Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Mijn vrouw is de afgelopen twee haar vaak uitgevallen door dat ze ontstekingen gerelateerd aan nierstenen had.

De werkgever heeft in die twee jaar in die twee jaar nog nooit iets in gang gezet mbt de arbo arts.

De ziekte perioden duurde soms weken soms langer maar inmiddels is ze weer aan het werk sinds deze week en zijn de nierstenen eindelijk allemaal verwijderd.

Nu wil de werkgever dat ze volgende week naar de bedrijfsarts gaat?? Wij snappen niet waarom maar diet zegt ja vanwegen je historie???

Ze heeft vorige maand voor haar operatie 1x telefonisch contact gehad met de arbo.

Kan de werkgever dit verlangen als iemand weer hersteld is en de aanleiding van de klachten eindelijk weg zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Dracula op 31-10-2023 13:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:53
Denk dat dat wel kan. Misschien zijn er ook nog andere oorzaken of is het gewoon een extra check voor het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik Google ook maar wat, uit interesse, en dan lijkt het inderdaad wel verplicht als je daar een oproep voor krijgt.

Ook uit interesse een vraag: wat is erop tegen om te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
MrAcid schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:05:
Ik Google ook maar wat, uit interesse, en dan lijkt het inderdaad wel verplicht als je daar een oproep voor krijgt.

Ook uit interesse een vraag: wat is erop tegen om te gaan?
Complete verspilling van tijd, tevens moet ze er een flink eind voor reizen.

Die arts gaat echt niet vaststellen wat een uroloog wel of niet vast heeft gesteld.
tiswat schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:03:
Denk dat dat wel kan. Misschien zijn er ook nog andere oorzaken of is het gewoon een extra check voor het bedrijf.
En een bedrijfsarts is een Uroloog? die vult wat formuliertjes in en klaar.

Ik vind het gewoon complete bullshit. Eerst bijna 2 jaar lang niks doen en dan als je beter bent gaan zieken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dracula schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:14:
[...]

Die arts gaat echt niet vaststellen wat een uroloog wel of niet vast heeft gesteld.

[...]

Ik vind het gewoon complete bullshit. Eerst bijna 2 jaar lang niks doen en dan als je beter bent gaan zieken.
Kan het zijn dat werkgever denkt dat ze onder de 2 jaar lang ziek zijn (waarna ze dus ontslagen kan worden) uit wil komen door te doen alsof ze beter is? En dat ie dat gecheckt wil hebben ofzo? Of is ze tussendoor wel steeds beter gemeld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
[...]

[...]

Misschien ook niet meteen van het negatieve uitgaan. Je kan ook vragen of ze de afspraak om kunnen zetten naar een telefonische. Dat lijkt me in dit geval wel afdoende? En als ze er veel voor moet reizen in het ergste geval lekker tijdens werktijd doen, en de reiskosten declareren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:55

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Of, in het kader van duurzame inzetbaarheid, die bedrijfsarts gaat kijken of je vrouw nog ergens ondersteuning in kan krijgen, aangepaste werkplek indien nodig, dat soort zaken? Kan ze wel gelijk voor 100% aan het werk of is het toch verstandiger om dit op te bouwen? Is er iets te doen om de kans op herhaling te verminderen, en kan de werkgever daarin een steentje bijdragen?

Kortom: misschien heeft het bedrijf er wel goede bedoelingen mee?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

(geknipt om de toon wat vriendelijker te maken

hup naar die arts en netjes de vragen beantwoorden.

Niet iedereen speelt het spel op zijn scherpst en als alles koek en ei is, waar maak je je zorgen over?

[ Voor 26% gewijzigd door t_captain op 01-11-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

[...]

[...]

Dat reizen hoeft natuurlijk niet in eigen tijd en op eigen kosten waarmee dat argument wel zal vervallen. Dat mag je ook weigeren uiteraard.

Ik deel met je, op basis van de info in het topic, dat het vreemd is dat er nu pas actie ondernomen wordt. Dat neemt niet weg dat dat leidt tot de conclusie dat het nu niet meer hoeft. Je mening over het proces heeft verder ook weinig meerwaarde, BS of niet.

Dus even overleggen met de werkgever hoe de reiskosten vergoedt gaan worden en dan heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Bartske schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:17:
[...]

Misschien ook niet meteen van het negatieve uitgaan. Je kan ook vragen of ze de afspraak om kunnen zetten naar een telefonische. Dat lijkt me in dit geval wel afdoende? En als ze er veel voor moet reizen in het ergste geval lekker tijdens werktijd doen, en de reiskosten declareren.
Dat gaat ze nu idd maar vragen of het telefonisch kan.

