Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity90
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-08 09:52
Ik zoek een degelijke telefoon, die bij voorkeur ook nog een beetje compact is.
Heb of beter gezegd, had een Xiaomi Redmi 9T, maar deze wil op 1 of andere manier niks met het GSM netwerk meer doen. Bij een oproep staat dat ik de vliegtuigmodus uit moet zetten, terwijl deze al uit staat?
Heb al een fabrieks reset geprobeerd, alle firmware updates. Maar niks helpt, als iemand een idee heeft?

Budget zit op max 250 euro, zit wel iets rek in uiteraard.

Uiterlijk en design interesseert mij weinig. Hij moet gewoon goed in de hand liggen, en zeker niet te kwetsbaar zijn. Ben in de vrije tijd veel buiten bezig of in de werkplaats, hier moet ie gewoon tegen kunnen dus. Een touchscreen dat nog iets doet als ie vochtig is zou prettig zijn.
Wil wel goede foto's kunnen schieten, en dan vooral op macro stand. Typenummers etc zijn dingen die ik veel op foto zet.

Wat ik zelf tegen kom, is bijvoorbeeld de samsung Xcover 5. Maar die is al wel weer behoorlijk op leeftijd 2021. Is er iets vergelijkbaars uitgekomen recent?
Blackview N6000 kwam ik ook tegen, maar kan daar weinig over vinden. En daarnaast tig andere chinese merken, armor, ulefone en andere consorten.
Heb zelf een tijdje een cubot gehad, werkte op zich redelijk. Maar wou destijds wel eens vastlopen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-08 10:55
Je probleem klinkt alsof de antenne aansluiting in het toestel kapot is. Misschien is die door jezelf te herstellen? Anders idd een andere kopen.

De zogeheten bouwvakkers telefoons zijn een niche markt, CAT is dan nog een merk om naar te kijken.
Bedenk daarbij wel, het is een niche markt, dus de prijs is veel hoger omdat het geen massaproductie is zoals voor een normale telefoon.

Daarbij, deze telefoons hebben maar 1 doel, en dat is allerlei situaties overleven, dus de focus is minder op zaken als snelheid of foto kwaliteit.

Mijn advies, kijk naar een telefoon waarvoor een goede beschermhoes beschikbaar is. Otterbox beschermhoezen komen dan als merk om de hoek kijken.
Mijn Samsung S23 doet het ook met natte vingers, maar die zit een stuk boven jou budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity90
Het hoeft van mij niet per se een rugged telefoon te zijn. Dat is m'n huidige ook niet, en die heeft het ook ruim 2 jaar vol gehouden.
Maar een kunststof of aluminium behuizing heeft voorkeur boven glas.
Heb m'n huidige telefoon in zo'n flip case zitten, en dat heeft altijd voldoende bescherming gegeven.
Maar een redelijk bescheiden formaat heeft ook m'n voorkeur, alleen zijn die in het middensegment nog lastiger te vinden dan in de bovenste budgetklasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity90
Zit nu te kijken naar de motorola Edge 30 NEO, of een refurbished google pixel 6A bijvoorbeeld?
Die worden beide genoemd als relatief compact, weet niet hoe degelijk ze zijn?
Of toch een midline samsung? Maar volgens mij alleen relatief groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 13:02
swhnld schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:19:
Je probleem klinkt alsof de antenne aansluiting in het toestel kapot is. Misschien is die door jezelf te herstellen? Anders idd een andere kopen.

De zogeheten bouwvakkers telefoons zijn een niche markt, CAT is dan nog een merk om naar te kijken.
Bedenk daarbij wel, het is een niche markt, dus de prijs is veel hoger omdat het geen massaproductie is zoals voor een normale telefoon.

Daarbij, deze telefoons hebben maar 1 doel, en dat is allerlei situaties overleven, dus de focus is minder op zaken als snelheid of foto kwaliteit.

Mijn advies, kijk naar een telefoon waarvoor een goede beschermhoes beschikbaar is. Otterbox beschermhoezen komen dan als merk om de hoek kijken.
Mijn Samsung S23 doet het ook met natte vingers, maar die zit een stuk boven jou budget.
Gigaset heeft ook een aantal rugged telefoons. Weet niet of ze betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Infinity90 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:09:
Zit nu te kijken naar de motorola Edge 30 NEO, of een refurbished google pixel 6A bijvoorbeeld?
Die worden beide genoemd als relatief compact, weet niet hoe degelijk ze zijn?
Of toch een midline samsung? Maar volgens mij alleen relatief groot?
Hangt ervan af hoe lang je ermee wil doen, de Pixel 6a is over een jaar einde support voor beveiliging updates.

Stap over het formaat en kies een Xiaomi Redmi Note 12 of zo? Eigenlijk zou de 13t de opvolger zijn van je 9t, maar die zit boven je budget.

Compacter is de Samsung S22 beste optie. Je zou in het levertijden en prijzen topic nog kunnen kijken naar acties.

Prijs kwaliteit zag ik een Samsung A54 gisteren op de pricewatch voor 354 Euro. Met 5 jaar updates kan die lang mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-07 11:05
swhnld schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:27:
[...]

Hangt ervan af hoe lang je ermee wil doen, de Pixel 6a is over een jaar einde support voor beveiliging updates.

Stap over het formaat en kies een Xiaomi Redmi Note 12 of zo? Eigenlijk zou de 13t de opvolger zijn van je 9t, maar die zit boven je budget.

Compacter is de Samsung S22 beste optie. Je zou in het levertijden en prijzen topic nog kunnen kijken naar acties.

