de voortuin neergezet,
hoi
Ik heb hier geen ervaring mee, accepteren bezorgers dat zomaar? En gaat dat altijd goed? Je hoeft bijna nooit te tekenen voor pakketjes dus ik vraag me af wat er gebeurt als een pakket toch op "bezorgd" komt te staan.ReVision. schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:09:
Als bij mij een doos flink beschadigd aankomt, dan neem ik hem al niet eens aan bij de deur. Dan zeg ik tegen de bezorger, is beschadigd stuur maar retour afzender. Dan is er ook direct geen discussie met de webshop want ik heb het product niet aangenomen.
Dat is waar, bij mij wordt het ook gewoon in de tuin gegooid (over de muur) als het thuis geleverd wordt (standaardinstellingen staan dat het naar een postpunt moet).FirePuma142 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:16:
[...]
Die keuze heb ik tegenwoordig vaak niet eens. Het wordt gewoon in de voortuin neergezet,
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Je bent niet verplicht om een pakketje aan te nemen, die mag je gewoon weigeren en dan moeten ze hem retour sturen. Kan soms wat vervelend zijn voor zo'n chauffeur, maar het komt gelukkig bijna nooit voor.psy schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:21:
Ik heb hier geen ervaring mee, accepteren bezorgers dat zomaar? En gaat dat altijd goed? Je hoeft bijna nooit te tekenen voor pakketjes dus ik vraag me af wat er gebeurt als een pakket toch op "bezorgd" komt te staan.
hoi
Been there, done that. Het interesseert ze niet. Er is wel eens een pre-order HTC Vive onverwacht verzonden terwijl ik op vakantie was. Die werd ook gewoon voor de deur gezet. Die is uiteindelijk door de bezorger weer opgehaald. Hoe dan ook, er staat een camera op de voortuin, dus in het geval van een vermist pakket kan ik prima aantonen dat niemand het heeft aangenomen.ReVision. schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:20:
[...]
Als een product bij mij voor de deur wordt gezet omdat ik er niet ben, dan geef ik het gewoon op als niet ontvangen. Er zijn genoeg andere mogelijkheden zoals bij de buren, afhaalpunt of gewoon volgende dag terugkomen. Ik ben daar echt heel resoluut in. Je zal zien hoe snel de chauffeurs daarmee stoppen.
"Gewoon"? Wat doe je dan met het pakket, laat je tot in de eeuwigheid buiten staan?ReVision. schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:20:
[...]
Als een product bij mij voor de deur wordt gezet omdat ik er niet ben, dan geef ik het gewoon op als niet ontvangen. Er zijn genoeg andere mogelijkheden zoals bij de buren, afhaalpunt of gewoon volgende dag terugkomen. Ik ben daar echt heel resoluut in. Je zal zien hoe snel de chauffeurs daarmee stoppen.
Je kan ook het pakket oppakken en een klacht indienen voor de volgende keer toch? Of gooi jij liever je nieuwe videokaart in de kliko uit principe?ReVision. schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:31:
Een week en daarna gaat het de kliko in.
Er zijn bij mij meerdere keren pakketten voor de deur gezet die vervolgens als ik thuis kom nergens terug te vinden zijn. Paar maanden geleden nog gehad met een bestelling van 225 euro bij de Intertoys. Klacht ingediend bij Intertoys, die laten onderzoek instellen bij DHL. DHL zegt is afgeleverd, maar weigerde verdere details te geven. Intertoys gaat daar in mee en ik krijg geen geld terug en geen nieuwe zending.jugger naut schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:55:
Je kan ook het pakket oppakken en een klacht indienen voor de volgende keer toch? Of gooi jij liever je nieuwe videokaart in de kliko uit principe?
Zelfs de keren dat ik bij DHL aangaf online ben niet thuis, graag afleveren bij afhaalpunt werd het gewoon voor mijn deur gezet. Dit is mij nu meerdere keren overkomen, ook een keer bij PostNL. Ik trap daar niet meer in.
hoi
Heb een jaartje geleden ook meegemaakt dat DHL een pakket had afgeleverd, alleen NIET aan ons.ReVision. schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:00:
[...]
