Toon posts:

[LP -> WAV]Softwarematige RIAA-correctie

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een gedeelte van mijn Vinyl-collectie (als ik 12 platen een collectie mag noemen) op de PC op te nemen. Ik weet dat hiervoor speciale kastjes zijn waarmee je de ingangsspanning en frequentiecurve enzo converteert naar line-level.

Nu heb ik voor 2 of 3 platen geen zin om zo'n ding te kopen, en heb ik geen mengpaneel.

Ik krijg nu redelijk geluid door de draaitafel op de microfooningang aan te sluiten (zelfde spanning), alleen moet er nog wat aan het geluid gecorrigeerd worden (hoge tonen minder, bas meer) volgens RIAA specificatie.

Weet iemand hiervoor een programma'tje? Of weet iemand een goede equalizer (softwarematig) met bijbehorende instellingen?

Alvast merci.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04
Cooledit heeft hier geloof ik een voorgeprogrammeerd filter voor.

demo @ www.cooledit.com

Edit: heb je geen versterker ergens?? dan gebruik je die toch als phone-pre-amp ??

Phone op phone ingang, pc op tape (line) out.

Verwijderd

Ben jij een van de weinigen met een stereo-mic input, of is het je gewoon nog niet opgevallen dat al je platen mono worden opgenomen??

Als ik jou was zou ik ergens een oude versterker zoeken, of lenen. Als je al een soft-preamp vind, vraag ik me af hoe goed deze zal zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Oeps, niet aan gedacht.

Dan m'n pa maar eens lief aankijke