Prijs kwaliteit zag ik een Samsung A54 gisteren op de pricewatch voor 354 Euro. Met 5 jaar updates kan die lang mee.
Pixel 6a heeft sofware updates tot 2025 en security updates tot in 2027

Bron: https://support.google.co...ixel-pixel-pro-pixel-fold

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
puntje013 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 20:14:
[...]

Pixel 6a heeft sofware updates tot 2025 en security updates tot in 2027

Bron: https://support.google.co...ixel-pixel-pro-pixel-fold
Mea culpa. Ik had begrepen dat eerst bij de 7 en daarna bij de 8 serie de ondersteuning verlengt was, maar was dus bij de 6 serie al naar 5 jaar en bij de 8 naar 7 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-08 09:18
is een refurbished Iphone SE 2022 iets voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity90
Nee, ik ken meerdere mensen met een iPhone. Ben bang dat ik daar nooit aan zal kunnen wennen, heb er meerdere in de handen gehad.
En gebruik een aantal apps waarvan ik betwijfel of ze uberhaupt op ios verkrijgbaar zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Infinity90 op 01-11-2023 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
De Samsung Galaxy A34 5G zit dichter bij je budget en voldoet ook aan je eisen. En wellicht zakt de prijs binnenkort rond black friday wel helemaal naar binnen budget.

De Pixel 6a heeft geen macro stand. De Edge 30 Neo heeft die optie wel, maar die krijgt nog maar 2 jaar aan ondersteuning. En de Redmi Note 12 (ook de Pro en Pro+) toestellen hebben een slechte macro camera.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Infinity90
Ohja, hoe het uiteindelijk gegaan is.
Kwam erachter dat ik de telefoon ooit verzekerd had bij de aanschaf.
Dus de telefoon opgestuud, en was blijkbaar geen reparatie meer waard.
Mocht nieuwe telefoon uitzoeken van de verzekering twv de aanschafwaarde destijds. (148)
Telefoon uitgezocht met voor mij de beste specs, en het is een motorola G53 geworden.
Nu net 2 dagen in gebruik, en het bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bro!
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-07 02:42
Ik zie dat de topicstarter al voorzien is, maar voor alle anderen kan ik de Blackview n6000 van harte aanbevelen. Compact, snel, robuust en batterijduur is meer dan prima.

Het scherm is wel aan de kleine kant, je moet wel goede ogen hebben. Als je veel media consumeert op je mobiel is een groter scherm uiteraard prettiger. Met mijn gebruik doe ik ongeveer 3 dagen met een batterijlading, in standby verliest hij zo'n 5% per etmaal. Gmaps navigeren met scherm aan etc. doet zo'n 10% per uur.

En verder gelden alle caveats die voor Chinaphones gelden hier ook: camera is prima voor mij, maar er is uiteraard (veel) beter te krijgen. Software updates zullen wel nooit komen, maar hij komt uit de doos met Android 13.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
bro! schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:32:
Ik zie dat de topicstarter al voorzien is, maar voor alle anderen kan ik de Blackview n6000 van harte aanbevelen. Compact, snel, robuust en batterijduur is meer dan prima.

Het scherm is wel aan de kleine kant, je moet wel goede ogen hebben. Als je veel media consumeert op je mobiel is een groter scherm uiteraard prettiger. Met mijn gebruik doe ik ongeveer 3 dagen met een batterijlading, in standby verliest hij zo'n 5% per etmaal. Gmaps navigeren met scherm aan etc. doet zo'n 10% per uur.

En verder gelden alle caveats die voor Chinaphones gelden hier ook: camera is prima voor mij, maar er is uiteraard (veel) beter te krijgen. Software updates zullen wel nooit komen, maar hij komt uit de doos met Android 13.
Compact enkel in de hoogte en breedte, want het is wel een bijna 2 cm dikke (dat is meer dan een foldable met case) rugged smartphone van ruim 200 gram. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bro!
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-07 02:42
RepareerDroid schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 13:44:
[...]
Compact enkel in de hoogte en breedte, want het is wel een bijna 2 cm dikke (dat is meer dan een foldable met case) rugged smartphone van ruim 200 gram. :P
Het is wel een beetje een clunky apparaatje, dat is waar. Maar de trend voor dit soort toestellen gaat al snel richting 500 gram of zwaarder. Ik heb ook nog een Blackview bv6600 als backup toestel, wat bijna dezelfde telefoon is, maar dan 1,5x zo groot. Die weegt 325 gram, en is niet meer prettig in de broekzak.

Deze is prima, het gewicht stoort niet, de enorm lange batterijduur is erg prettig. Ik merk wel dat het scherm qua grootte net op het randje van prettig dan wel bruikbaar zit, vooral met typen.

Er zijn trouwens nog een paar andere compacte rugged phones die nog beduidend lichter zijn, namelijk de Cubot Kingkong mini 3 (149g) en de Doogee S mini (155g), maar die vond ik mbt de verdere specs wat minder (voornamelijk de batterij). En ook sla ik Blackview wat hoger aan dan de andere merken, voor zover Chinaphones gaan :) De prijzen ontlopen elkaar ook niet veel. Al met al happy met de aanschaf.

PS Oh, en het rugged gedeelte is zich al wel aan het bewijzen. Ik gooi hem voor de grap wel eens met een boog een meter of 5 door de lucht om hem op de grond te laten kletteren, zonder enige schade tot nu toe. Tot hilariteit van omstanders 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door bro! op 24-01-2024 16:25 ]

Pagina: 1