Er zijn bij mij meerdere keren pakketten voor de deur gezet die vervolgens als ik thuis kom nergens terug te vinden zijn. Paar maanden geleden nog gehad met een bestelling van 225 euro bij de Intertoys. Klacht ingediend bij Intertoys, die laten onderzoek instellen bij DHL. DHL zegt is afgeleverd, maar weigerde verdere details te geven. Intertoys gaat daar in mee en ik krijg geen geld terug en geen nieuwe zending.
Zelfs de keren dat ik bij DHL aangaf online ben niet thuis, graag afleveren bij afhaalpunt werd het gewoon voor mijn deur gezet. Dit is mij nu meerdere keren overkomen, ook een keer bij PostNL. Ik trap daar niet meer in.
Ja, wat dan? Ik kan moeilijk alle huizen in de straat afgaan behalve de buren.
Maar dan moet je dus gaan "bewijzen" dat je het niet gekregen hebt, wat eigenlijk niet te bewijzen valt. Altijd lastig. Uiteindelijk heeft de webshop (ja dezelfde als waar dit topic over ging
ik zou die webshopnaam weghalen anders komt Yorinn weer met de bezem erdoor
Een omdoos zou ik ook willen. Soms wil je de doos compleet / onbeschadigd te hebben, zodat je wellicht het product kan doorverkopen met doos etc.
PSN: plexforce (ps4)
Verwijderd
Online bestellen doe ik al (bijna) niet meer maar soms kreeg ik ook de vraag of het ook zonder om-doos verstuurd mocht worden, hier heb ik voor bedankt want net zoals de inhoud ben ik ook zuinig op de originele doos zoals bij een Xbox, Switch of PlayStation
je mag een product (tenzij een hygiëne product of op maat gemaakt) altijd binnen 14 dagen retourneren. Een douchekop is zeker niet op maat gemaakt of een hygiëne product in die zin van het woord.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:38:
Ik vermoed dat niet iedereen op het filmpje heeft geklikt, want ik zou ook mijn bedenkingen hebben over de inhoud want op het controleren van de inhoud (zegel verbreken) daarmee verspeel je (soms) ook je recht op retourneren.
Jeetje, ik zou een pakhuis moeten afnemen als ik van alles de originele doos ga bewaren.Online bestellen doe ik al (bijna) niet meer maar soms kreeg ik ook de vraag of het ook zonder om-doos verstuurd mocht worden, hier heb ik voor bedankt want net zoals de inhoud ben ik ook zuinig op de originele doos zoals bij een Xbox, Switch of PlayStation
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik heb hem bekeken en zolang het product goed is is er weinig aan de hand zou met liefde voor elk pakket dat ik ontvang 25% korting krijgen voor een beschadigde doos.Verwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:38:
Ik vermoed dat niet iedereen op het filmpje heeft geklikt, want ik zou ook mijn bedenkingen hebben over de inhoud want op het controleren van de inhoud (zegel verbreken) daarmee verspeel je (soms) ook je recht op retourneren.
Online bestellen doe ik al (bijna) niet meer maar soms kreeg ik ook de vraag of het ook zonder om-doos verstuurd mocht worden, hier heb ik voor bedankt want net zoals de inhoud ben ik ook zuinig op de originele doos zoals bij een Xbox, Switch of PlayStation
En bewaar bar weinig dozen. Die van mijn Xbox is na enkele maanden overnachten in de schuur ook gewoon meegegaan met oud papier.
Niet iedereen hecht evenveel waarden aan een unboxing experience en is ook niet zo bang om kapot product terug te sturen.
Mijn ervaring met deze webwinkel is dat ze werkelijk nooit moeilijk doen en altijd klaar staan om shit op te lossen, zeker als het om dit soort zaken gaat.psy schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:31:
[...]
(wellicht dat ze soepeler zijn bij premium klanten, geen idee)
[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 14-11-2023 09:56 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
nooitVerwijderd schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:38:
...want op het controleren van de inhoud (zegel verbreken) daarmee verspeel je (soms) ook je recht op retourneren.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.