Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Wie kan mij helpen.
Ik heb een laptop, een Compaq Ipaq handheld en een Nokia cardphone 2.0.
Op de laptop heb ik de drivers geinstalleerd en alles werkt perfect. Via het programma kan ik sms-sen en bellen, en via windows kan ik een verbinding opstellen naar planet Internet. Maar via de Ipaq lukt dit maar steeds niet. Ook hier werkt het bellen en sms-sen goed. Maar ik dacht dat ik de verbindingsinstellingen goed had, maar ik krijg steeds de mededeling 'No carrier detected, verify phone number and then try again'. Nou het nummer is het goeie Planet nummer en de monitor is uitgeschakeld. Indien de monitor is ingeschakeld krijg ik de melding dat ik een andere IR verbinding open heb staan. Op de laptop echter kan de monitor wel open staan.

Dus:
Wie O Wie kan mij helpen om de Windows CE verbindingsinstelling juist te krijgen en een verbinding te krijgen met Planet Internet?

P.s. alle andere interessante tips over de Ipaq zijn welkom.

Alvast bedankt. :'(

Verwijderd

Als ik het goed levert Nokia de software om te kunnen modem'en en te sms'en met dat ding toch?

Voor voice calls moet je andere software gebruiken (die uitvoerig is getest door pocketpcwriter.net).

Je nummers (om te bellen) staan goed? Staan ook de letters goed (dus om aan te geven of je b.v. regionr wil gebruiken)?

Je belt in bij je internet provider via een GSM operator. Welke is dit?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 05 september 2001 20:34 schreef cyberjoy het volgende:
Als ik het goed levert Nokia de software om te kunnen modem'en en te sms'en met dat ding toch?

Voor voice calls moet je andere software gebruiken (die uitvoerig is getest door pocketpcwriter.net).

Je nummers (om te bellen) staan goed? Staan ook de letters goed (dus om aan te geven of je b.v. regionr wil gebruiken)?
De standaard letters staan hierin aangegeven.

Je belt in bij je internet provider via een GSM operator. Welke is dit?
Dit is planet internet, en bij navraag kan ik het zelfde nummer gebruiken als mijn vaste aansluiting

Verwijderd

niet je ISP.. maar je gsm operator..

Verwijderd

Benjamin,

ik heb een Cassiopeia EM-500 met een nokia 8210. Ik heb ook lopen klooien om m online te krijgen. Mijn settings kloppen nu eindelijk. Ik zit bij Vizzavi. Leuk en gratis. Ga naar inbox (op je Ipaq) -options -POP3Mail. Service (1/4)- vul je connectionnaam in- bij server de pop3 server (bij vizzavi: pop3.vizzavi.nl) - je userID en password uiteraard persooonlijk. Dan naar tabblad 2/4. Domain leeglaten -SMTP (bij vizzavi smtp.vizzavi.nl) - return adress is je toegewezen emailadres bij het aanmelden bij vizzavi. Tabblad 3/4: alleen MIME format aanvinken. Tabblad 4/4: full copy of messages en dan get file att. aanvinken. Klik dan finish. Ga dan onderaan naar Message -hier zijn de instellingen persoonlijk en hebben geen invloed op je verb. Bij adress idem. En storage ook.-------------dan onder start naar settings-connections-modem-new connection. Vul je providernaam in - bij modem generic IrDA modem en baudrate 19200 .- advanced, data bits 8, parity none , stop bits 1, flow control hardware, terminal nix aanvinken- onderaan TCp-IP.. use server assigned IP en de onderste 2 aanvinken. Dan name servers weer server assigned. Weer terug....country code en area code leeglaten. Bij phonenumber het inbelnummer (vizzavi is 0108805300) dan weer 2 aanvinken en dan (BELANGRIJK) extra string leeglaten!!! Dan finish. Onderaan zie je dialing. Location niet belangrijk. Localsettings Alleen tonedialing (GEEN COUNTRY EN AREA CODE) en bij dialing patterns--allemaal HOOFDLETTER G...............SUCCES