Die kosten declareren doen ze niet aan vinden ze dat zelf maar betaald moet worden.
toolkist schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:16:
[...]

Kan het zijn dat werkgever denkt dat ze onder de 2 jaar lang ziek zijn (waarna ze dus ontslagen kan worden) uit wil komen door te doen alsof ze beter is? En dat ie dat gecheckt wil hebben ofzo? Of is ze tussendoor wel steeds beter gemeld?
Nope want in die 2 jaar is ze perioden eruit geweest van soms een paar weken soms langer na een operatie maar ze heeft ook perioden van 6 maanden achter elkaar gewoon gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Hann1BaL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Dat reizen hoeft natuurlijk niet in eigen tijd en op eigen kosten waarmee dat argument wel zal vervallen. Dat mag je ook weigeren uiteraard.

Ik deel met je, op basis van de info in het topic, dat het vreemd is dat er nu pas actie ondernomen wordt. Dat neemt niet weg dat dat leidt tot de conclusie dat het nu niet meer hoeft. Je mening over het proces heeft verder ook weinig meerwaarde, BS of niet.

Dus even overleggen met de werkgever hoe de reiskosten vergoedt gaan worden en dan heen gaan.
Hoezo heeft mening er weinig mee te maken?

Je gaat toch ook niet iemand uitnodigen voor een gesprek over een uitvaart als die persoon al overleden is.

Maar goed ok prima ik heb een idee en antwoorden dus wat mij betreft kan hier een slotje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula

(knip)
Vrij emotionele verwoording wat reakties kan uitlokken en afleidt van het onderwerp.

[ Voor 97% gewijzigd door t_captain op 02-11-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:56
Dracula schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Dat gaat ze nu idd maar vragen of het telefonisch kan.

Die kosten declareren doen ze niet aan vinden ze dat zelf maar betaald moet worden.
Een korte Google search levert inderdaad op dat hier wettelijk niks over is vastgelegd, en dus mag dat blijkbaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Mooi dat je vrouw weer hersteld is! Je moet wel echt naar die bedrijfsarts gaan; ik geef toe dat voelt (en is waarschijnlijk ook) een verplicht 'vinkje' waar de werkgever aan moet voldoen, maar als je niet meewerkt kan dit je nagedragen worden. Kan imo geen enkel gevolg hebben dat bezoek, want als er geen poortwachter oid gestart is (wel merkwaardig overigens met 2 jaar lang semi chronish ziekte) had je echt al veel meer langs zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
superduper schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:22:
Mooi dat je vrouw weer hersteld is! Je moet wel echt naar die bedrijfsarts gaan; ik geef toe dat voelt (en is waarschijnlijk ook) een verplicht 'vinkje' waar de werkgever aan moet voldoen, maar als je niet meewerkt kan dit je nagedragen worden. Kan imo geen enkel gevolg hebben dat bezoek, want als er geen poortwachter oid gestart is (wel merkwaardig overigens met 2 jaar lang semi chronish ziekte) had je echt al veel meer langs zien komen.
Aan moet voldoen? ze hadden niet eens een bedrijfsarts.... Pas sinds ze een samenwerkingsverband aan zijn gegaan met een ander bedrijf bedacht HR ow misschien kunnen we hun bedrijfsarts wel eens een keer inschakelen?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Dracula schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:20:
[...]

Hoezo heeft mening er weinig mee te maken?

Je gaat toch ook niet iemand uitnodigen voor een gesprek over een uitvaart als die persoon al overleden is.

Maar goed ok prima ik heb een idee en antwoorden dus wat mij betreft kan hier een slotje op.
Ik zie even de vergelijking met een uitvaart niet, omdat die personen doorgaans niet meer op hun werk verschijnen.
Ik ben blij dat we je hebben kunnen voorzien van inzichten, al is de communicatie en uiting van waardering anders dan ik gewend ben en is misschien iets waar je nog even over na kunt denken en naar kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Hann1BaL schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:24:
[...]

Ik zie even de vergelijking met een uitvaart niet, omdat die personen doorgaans niet meer op hun werk verschijnen.
Ik ben blij dat we je hebben kunnen voorzien van inzichten, al is de communicatie en uiting van waardering anders dan ik gewend ben en is misschien iets waar je nog even over na kunt denken en naar kunt kijken.
Ik ben ook niet gewend dat mensen mij vertellen dat mijn mening geen meerwaarde heeft.....

Maar goeds ik reageer niet meer.

