Afvoer keuken ongelijmd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramtweakers
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 02-05 11:12
Vandaag gooide ik een royale bak water leeg en toen hoorde ik een sissend geluid alsof lucht en water tegelijkertijd ontsnappen. Dit bleek de leiding onder de keukenkastjes te zijn.

Na verder onderzoek blijkt de verbinding van de keukenkastjes en de vaatwasser naar de ingegoten afvoer ongelijmd en kon ik hem er na wat wiggen wat uittrekken.

Hoort dat, is dat normaal?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AbrX0LNkxiFILOMpXUmrbwdpfOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SFMTSdgxnqKSVi5sVWozLcGq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMcfa9UEoTvNwE09k4rFFzbVz2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItAxSUOXkKQffgfZXEn5ui49.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RP6conrad
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:21
Dit is waarschijnlijk bewust gedaan om reparaties/aanpassingen/onstoppen later eenvoudig uit te voeren. Mogelijk is er nog wat "kolmat" pasta aangesmeerd voor een betere afdichting. Zo lang als er geen lekkage is, en als de verdere afvoer goed is qua diameter/ontluchting en verstopping zou ik me geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:57
Dit ligt er aan, is de buis in de vloer ook PVC? Of zit hier een ring in?
Hoeft niet per se verlijmd, maar een langer rechtstuk in het vloerstuk is wel beter.

Wat ook kan helpen als je het niet wilt aanpassen, bovenkant afdichten met saintairkit.

[ Voor 22% gewijzigd door Cyriel85 op 31-10-2023 07:50 ]

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramtweakers
De vloerbuis lijkt ook PVC, er lijkt geen ring in te zitten. Dat afkitten doe je dan denk ik rond de randen. Maar het zit hier rondom beton. Heb je nog tips hoe ik die seal goed krijg?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeTzh1FuxTW7HqIB3tf3yunOm4c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/84UpbzhLfP62RUeo8WCS1xD1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramtweakers
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z8DBMRCzbU4ThpZWXJkflf9_8ps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NwQKzgCVdeVeHRmtDaPuS1lB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je probleem is dus dat als er teveel water wegloopt dat de boel overstroomt. Is de eerste klus dan niet om je leidingen te ontstoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramtweakers
In principe is het een kwestie van druk toch? Maar bij genoeg water en een ongelijmde verbinding zal er toch altijd wel water kunnen lekken?

Het ontstoppen zal ik idd nog wel wat mee moeten, maar de ongelijmde verbinding zal dan denk ik ook gerepareerd moeten worden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:44

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Ziet er uit als een mof met manchet in je vloer, handig om los te halen bij ontstoppen... Niets geks aan, maar over tijd wil de rubber ring wel eens uitdrogen. Lik vaseline over de rubber manchet lost het waarschijnlijk op...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:56
water zoekt altijd de weg van de minste weerstand, zo lang je riool goed doorloopt zal het water niet door de ongelijmde verbinding omhoog komen (ervan uitgaande dat de buis daadwerkelijk in de vloer steekt). Dus stap 1 is zorgen dat die verstopping wordt opgelost, als de koppeling dan nog steeds lekt kan je altijd nog met lijm aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramtweakers
Er zat inderdaad een kleine verstopping. Toch blijft er bij grote hoeveelheid geen water maar lucht lekken, er zit dus ergens een klein gaatje in de leiding. Nadat ik de verstopping had verholpen kwam er geen vocht meer uit en dus is het grootste meest dringende probleem nu verholpen.

Over een week of 4 kunnen we een loodgieter ernaar laten kijken (vertrouwd bedrijf).
Dus tot die tijd even een beetje heinig aan doen.

Iedereen bedankt voor het meedenken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Bramtweakers op 01-11-2023 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-05 12:28

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Zelf zou ik kijken om een manchetmof hier bovenop te zetten. Eventueel een mof van 40 naar 50mm en daarin een rubber manchet terug naar 40mm. Dan die mof wèl verlijmen na schoonmaken en het is in principe dicht maar het deel boven de mof nog wel zonder slopen te verwijderen.

Ik gok dat de loodgieter ook zoiets zal voorstellen ;)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Pagina: 1