Verwijderd

En over tips voor je Ipaq. wisbar taskmanager. pockettv. powerlevel (SCARYBEAR SOFTWARE). doom is goed te doen en voor jou zelfs landscape (bij mij niet KUT). todays the day is ook wel geinig.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 06 september 2001 00:21 schreef Badley98 het volgende:
Benjamin,

ik heb een Cassiopeia EM-500 met een nokia 8210. Ik heb ook lopen klooien om m online te krijgen. Mijn settings kloppen nu eindelijk. Ik zit bij Vizzavi. Leuk en gratis. Ga naar inbox (op je Ipaq) -options -POP3Mail. Service (1/4)- vul je connectionnaam in- bij server de pop3 server (bij vizzavi: pop3.vizzavi.nl) - je userID en password uiteraard persooonlijk. Dan naar tabblad 2/4. Domain leeglaten -SMTP (bij vizzavi smtp.vizzavi.nl) - return adress is je toegewezen emailadres bij het aanmelden bij vizzavi. Tabblad 3/4: alleen MIME format aanvinken. Tabblad 4/4: full copy of messages en dan get file att. aanvinken. Klik dan finish. Ga dan onderaan naar Message -hier zijn de instellingen persoonlijk en hebben geen invloed op je verb. Bij adress idem. En storage ook.-------------dan onder start naar settings-connections-modem-new connection. Vul je providernaam in - bij modem generic IrDA modem en baudrate 19200 .- advanced, data bits 8, parity none , stop bits 1, flow control hardware, terminal nix aanvinken- onderaan TCp-IP.. use server assigned IP en de onderste 2 aanvinken. Dan name servers weer server assigned. Weer terug....country code en area code leeglaten. Bij phonenumber het inbelnummer (vizzavi is 0108805300) dan weer 2 aanvinken en dan (BELANGRIJK) extra string leeglaten!!! Dan finish. Onderaan zie je dialing. Location niet belangrijk. Localsettings Alleen tonedialing (GEEN COUNTRY EN AREA CODE) en bij dialing patterns--allemaal HOOFDLETTER G...............SUCCES
Badley98

Allereerst bedankt voor je uitgebreide uitleg, maar ondanks dat de door jou voorgestelde instellingen iets afweken van die die ik al had krijg ik nog steeds de melding 'No carrier detected verify phone number and then try again'
Wat ik eigenlijk niet begrijp waarom je me de generic IrDA modem laat aanvinken en niet de cardphone. En moet de monitor nu open of dicht staan?
Om ook nog even op CYBERJOY terug te komen, mijn sim kaart is van KPN en alle instellingen zijn geactieveerd. internetten via e cardphone op de laptop is namelijk geen probleem. Alleen maken hier de boxen erg veel herrie.

HELP :'( :'( HELP

Verwijderd

weet ik t ook niet meer. zou toch moeten lukken. ik heb al me instellingen van de libertel-helpdesk. misschien heeft KPN er ook 1 (zal wel niet, @#%$#@KPN). Misschien dat er op je telefoon nog instellingen niet goed staan??? Misschien Nokia techsupport helpdesk( heb k ook wel s gebeld!)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 07 september 2001 17:13 schreef Badley98 het volgende:
weet ik t ook niet meer. zou toch moeten lukken. ik heb al me instellingen van de libertel-helpdesk. misschien heeft KPN er ook 1 (zal wel niet, @#%$#@KPN). Misschien dat er op je telefoon nog instellingen niet goed staan??? Misschien Nokia techsupport helpdesk( heb k ook wel s gebeld!)
Ja ik weet het ook echt niet meer. Ik heb de Club Nokia lijn gebeld en ik kreeg iemand van het datateam aan de lijn. Van haar ik ik wat extra dial string instellingen maar ook dat was niet de oplossing. Het moet volgens mij toch echt aan de CE instellingen liggen, omdat het via de laptop geen probleem is. Alle verdere suggesties van wie dan ook zijn welkom.
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ik heb net van forum.nokia een handleiding voor Windows CE
gehaald en die is echt heel duidelijk met plaatjes en al en de instellingen die ik al had waren goed. WAT KAN ER NU DAN NOG MIS ZIJN ???????
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Verwijderd

weet je zeker dat er data over die cardphone kan lopen (volgens mij wel want die gebruik je toch ook met je LAPTOP?).
En anders bel je Libertel en vraag je naar het DATA/FAX team en daar zaten toen ik belde een paar hele kundige mannen!!
ps ik zou nou in het stadium zijn dat ik het hele zooitje uit het raam had gegooid

Verwijderd

Topicstarter
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Iedereen die gereageerd heeft bedankt,

Ik ben er nu uit.
Het lag aan mijn ROM versie. Mijn Ipaq had versie 1.32
en nu ik de nieuwste versie van de Compaq site gedownload
heb (versie 1.77) Werkt het perfect.

Benjamin.
:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Pagina: 1