Mensen bedankt die wel gewoon constructief reageerde. Heb een topic report gedaan om hier een slot op te gooien want gaat nergens meer over.

[ Voor 14% gewijzigd door Dracula op 31-10-2023 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dracula schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:24:
[...]

Aan moet voldoen? ze hadden niet eens een bedrijfsarts.... Pas sinds ze een samenwerkingsverband aan zijn gegaan met een ander bedrijf bedacht HR ow misschien kunnen we hun bedrijfsarts wel eens een keer inschakelen?
Organisaties veranderen;regelgeving veranderen. Soms zul je moeten meebewegen. Blijkbaar is er heel soepel omgegaan met de situatie, waar je ook blij mee kan zijn. DAt je nu even dit moet doen lijkt me toch niet zo'n dealbreaker?

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

(knip)

Reden: zijspoor over taalgebruik en toon, leidt af van de inhoud.

[ Voor 88% gewijzigd door t_captain op 01-11-2023 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:47
Los van het feit dat er gevraagd wordt of ze zich wilt melden bij de bedrijfsarts, werkgever heeft geen actieve moeite gedaan om een bedrijfsartsin te schakelen? Dan gaat zo'n tweejarig ziektetraject niet zomaar op.

Inderdaad vragen om een telefonisch gesprek, waarschijnlijk gaat het gesprek over "Hoe kunnen we ervoor zorgen dat je niet uit gaat vallen". Als je vrouw aangeeft dat het probleem met behulp van een operatie is verholpen is het gesprek verder heel kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:26

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Nog even los van het wel of niet verplicht zijn vind ik het verrassend dat WG de reiskosten niet zou vergoeden. Dit is toch in het belang van WG en in opdracht van WG?

Zou wat zijn, als mijn werkgever mij niet zou betalen voor de kosten die ik voor de zaak maak... dan houdt het snel op vrees ik.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind het niet zo gek als ze langdurig ziek is geweest.

Als het ver is, kan die arts niet naar het werk komen dan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 15:12
Dracula schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:00:

Ze heeft vorige maand voor haar operatie 1x telefonisch contact gehad met de arbo.

Kan de werkgever dit verlangen als iemand weer hersteld is en de aanleiding van de klachten eindelijk weg zijn?
Ja hoor, waarom niet. Als je niets te verbergen hebt niet zo druk maken, ik persoonlijk vind contact met een bedrijfsarts altijd veel fijner en stuur er ook altijd op aan bij vrienden/kennissen als hun langdurig ziek zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:50

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het kan best zijn dat de medewerker (in dit geval je vriendin) zich moet melden in het kader van Wet verbetering Poortwachter: https://www.arboportaal.n...-verbetering-poortwachter

Dat het eea verkeerd te zijn verlopen in het verleden, wil dat niet zeggen dat het bedrijf bepaalde verplichtingen heeft om haar weer beter te melden. Dat kan bijv met een re-integratie maar ook met volledig aan het werk gaan. Mijn advies zou dan ook zijn om wél te melden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:58
Dit lijkt mij een vrij normaal verzoek en je bent voor zover ik weet verplicht om te gaan. Bij mij op kantoor (grote organisatie) weet ik dat je wordt opgeroepen als je minstens drie ziekmeldingen in een jaar hebt, onder andere om te kijken naar oorzaken en preventie. Is dus ook om je te helpen richting de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasV.
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-09 13:03
Ik ben slechts twee maanden niet aan het werk geweest, maar ben ook hierna alsnog naar de bedrijfsarts gegaan. Hoewel mijn werkgever aangaf dat de afspraak geannuleerd kon worden ben ik er toch op ingegaan.

Ik heb er enorm veel aan gehad, de bedrijfsarts luisterde naar mij en stelde een paar goede vragen waar ik tot op heden heel erg veel aan heb. Zonder naar de bedrijfsarts te zijn gegaan had ik met bepaalde situaties veel minder goed om kunnen gaan.

Daarnaast; baat het niet, dan schaadt het niet. Waar zit de meerwaarde in om hier op Tweakers met zware woorden te gaan slingeren? Het lijkt me eerder dat je gefrustreerd bent met hoe de werkgever met de situatie is omgegaan, en niet perse met deze afspraak zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 09:04
Ik gok dat ze door de samenwerking op de vingers zijn getikt ikv wet poortwachter.
Ik zou gaan heb ook wat gehad aan de bedrijfsarts. Overigens is het een vreemd verzoek als er zo vaak ziekte is? Volgens mij niet.
Mochten ze starten met wet poortwachter en je werkt niet mee is niet handig zeg maar als je uiteindelijk bij het uwv moet aankloppen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.