[Vraag]Ongedierte bestrijding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.739 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 15:37
Beste Tweakers.

Weet even niet 100% zeker of dit de juiste topic is maar hopelijk kunnen jullie mij helpen.
wij wonen in een huis uit 1930 in de Zaanstreek. Nu horen wij bij onze erker heel klein gepiep geluid en horen wij ze lopen. Dit betreft enkel in de erker.
Echter kan ik er nergens bij en lijkt het bij beide regenpijpen soort van dicht te zijn.

vanuit de meterkast binnen kan ik er ook niet bij. De buitenkant is net geverfd (1,5 maand geleden) dus echt een gat boren ben ik ook geen voorstander van.

Iemand een tip wat het kan zijn? Muizen denk ik haast niet maar heb echt geen flauw idee hoe ik het kan achterhalen.

Wat heb ik gedaan ( beide kanten de regenpijpen weggehaald en met een lange stok lopen poeren maar wordt ergens door geblokkeerd (lijkt dus een soort van dicht te zijn)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kFZtYCY427Ya1JVCQHYfMxIfdU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QyGSLqSgYdVfQHPpjpA6Iicq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTK1wZ1EcvWmNWbvpvXAG0dB0Ow=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IssL2DMXKOMKmVwleTDpX7I0.png?f=user_large

tips zijn welkom!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Lokdozen (laten) plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Ja zat ik over de denken maar zoals gezegd lijkt het aan beide kanten dicht te zitten.

Heb je overigens over lokdozen voor muizen of van alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je hoort "ze" lopen. Maar wat is/zijn "ze"? Als het muizen zijn: die hebben maar een heel kleine opening nodig om ergens te komen. Daarbij kan het best zijn dat de opening niet daar zit waar je ze hoort. Die beestjes kunnen best een eind lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
sypie schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:18:
Je hoort "ze" lopen. Maar wat is/zijn "ze"? Als het muizen zijn: die hebben maar een heel kleine opening nodig om ergens te komen. Daarbij kan het best zijn dat de opening niet daar zit waar je ze hoort. Die beestjes kunnen best een eind lopen.
Ja dat kan ik helaas niet achterhalen. In het huis horen we ze verder niet lopen. Alleen onder de erker hoor je ze lopen maar ze piepen ook dus we dachten toen aan een vogelnest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35
prld schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:22:
[...]

Ja dat kan ik helaas niet achterhalen. In het huis horen we ze verder niet lopen. Alleen onder de erker hoor je ze lopen maar ze piepen ook dus we dachten toen aan een vogelnest
Een vogelnest in oktober is volgens mij wel vrij zeldzaam, vogels broeden zo ver ik weet normaal in het voorjaar, niet in de herfst.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prld
Jorn schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:52:
[...]

Een vogelnest in oktober is volgens mij wel vrij zeldzaam, vogels broeden zo ver ik weet normaal in het voorjaar, niet in de herfst.
Dat klopt ook weer haha. Mja met de warmte van tegenwoordig😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:04
Wat is het probleem?
Wanneer het muizen zijn en er ligt daar geen nestmateriaal en ze kunnen in de nabije buurt geen (vogel)voer vinden dan gaan ze ook weer weg.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:48

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@prld zouden het vleermuizen kunnen zijn?

Daar zitten ook kleine soorten tussen en die maken ook piepgeluidjes.

Uit je foto kan ik niet goed opmaken of die mogelijkheid er is.

Behalve echolocatie voor jagen en navigeren maken vleermuizen best een herrie. Piepjes als ze met soortgenootjes hun slaapplek opzoeken maar ook kunnen ze flink tekeer gaan door haast te krijsen/blazen.

Dat laatste gebeurt als je, bijvoorbeeld, een blok hout uit je haardhouthok optilt en er zit een grote laatvlieger onder die pislink wordt omdat je hem/haar verstoort.

Ask me how i know :+

Meteen gezorgd dat het blok weer terugkwam en uiteindelijk iemand van een vleermuisopvang gebeld die het beestje heeft herplaatst. Beter dan wachten tot er een keer een blok hout verschuift en het beestje verwond.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvarVE
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb een beetje hetzelfde gehad als jou. Het bleek dat ik er te weinig verstand of ervaring van had om het zelf te doen, ik heb de ongedierte nog proberen te lokken met lokdozen, maar dat helpt niet volledig. Dus heb ik de hulp van een professional *knip* ingeschakeld en ik heb nergens last meer van

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 08-02-2024 11:34 . Reden: Reclame ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:43

Amphiebietje

In de blubber

Fraggert schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:01:
@prld zouden het vleermuizen kunnen zijn?

Daar zitten ook kleine soorten tussen en die maken ook piepgeluidjes.

Uit je foto kan ik niet goed opmaken of die mogelijkheid er is.

Behalve echolocatie voor jagen en navigeren maken vleermuizen best een herrie. Piepjes als ze met soortgenootjes hun slaapplek opzoeken maar ook kunnen ze flink tekeer gaan door haast te krijsen/blazen.

Dat laatste gebeurt als je, bijvoorbeeld, een blok hout uit je haardhouthok optilt en er zit een grote laatvlieger onder die pislink wordt omdat je hem/haar verstoort.

Ask me how i know :+

Meteen gezorgd dat het blok weer terugkwam en uiteindelijk iemand van een vleermuisopvang gebeld die het beestje heeft herplaatst. Beter dan wachten tot er een keer een blok hout verschuift en het beestje verwond.
...of je hebt een zonnescherm, en dat laat je uit staan in de avond. Plots merk je dat er een wel hele grote "mot" er onder heen en weer loopt te fladderen.

Ja, dat was dus een vleermuis, die ik van heel dicht bij heb kunnen zien toen ik hem bijna in mijn gezicht kreeg bij het oprollen van het scherm... :')

Anyways, gepiep uit je muur kan naast knaagdieren ook door een vogelnest komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:58
Als je hemelwaterafvoer dicht zit, waar gaat je water dan precies heen?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertLuiken84
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 06-10 15:11
Hey allemaal,

Ik herken het probleem dat hier wordt besproken. We wonen sinds kort in een nieuw huis dat we aan het verbouwen zijn, maar we hebben helaas ook wat ongedierteproblemen gekregen. Muizen zijn vooral een probleem voor ons geworden. Het begon met wat gekras in de muren, maar al snel merkten we dat er echt muizen in het huis kwamen. Ik was er eerst niet zo mee bezig, maar toen we op een dag een muis echt door de woonkamer zagen rennen, besefte ik dat we actie moesten ondernemen.

We hebben van alles geprobeerd: vallen, muizengif, maar het leek maar niet te helpen. Uiteindelijk ben ik gaan zoeken naar professionals *knip* merknaam heeft geen toegevoegde waarde Ze gaven ook handige tips voor het dichtmaken van gaten en kieren in het huis, wat ons echt heeft geholpen om verdere overlast te voorkomen.

Ik weet hoe vervelend het kan zijn als je met ongedierte te maken hebt, vooral in een huis waar je net bent komen wonen. Het heeft wat tijd gekost om alles goed op te lossen, maar nu hebben we weer rust in huis. Als je ook last hebt van ongedierte, kan ik dit bedrijf zeker aanbevelen.

Succes met het vinden van een oplossing, ik hoop dat je er snel vanaf bent!

Groet,
Robbert

[ Voor 6% gewijzigd door twain4me op 06-10-2025 17:35 . Reden: Merknaam/bedrijfsnaam zal hier niets toe voegen en komt spammerig over ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dit topic gaat terug de sloot in :)

[ Voor 14% gewijzigd door twain4me op 06-10-2025 17:37 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.